jak obniżyć samochód ... ? coś dla facho od zawieszenia ...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

jak obniżyć samochód ... ? coś dla facho od zawieszenia ...

Post autor: jak_rog » wt gru 13, 2005 17:09

witam wszystkich ... może problem trochę banalny ale nie każdy musi sie na wszystkim znać oczywiście ... :hmm: otóż chciałbym obniżyć trochę swojego golfa II na wiosnę bo zakupilem felgi 14 cali (teraz jeźdzę na stalówkach 13) i mam trochę nieestetyczną przerwę między kołami na błotnikami (trochę duża). mój golfik i tak jest trochę moim zdaniem za wysoki. tak że proszę odpowiedzieć mi czy jest możliwość obniżenia samochodu na tych częsciach co mam zamontowane czy trzeba coś dokupować (mam tu na myśli sprężyny i amorki itd ...) czy może to zrobić poprostu mechanik ... ? jaka jest wogóle tego procedura ... z góry dzięki za odp ... pozdro



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt gru 13, 2005 17:11

Najlepiej jak byś kupił całą zawiechę amorki + springi do obniżenia. Ale jeżeli chcesz to obniżyć naprawdę delikatnie (do 40mm) to wystarczy sprężynki obniżone i standartowe amorki i masz już niżej. TU masz to dokładnie wszystko opisane.



jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt gru 13, 2005 17:32

aha ... czyli to zależy od sprężyn ... a jakby przyciąć trochę te oryginalne którą są teraz w samochodzie (są z lata) ... możliwe to ?



Awatar użytkownika
dEDOs22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 22:40
Lokalizacja: _BIaŁYSTOk_
Kontakt:

Post autor: dEDOs22 » wt gru 13, 2005 18:02

to jak masz zamiar w ten sposób obniżać samochód to daj se spokój lepiej odrazu broń boze nie obcinaj lepiej se kup same sprenżyny jak wspomniał kolega wyzej obniżające o 40 mm i bedzie w miare git .



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt gru 13, 2005 18:09

Obniżenie samochodu zalezy tylko od spręzyn i amortyzatorów.W zadnym wypadku nie obcinaj sprezyn chocby ci "najlepszy fachowiec" doradzał :helm: Jeżeli chodzi ci o wyglad to wsadz sobie poprostu krótsze spręzyny(sportowe) obnizające o 40mm do tego orginalne amory i praktycznie zachowasz komfort jazdy a autko nabierze wygladu :bigok: bo mozesz jeszcze kupic sprezyny ktore obnizaja o 60mm ale to juz musisz uwazac na dziury i miske olejową :grin:
Reasumujać kup sporotwe spręzyny 40mm na przod i tył :grin: Za komplecik takich spręzyn zaplacisz gora 400zł(nowe)a używane nawet za 100zł kupisz-polecam bo to ze uzywane to oniczym nie świadczy :hmm:



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt gru 13, 2005 18:44

lolo_golf pisze:Za komplecik takich spręzyn zaplacisz gora 400zł(nowe)a używane nawet za 100zł kupisz-polecam bo to ze uzywane to oniczym nie świadczy
No jasna sprawa, że możesz kupić używki i mogą być ekstra. Ale możesz trafić też np na wyeksploatowane i samochód będzie już inaczej siedział. Sprężyny obniżające KF np możesz dostać już za ok 350 PLN. Ja sobie ostatnio zamówiłem WEITEC -40 i bedą mnie one kosztowały ok 450 PLN. Tylko że jest ten ból, że musze czekać na nie około miesiąca.


Obrazek

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » wt gru 13, 2005 18:55

tak jak mówią koledzy nic nie obcinaj ;)
jak chcesz obniżyć to są takie drogi:
1. wymiana sprężyn na sportowe - maxymalne obniżenie to 40mm, szybciej zużywające się amortyzatory, prowadzenie lepsze niż na serii, ale do typowo sportowego jeszcze daleko, ceny to od 300zl za kpl nowych i od ok 100zl za komplet używanych,
2. wymiana całego zawieszenia na sportowy KIT czyli sportowe amorki i sportowe sprężyny - praktycznie dowolne obniżenie do wyboru, tylne amortyzatory mają przeważnie regulację wysokości w zakresie ok.20mm, świetne prowadzenie, komfort zależny od firmy jaką wybierzesz, ceny to od ok 750zl za komplet nowych i od ok. 300 za komplet używanych,
3. wymiana całego zawieszenia na sportowe gwintowane - zalety takie same jak przy kicie, ale dodatkowo masz możliwość płynnej regulacji wysokość w bardzo szerokim zakresie, ceny to od ok. 1500zl za nowe i ood ok. 600zl za używane....

osobiście polecam kit lub gwint ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt gru 13, 2005 19:43

aha czyli bez wymiany spręzyn się nie obedzie !!?? bo amorki mam w miare nowe (zmieniałem w lato) ... czyli sprężynki muszę zmienić na sportowe tak ?



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » wt gru 13, 2005 19:50

tak, najtańszym sposobem jest zmiana sprężyn ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt gru 13, 2005 20:00

no to oki i dzięki za podpowiedz ... a jeszcze jedno . to dlaczego mój golfik jest taki wysoki ??(naprawdę sporo odstaje od koła ten błotnik) czy jakieś sprężyny nietypowe czy co ...



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » wt gru 13, 2005 20:30

Może masz za duży profil opon??

PozdróVWka ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt gru 13, 2005 20:48

nie nie opony ok. jak dociskam zderzak tylny i wtedy samochodzik się ładnie opuszcza i taki powinien być. najlepiej jak na tym zdjęciu. a na moim jest przerwa między kołem na błotnikiem dosyć spora.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » wt gru 13, 2005 20:54

Hmmm... nie wiem. Ale tak jak koledzy piszą - sprężyny -40/-40 i będziesz miał ładną, delikatną glebę, nie przeszkadzającą w codziennej jeździe ;)

A tak przy okazji to TUTAJ znajdziesz zdjęcia mojego mk2 na -35/-35 oraz na -60/regulacja wysokości ;) Zobacz co bardziej by Ci pasowało ;)

PozdróVWka ;)


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt gru 13, 2005 21:29

tak wygląda to teraz ... czy to nie dziwne ??? opony zimowe 175/65 R13 a aluski które kupiłem to 185/60 R14 ale raczej nie bedą apetycznie wyglądały skoro tak wysoko to jest. może jakieś nietypowe sprężyny są w nim ???? a może standardy będą ładnie wyglądały ....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 280 gości