Strona 1 z 6
jak obniżyć samochód ... ? coś dla facho od zawieszenia ...
: wt gru 13, 2005 17:09
autor: jak_rog
witam wszystkich ... może problem trochę banalny ale nie każdy musi sie na wszystkim znać oczywiście ...
otóż chciałbym obniżyć trochę swojego golfa II na wiosnę bo zakupilem felgi 14 cali (teraz jeźdzę na stalówkach 13) i mam trochę nieestetyczną przerwę między kołami na błotnikami (trochę duża). mój golfik i tak jest trochę moim zdaniem za wysoki. tak że proszę odpowiedzieć mi czy jest możliwość obniżenia samochodu na tych częsciach co mam zamontowane czy trzeba coś dokupować (mam tu na myśli sprężyny i amorki itd ...) czy może to zrobić poprostu mechanik ... ? jaka jest wogóle tego procedura ... z góry dzięki za odp ... pozdro
: wt gru 13, 2005 17:11
autor: tauka
Najlepiej jak byś kupił całą zawiechę amorki + springi do obniżenia. Ale jeżeli chcesz to obniżyć naprawdę delikatnie (do 40mm) to wystarczy sprężynki obniżone i standartowe amorki i masz już niżej.
TU masz to dokładnie wszystko opisane.
: wt gru 13, 2005 17:32
autor: jak_rog
aha ... czyli to zależy od sprężyn ... a jakby przyciąć trochę te oryginalne którą są teraz w samochodzie (są z lata) ... możliwe to ?
: wt gru 13, 2005 18:02
autor: dEDOs22
to jak masz zamiar w ten sposób obniżać samochód to daj se spokój lepiej odrazu broń boze nie obcinaj lepiej se kup same sprenżyny jak wspomniał kolega wyzej obniżające o 40 mm i bedzie w miare git .
: wt gru 13, 2005 18:09
autor: lolo_golf
Obniżenie samochodu zalezy tylko od spręzyn i amortyzatorów.W zadnym wypadku nie obcinaj sprezyn chocby ci "najlepszy fachowiec" doradzał
Jeżeli chodzi ci o wyglad to wsadz sobie poprostu krótsze spręzyny(sportowe) obnizające o 40mm do tego orginalne amory i praktycznie zachowasz komfort jazdy a autko nabierze wygladu
bo mozesz jeszcze kupic sprezyny ktore obnizaja o 60mm ale to juz musisz uwazac na dziury i miske olejową
Reasumujać kup sporotwe spręzyny 40mm na przod i tył
Za komplecik takich spręzyn zaplacisz gora 400zł(nowe)a używane nawet za 100zł kupisz-polecam bo to ze uzywane to oniczym nie świadczy
: wt gru 13, 2005 18:44
autor: tauka
lolo_golf pisze:Za komplecik takich spręzyn zaplacisz gora 400zł(nowe)a używane nawet za 100zł kupisz-polecam bo to ze uzywane to oniczym nie świadczy
No jasna sprawa, że możesz kupić używki i mogą być ekstra. Ale możesz trafić też np na wyeksploatowane i samochód będzie już inaczej siedział. Sprężyny obniżające KF np możesz dostać już za ok 350 PLN. Ja sobie ostatnio zamówiłem WEITEC -40 i bedą mnie one kosztowały ok 450 PLN. Tylko że jest ten ból, że musze czekać na nie około miesiąca.
: wt gru 13, 2005 18:55
autor: micab
tak jak mówią koledzy nic nie obcinaj
jak chcesz obniżyć to są takie drogi:
1. wymiana sprężyn na sportowe - maxymalne obniżenie to 40mm, szybciej zużywające się amortyzatory, prowadzenie lepsze niż na serii, ale do typowo sportowego jeszcze daleko, ceny to od 300zl za kpl nowych i od ok 100zl za komplet używanych,
2. wymiana całego zawieszenia na sportowy KIT czyli sportowe amorki i sportowe sprężyny - praktycznie dowolne obniżenie do wyboru, tylne amortyzatory mają przeważnie regulację wysokości w zakresie ok.20mm, świetne prowadzenie, komfort zależny od firmy jaką wybierzesz, ceny to od ok 750zl za komplet nowych i od ok. 300 za komplet używanych,
3. wymiana całego zawieszenia na sportowe gwintowane - zalety takie same jak przy kicie, ale dodatkowo masz możliwość płynnej regulacji wysokość w bardzo szerokim zakresie, ceny to od ok. 1500zl za nowe i ood ok. 600zl za używane....
osobiście polecam kit lub gwint
: wt gru 13, 2005 19:43
autor: jak_rog
aha czyli bez wymiany spręzyn się nie obedzie !!?? bo amorki mam w miare nowe (zmieniałem w lato) ... czyli sprężynki muszę zmienić na sportowe tak ?
: wt gru 13, 2005 19:50
autor: micab
tak, najtańszym sposobem jest zmiana sprężyn
: wt gru 13, 2005 20:00
autor: jak_rog
no to oki i dzięki za podpowiedz ... a jeszcze jedno . to dlaczego mój golfik jest taki wysoki ??(naprawdę sporo odstaje od koła ten błotnik) czy jakieś sprężyny nietypowe czy co ...
: wt gru 13, 2005 20:30
autor: B_O_N_K
Może masz za duży profil opon??
PozdróVWka
: wt gru 13, 2005 20:48
autor: jak_rog
nie nie opony ok. jak dociskam zderzak tylny i wtedy samochodzik się ładnie opuszcza i taki powinien być. najlepiej jak na tym zdjęciu. a na moim jest przerwa między kołem na błotnikiem dosyć spora.
: wt gru 13, 2005 20:54
autor: B_O_N_K
Hmmm... nie wiem. Ale tak jak koledzy piszą - sprężyny -40/-40 i będziesz miał ładną, delikatną glebę, nie przeszkadzającą w codziennej jeździe
A tak przy okazji to
TUTAJ znajdziesz zdjęcia mojego mk2 na -35/-35 oraz na -60/regulacja wysokości
Zobacz co bardziej by Ci pasowało
PozdróVWka
: wt gru 13, 2005 21:29
autor: jak_rog
tak wygląda to teraz ... czy to nie dziwne ??? opony zimowe 175/65 R13 a aluski które kupiłem to 185/60 R14 ale raczej nie bedą apetycznie wyglądały skoro tak wysoko to jest. może jakieś nietypowe sprężyny są w nim ???? a może standardy będą ładnie wyglądały ....