Strona 1 z 2
Co złe termostat , czy obudowa od termostatu ?
: wt gru 13, 2005 17:04
autor: Janek82
Mam taki problem :
Byłem dziś u mechanika - wymienił mi termostat i obudowe nieorginalną tą prawą zamykającą, jade 20 na godzine , termostat działa trzyma 90 i trzyma i trzyma - nie włąńcza sie wiatrak , wiatrak sie włączy ale przy porządnym przegazowaniu .
Otóż jade 40 trzyma 90 C , jade 60 spada do 70 C utrzymuje sie, jade 80 spada poniżej 70 i utrzymuje sie na 50 -60C , przy obecnej pogodzie 2 ,3 oC
Mechanik powiedział nie ma pojęcia co jest grane , powiedział termostat jest oki bo trzyma 90 oC i nie włąńcza wiatraka ani nie spada, gorzej jak sie jedzie
Powiedział że do wymiany obudowa od termostatu ale tym razem orginalna VW ta prawa W/w musi być orginalną , własnie jade ją kupić , Może ktoś sie podzieli opinią ?? MOże czujnik padł ? Zdażyła sie podobna sytuacja u kogoś ??
: wt gru 13, 2005 19:04
autor: maniek887
jak dlugo utrzymoje sie ta niska temp bo jezeli ponizej 4-5 min to termostat moze nie zdazyc zareagowac tez tak mam ale jezeli caly czas to cos jest zle.
a i jezeli masz lpg to tez moze powodowac dochladzanie ukladu.
pozatym czujnik temp nie jest zbyt dokladny raczej orientacyjny
: wt gru 13, 2005 19:14
autor: TAZ
A w jakim samochodzie i jakim silniku ??
: wt gru 13, 2005 19:15
autor: Zoltecek
wiesz jezdziłem dzis kolegi golfem 1.6 u niego w miescie trzyma 90oC a w trasie 60-70 moze po prostu przysłonic chłodnice ale nie wiem czy to jest prawidłowe rozwiazanie pachnie pomysłowym hieronimem
: wt gru 13, 2005 19:33
autor: Janek82
AEE 1,6 wielopunkt 10.96r . Wymienie tą obudowe jutro. Nie mam LPG Tak własnie umie sie dzieje ciezko mi łapie tą 90 tke . Dopiero w korkach mi łapie 90C a tak to 70 80C więcej podczas jazdy nie podskoczy . a w trasie spada poniżej 70 . Tak być nie może musi łapać mi 90 i trzymac ta temp przy jezdzie 20 ,40 km / h . Faktycznie po 4 ,5 min łapie mi ale 70,80C stopni ale podczas jazdy 2o 40km/h .
[ Dodano: Wto Gru 13, 2005 18:36 ]
Może to być wina tej obudowy ?? .Ona jest przykręcana na srubki zamukająca termostat ??
: wt gru 13, 2005 19:45
autor: Zbikra
Na moje oko wyglada, że źle założony jest oring i termostat nie zamyka całkowicie dużego obwodu lub ta nieorginalna obudowa się nie sprawdziła.
Zakładam, że termostat jest ok.
Zrób mały test:
Zapal rano silnik, gdy auto jest zimne i sprawdzaj temperaturę węży gumowych u góry i u dołu chlodnicy. Jeśli nagrzewają sie równomiernie to obstawiam jeden z dwóch powodow powyżej.
Prawidłowo powino być, że grny nagrzewa sie od razu, a dolny jest zupełnie zimny, aż do momentu, gdy silnik osiągnie temp. około 90° C.
Pozdro
: wt gru 13, 2005 19:50
autor: Janek82
Sprawdzałem od razu po zapaleniu górny ciepły na dole jest zimny , termostat działa - jest zamknięty na bank , ale po jakimś (3,4min) czasie oba są ciepłe ,ale to chyba normalne
[ Dodano: Wto Gru 13, 2005 18:52 ]
Po pięciu minutach zrobiły sie oba ciepłe ,czy tak powinno byc ??
