Strona 1 z 2

Spalanie 20Litrów/100KM - 1.4 Benzyna

: śr lut 03, 2010 09:09
autor: kornelstg
witam,
mam golfika mk3 1.4 bodajże ABD, 1994rok.
termostat wymieniłem. no i tak, temp. jest zawsze max 70stopni i tak i tak.
spalanie to tak pół baku na 100 km :/:/.
nie idzie praktycznie jeździć przy takim spalaniu, za głowę się złapać tylko.


co może być?

: śr lut 03, 2010 09:15
autor: agrala
obroty biegu jalowego stabilne?

: śr lut 03, 2010 10:32
autor: smateusz
Przyznam szczerze, że u mnie w 1.8 Automat rowniez zauwazylem, ze czasami na jałowym biegu obroty delikatnie podskoczą do 1100-1200/min... ale są to sporadyczne akcje.

Przy tym spalanie gazu (uwzglednić, że automat) jest ostatnio dośc wysokie, bo 17 pije jak nic na 100km. :/

ps. silnik mam chyba ABS. :]

: śr lut 03, 2010 10:47
autor: jhosef
kornelstg, sprawdziłbym na dobry początek czy masz szczelne przewody, czy gdzieś się paliwo nie sączy. Przepalić 20 litrów paliwa na 100 km dla 1,4 łatwo nie jest:) Nie śmierdzi benzyną?

: śr lut 03, 2010 10:53
autor: kornelstg
obroty w okolicach 1050-1100.

tak, czuć nie raz paliwem, a jak się stoi na dworzu to śmierdzi jak na CPN'ie :/:/

: śr lut 03, 2010 11:04
autor: jhosef
To prześledź przewody paliwowe. Zapach może być spowodowany także przez niedopalane paliwo. Zwłaszcza w okolicach zacisków.

Poza tym do sprawdzenia sonda lambda i może czujnik temp dla ECU.

: śr lut 03, 2010 11:22
autor: kornelstg
Nie widać pod dołem by coś kapało itp. Jest suchutko...
Olej nie spierdziela.


Co z tego co pisałeś, mogę zrobić w warunkach domowych/garaż.?

: śr lut 03, 2010 11:23
autor: bogib184
Ja miałem zeszłej zimy też dziwne spalanie i miałem dziurkę w jakimś przewodzie podciśnienia i zasysało lewe powietrze, śmierdziało mocno paliwem zmienili mi przewód i wszystko OK. Sprawdź na śniegu czy po prostu nie gubisz paliwa :D Czujnik temperatury dla sterownika wtrysku paliwa - może chodzi cały czas na ssaniu, oraz sondę lambda.

: śr lut 03, 2010 11:29
autor: jhosef
kornelstg, jakbyś miał taką dziurę, że waliłoby strumieniem to bak zostawiłbyś dość szybko a może nawet zakończyłoby się pożarem.

Mi np paliwo się lekko sączyło na przewodzie i nie było tego widać. Możesz sam zdjąć przewody idące do listwy wtryskowej/wtrysku oraz powrót. Sprawdzić szczelność choćby dmuchając w zatkany przewód. Sprawdź w miejscach gdzie wchodzi na króćce bo tam często pęka. Na ciepłym silniku paliwo szybko odparuje zanim zostawi ślad na śniegu.

Jeśli będziesz zmieniał przewody to tylko na porządne, wielowarstwowe np guma-oplot guma. Tainie potrafią popękać po miesiącu.

: śr lut 03, 2010 12:02
autor: krisss.79
Jesli takie spalanie,ty tylko sonda lambda do wymiany,podjedz do warsztatu i niech ci ja sprawdza;]

: śr lut 03, 2010 20:44
autor: mufik900
Kiedyś miałem takiego golfa z silnikiem ABD palił 17l i problemem okazała się sonda ,aczkolwiek silnik pracował bez zarzutu,żadnych szarpań itp.

: śr lut 03, 2010 22:34
autor: Dziadol
mufik900 pisze:Kiedyś miałem takiego golfa z silnikiem ABD palił 17l i problemem okazała się sonda ,aczkolwiek silnik pracował bez zarzutu,żadnych szarpań itp.
Dokładnie tak jak przedmówca napisal...

Borykałem się z wysokim spalaniem 14L/100...w 1,4 ABD

Komp pokazał sonde...

00561 - Dopasowanie skladu mieszanki
09-10 - Przekroczona granica adaptacji ust.mech. - Intermittent
00525 - Sonda Lambda (G35)
29-10 - Zwarcie do Masy - Intermittent

Sonde kupiłem nową a elektryk przed zamontowanej nowej stwierdzil że jeden z przewodów sondy nie łaczył....
Borykałem się także z niską temperaturą silnika max 70st. Wymieniłem czujnik temperatury i spalanie obecnie zmniejszyło się do 8l/100 (jak na zime to mysle ze OK)
W aucie "capiło" samym paliwem. Teraz jest OK....

Czujnik i tak musze kupić inny (żółty) bo taki był, sprzedawca sprzedal mi zielony i temperature teraz pokazje za wysoką (95stopni)...Ale celem było zmniejszenie spalania...

Więc kol. proponuje takze najpierw sprawdzić sonde....

Pozdro.....

: czw lut 04, 2010 10:48
autor: kornelstg
Czujnik temperatury dla sterownika wtrysku paliwa - jak to sprawdzę, gdzie on się znajduje?

Też myślałem, że to sonda tylko, że to 'gruby' wydatek...
Wolałbym posprawdzać jakieś mniej wartościowe rzeczy... :)

Zauważyłem, że chodzi tak 'pu pu pu pu pu pu' - nie równo. Te odgłosy w cudzysłowie to chodzi mi, że z tłumika.
Również jak pochodzi tak z 3 minuty w miejscu, to na śniegu z tyłu jest CZARNO, ale oleju nie pali...

Sprawdzałem, pod samochodem nie ma żadnych wycieków...

: czw lut 04, 2010 10:57
autor: jhosef
kornelstg pisze:Czujnik temperatury dla sterownika wtrysku paliwa - jak to sprawdzę, gdzie on się znajduje?
On jest zespolony razem z czujnikiem dla licznika. Dokładnie nie wiem gdzie w twoim silniku jest ale powienin być w króćcu wodnym od którego idzie górny wąż do chłodnicy. Podłączony wtyczką na 4 piny.
kornelstg pisze: Zauważyłem, że chodzi tak 'pu pu pu pu pu pu' - nie równo. Te odgłosy w cudzysłowie to chodzi mi, że z tłumika.
Również jak pochodzi tak z 3 minuty w miejscu, to na śniegu z tyłu jest CZARNO, ale oleju nie pali...
Jeśli dostaje za dużo paliwa to następuje niepełne stalanie z powstawaniem CO oraz C i brudzi.

[ Dodano: 04 Lut 2010 10:00 ]
kornelstg pisze:Też myślałem, że to sonda tylko, że to 'gruby' wydatek...
Wolałbym posprawdzać jakieś mniej wartościowe rzeczy... :)
Na allegrogo można kupić w niezłych cenach. Jaka jakość nie powiem.
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... cription=1