Strona 1 z 2
Golf 2 1.8 RP przerywa po lekkim nagrzaniu
: wt lut 02, 2010 18:45
autor: kazikb3
Witam , gdy wyjadę z garażu i przejadę jakiś około 400 m wszystko jest ok , ale gdy samochód się lekko zagrzeje to zaczyna przerywać tak jak by mu iskry na świecach brakowało , wcześniej też maiłem podobny problem ale wtedy to samochód od samego początku się tak zachowywał np. gdy odpaliłem to było czuć po obrotach silnika że mu brakuje iskry , cewkę wymieniłem i było ok . Pojeździłem nie całe 4 miesiące i dalej ten problem . Nieraz samochód nie przerywa , zależy jak mu coś odbije to przerywa np. podczas jazdy około 30 km przerywał , wyłączyłem silnik i postał z 1,5 godz , po ponownym odpaleniu wracam do domu i nic nie przerywał , przychodzę na drugi dzień jadę kawałek i dalej przerywa . Czy to możliwe że cewka zapłonowa dalej wysiada ? to szarpanie jest nieregularne ale jest strasznie uciążliwe i boję się że coś uszkodzę bo czasami to tak mocno szrpnie .
: wt lut 02, 2010 19:43
autor: Caybel
Dołączam sie do pytania! Też mam coś takiego... Jakby chodził na 3 gary i raz jest dobrze a raz kiepawo. Na Lpg jest miód malina (cala elektryka swierza).
Ma ktoś pomysł co może być tego przyczyna?
: wt lut 02, 2010 22:09
autor: wojtf23
ja mam podobnie ale a czuje zeby chodzil na 3 gary (wachaja mu sie obroty ponizej tysiaca niekiedy jest 250 a jak cos mu odbije to nawet mialem 2000 obr. a czesto mi sie zdaza ze ma 1500 obr. co to moze byc??)
: śr lut 03, 2010 17:01
autor: kazikb3
maiłem coś takiego z tymi obrotami to musiałem zmienić ten niebieski czujnik na króćcu wody i silniczek krokowy i przy okazji kable i było ok wszystko po wymianie tych części się ustabilizowało
: śr lut 03, 2010 17:59
autor: Lucki
koledzy poszukajcie w dziale LPG mojego tematu na temat emulacji sondy lambda w RP ku, powinno pomóc
: śr lut 03, 2010 19:57
autor: Caybel
Lucki pisze:koledzy poszukajcie w dziale LPG mojego tematu na temat emulacji sondy lambda w RP ku, powinno pomóc
Dla zainteresowanych link z tą emulacją sondy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=290463
Przyczytałem ten temacik i jakoś nie bardzo wiem co to ma do tego tematu.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to problem powinien być na Lpg a na Pb powinna być gitara... A u mnie jest na Lpg stosunkow dobrze a na Pb jest kicha!
A tak odbiegając od tematu to czy zamontowałeś ten emulator? I czy odczuwalna jest jakaś różnica?
: śr lut 03, 2010 20:25
autor: kazikb3
mi chodzi o Pb , bo nie mam instalacji gazowej
: czw lut 04, 2010 00:11
autor: Lucki
Przyczytałem ten temacik i jakoś nie bardzo wiem co to ma do tego tematu.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to problem powinien być na Lpg a na Pb powinna być gitara... A u mnie jest na Lpg stosunkow dobrze a na Pb jest kicha!
A tak odbiegając od tematu to czy zamontowałeś ten emulator? I czy odczuwalna jest jakaś różnica?
Kolego odwrotnie, na lpg gucio a na pb przerywa bo mapa w komputerze jest nie kompatybilna z tą od PB. U mnie po założeniu problem z przerywaniem, szarpaniem itd znikł. Pali teraz tak samo dobrze na lpg jak i pb
mi chodzi o Pb , bo nie mam instalacji gazowej
Kolego sprawdź w takim razie niebieski czujnik płynu chłodzącego. On ustawia dawkę PB przy zależności temperaturowej płynu chłodniczego ( nagrzania silnika).
Musisz poszukać, gdzieś na forum jest tabelka jaka powinna być rezystencja czujnika w danej temperaturze.
: czw lut 04, 2010 11:07
autor: kazikb3
ja wymieniałem ten niebieski czujnik okolo rok temu. ale sprawdze jeszcze czy dobrze działa .
: czw lut 04, 2010 19:01
autor: Caybel
Kolego sprawdź w takim razie niebieski czujnik płynu chłodzącego. On ustawia dawkę PB przy zależności temperaturowej płynu chłodniczego ( nagrzania silnika).
A gdzie jest ten czujnik? Bo wiem, że oryginalnie jest jakiś czujnik temperatury chłodziwa w krućcu który przykręcony jest z lewej strony silnika. To o ten chodzi?
: czw lut 04, 2010 21:16
autor: kazikb3
Zaznaczyłem ci czerwoną strzałką któren to czujnik .
Na wężu zamontowane są trzy czujniki
niebieski -ECU -czyli podaje sygnał do komputer
czerwony -wyłącznik podgrzewania kolektora " jeż"
czarny - wskażniki na zegarze temperatury
: pt lut 05, 2010 13:02
autor: Caybel
kazikb3 Dzięki;) Ide sprawdzić jak sie ma ten czujnik
: sob lut 06, 2010 02:21
autor: kazikb3
oki Caybel nie ma za co w końcu po to jest to forum. i jak się ma ten czujnik ? działa czy nie bardzo ?
: sob lut 06, 2010 12:24
autor: Caybel
kazikb3 pisze:oki Caybel nie ma za co w końcu po to jest to forum. i jak się ma ten czujnik ? działa czy nie bardzo ?
Szczerze mówiąc nie wiedziałem jak go sprawdzić jak przyszło co do czego
Jakie napiecia powinien dawać ten czujnik? Na ciepłym silniku czy na zimnym go sprawdzać?Robiłem test z resetem koputera i objaw sie podział... na Pb pracował jak na Lpg czyli eliganck
I jeszcze jedna sprawa... Od czego są te wszystkie przewody podcisnieniowe bo zauważyłem ze miałem jeden urwany (zaznaczony czerwona obwódka)