: wt gru 13, 2005 19:54
autor: Paweł Marek
Za wcześnie się termostat otwiera prawie na bank. Jakiej firmy założyłeś?
: wt gru 13, 2005 20:05
autor: Janek82
Firmy nie pamiętam , napewno jest nieorginalny , ale WYDAJE MI SIE ŻE SIE OTWIERA 87 ponieważ trzyma tą 90 tke i jak gazuje to tak szybko nie puszcza wiatraka , dopiero pózniej wiatrak zaskoczy , A czy przewody do temp 90C górny powinien być cieplejszy a dolny zimny czy tam chłodny ?????
: wt gru 13, 2005 20:13
autor: Paweł Marek
Termsotat nie włącza wiatraka, tylko termowłącznik w chłodnicy.
Skoro na postoju silnik (nie chłodzony powietrzem w czasie jazdy) zagrzewa sie do 90 stopni to jest ok. Włączający się wiatrak nie pozwala przekroczyć tej temperatury (włącznik jest w chłodnicy) i to też jest ok.
Skoro podczas jazdy silniczek ziębnie to znaczy ze zbyt wcześnie otwierający się termostat puszcza płyn chłodzący na chłodnicę która go schładza szybko na skutek przepływu powietrza . I to jest twoja awaria. Wymień termostat na porządny np wahler ok 25-30 zeta. Obudowę zostaw w świętym spokoju. I raczej zmień mechanika. Dobry termostat niezależnie od warunków jazdy nie pozwoli schłodzić silnika w czasie jazdy poniżej 87-90 stopni
: wt gru 13, 2005 20:29
autor: Janek82
Mam pytanie o te sprawdzanie przewodów czy dolny ma być zimny do temp 90oC czy tylko na początku ma być zimny , z góry dziękuje za odpowiedz.
[ Dodano: Wto Gru 13, 2005 19:30 ]
Termosta do AEE od 50 zł w góre
: wt gru 13, 2005 20:46
autor: Zbikra
[quote="Janek82"]Mam pytanie o te sprawdzanie przewodów czy dolny ma być zimny do temp 90oC czy tylko na początku ma być zimny , z góry dziękuje za odpowiedz.
Ma być zimny cały czas, ciepły zaczyna sie robić dopiero jak zacznie otwierać się termostat. Przy całkowitym otwarciu termostatu oba węże powinny mieć jednakową temp.
Czas między początkiem otwierania się termostatu, a całkowitym jego otwarciem to ok. 1 minuta.
: wt gru 13, 2005 21:57
autor: dzikusek99
Zbikra pisze:Przy całkowitym otwarciu termostatu oba węże powinny mieć jednakową temp.
Czas między początkiem otwierania się termostatu, a całkowitym jego otwarciem to ok. 1 minuta.
Hmm moze sie nie znam (wiec prosze mnie poprawic) ale weze po otwarciu termostatu nie moga miec identycznej temp. bo oznaczaloby to ze plyn nie jest chlodzony - a tak byc nie moze.
: wt gru 13, 2005 22:23
autor: Zbikra
Hmm moze sie nie znam (wiec prosze mnie poprawic) ale weze po otwarciu termostatu nie moga miec identycznej temp. bo oznaczaloby to ze plyn nie jest chlodzony - a tak byc nie moze.[/quote]
Odpowiadam: mówimy o sytuacji, gdy samochód stoi, a wentylator jeszcze sie nie załącza. Otwiera się termostat więc zaczyna sie przepływ wody przez chłodnicę ("rusza" tzw. duży obieg chłodzący. Woda przepływająca przez chlodnicę (przypominam: auto stoi, a wentylator jeszcze się nie włącza) zdąży się schłodzić minimalnie ale nie na tyle aby różnica w dotyku obu węży ręką była wyraźnie zauważalna.