Kolor iskry - niebieski czy czerwony...?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kolor iskry - niebieski czy czerwony...?

Post autor: lagwus » wt gru 13, 2005 16:55

Dzisiaj sprawdzalem iskre (MK3), byla pomaranczowa, az czerwona.

Powiedziano mi ze powinna byc niebieska (prawidlowo), bo czerwona to jakby za slaba ( tak nie powinno ponoć być) !!!

Co wy o tym sadzicie...?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 13, 2005 16:57

Na pewno bliżej niebieskiego niż czerwonego.



jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt gru 13, 2005 17:03

oczywiście ktoś dobrze cie poinformował ... powinna być w odcieniu niebieskim ... pozdro



lagwus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: lagwus » wt gru 13, 2005 19:10

czy to ze daje czerwonawa iskre moze byc spowodowane tym, ze z cewka jest cos nie tak?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 13, 2005 19:11

Albo cewka, albo coś z modułem.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 13, 2005 19:14

według mnie trudno tak jednoznacznie określić kolor iskry na wyjętej świecy - będzie padać jaśniejsze światło i już niebieski nie będzie niebieskim - najlepiej by było zmierzyć napięcie po stronie wtórnej cewki


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 13, 2005 19:28

Adamtd, Nikt nie napisał jednoznacznie NIEBIESKI, chodzi o zbliżony do niebieskiego. Co masz na myśli "po stronie wtórnej"? czy wysokie napięcie? bo jeśli tak to może być kłopot - to w końcu kilkanaście tysięcy voltów.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 13, 2005 19:37

bodzio_j pisze:Adamtd, Nikt nie napisał jednoznacznie NIEBIESKI, chodzi o zbliżony do niebieskiego. Co masz na myśli "po stronie wtórnej"? czy wysokie napięcie? bo jeśli tak to może być kłopot - to w końcu kilkanaście tysięcy voltów.
Tak miałem na myśli wysokie napięcie - ja nie elektryk, tylko mechanik i wiem, że to jakieś 15 kV, ale to się mierzy, bo pomiar napięcia przed cewką i za to jedna z metod diagnostycznych



maniek887
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 14, 2005 21:45
Lokalizacja: sochaczew
Kontakt:

Post autor: maniek887 » wt gru 13, 2005 19:49

nawet do25kV. miezy sie tylko do pozadnego elektryka trza sie udac bo sprzet jest potrzebny pozatym wazne zeby przerwa na swiecy byla wmiare i swieca sprawna nie jakas wyjarana .Ikolor powinien byc niebieski-biały.pozdro



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt gru 13, 2005 20:01

Mierzy się oczywiście. Ale tak jak napisałeś trzeba porządnego elektryka, i z tym może być kłopot. Też nie jestem elektrykiem, ale zastanawiam się czy pomiar tego napięcia wykaże usterkę. Jeśli będzxie "padnięty moduł i podawał za niskie napięcie na obwód pierwotny, to na wtórnym też będzie za niskie ( cewka ma chyba coś w rodzaju "przełożenia- podajesz 12V dostajesz np. 12 000, podasz mniesze to i mniejsze dostaniesz). Jeśli będzie padnięta cewka to też napięcie wtórne może być niższe i .nadal nie wiadomo co padło. Prościej chyba założyć sprawny moduł, jeśli nadal nic to cewkę.Oczywiście przy 100% sprawnych świecach.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 13, 2005 22:31

bodzio_j pisze:Mierzy się oczywiście. Ale tak jak napisałeś trzeba porządnego elektryka, i z tym może być kłopot. Też nie jestem elektrykiem, ale zastanawiam się czy pomiar tego napięcia wykaże usterkę. Jeśli będzxie "padnięty moduł i podawał za niskie napięcie na obwód pierwotny, to na wtórnym też będzie za niskie ( cewka ma chyba coś w rodzaju "przełożenia- podajesz 12V dostajesz np. 12 000, podasz mniesze to i mniejsze dostaniesz). Jeśli będzie padnięta cewka to też napięcie wtórne może być niższe i .nadal nie wiadomo co padło. Prościej chyba założyć sprawny moduł, jeśli nadal nic to cewkę.Oczywiście przy 100% sprawnych świecach.
Masz racje cewka ma przelożenie, bo nazywa się oryginalnie transformatorem zapłonowym. Urządzenie do pom. napięcia w silniku mierzy rownocześnie napięcie niskie i wysokie i przedstawia to graficznie, tak że daje to duży obraz ukladu zaplonowego. Natomiast samą cewkę można sprawdzić poprzez pomiar oporności uzwojeń. A tu nawet jest jak mierzyć http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=29994



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr gru 14, 2005 00:52

do badania napieciawtórnego cewki potrzebny jest specjalistyczny sprzęt ale nie musi byc on niewiadomo jak nowoczesny-ja mam SD-80 Radiotechniki z lat 80-tych i tez ma sondę30kV-swoją drogą przydałby mi się jakiś schemat czy instrukcja do tego diagnoskopu bo coś mi ostatnio stroboskop choruje


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 411 gości