Strona 1 z 1

Luzy na tylnich kołach.

: wt lut 02, 2010 17:14
autor: Tobi51290
Witam. Mam taki dziwny problem ze swoim golfem. Otuż ostatnim czasem w swoim golfie zauważyłem że drga kierownica, patrze na tylne koła a one latają no boki jak chcą :kac: no to postanowiłem wymienić łożyska (błąd:() kupiłem łożyska i wymieniłem wg porady na tym forum. Wszystko ładnie pięknie pojeżdziłem może tydzień znowu to samo :grrr: Okazało się że nakrętki się całkiem poodkręcały nie wiem jak to możliwe. No to juz wiedziałem ze nie łożyska :) dokręciłem mozniej tą nakrętkę właściwie to do oporu i nie popuszczałem( czyli nie zgodnie z instr) przejechałem z 5km i co? Oczywiście luzy są :kac: I stąd moje pytanie i prośba o pomoc.
Czy jakby dać jakąś podkładkę (dystans) między tą podkładkę oryginalną a tą koronkową to może by sie nie odkręcało? Bo jak zakładam wszystko to jest lekki luz między tą koronkową podkładką a nakrętką.
I czy wogóle się spotkał z takim czymś bo może ja coś poj***łem?
Dodam jeszcze że problemy się zaczeły jak mi sie pare razy na ręcznym zdarzyło pojeżdzić po śniegu:) :grin:

: wt lut 02, 2010 17:26
autor: ksieciunio000000
kolego a na podkładke koronkowa powinna przyjsc zawleczka zabezpieczajaca o ile sie nie myle....w osi jest dziurka przez która ona powinna przechodzic....załozyłes ta zawleczke?? dlatego moga Ci sie sruby odkrecac na łożysku :grin:

: wt lut 02, 2010 17:26
autor: bongo
Tobi51290, a zawleczka?

: wt lut 02, 2010 17:40
autor: Tobi51290
Nie no aż tak tępy to nie jestem:D Oczywiście że dałem zawleczkę

: wt lut 02, 2010 17:45
autor: jozio34
moze masz już ośki wyrobione i dlatego sa luzy a jak się śruby odkręcają to musisz założyc nowe zawleczki

: wt lut 02, 2010 18:10
autor: Tobi51290
No ale jak dokręce to jest dobrze zero luzów, poprostu problem jest w samoodkręcaniu, a zawleczki sa nowe

: wt lut 02, 2010 18:36
autor: Paweł Marek
Jeśli dokręciłeś raz do oporu to łożyska już nie istnieją. A przyczyną tego że szybko luz sie powiększa mimo prawidłowego dokręcenia (czyli nie mocnego) jest wytarty czop. Wówczas bieżnie łożysk się po nim kręcą zamiast stać w miejscu. Czopy do wymiany i po sprawie. Na szrocie groszowa sprawa, nowe też nie drogie.

: śr lut 03, 2010 14:13
autor: Tobi51290
To ma sens no bo piasta weszła lekko a łożyska powinny być pasowane ciasno albo przynajmniej suwliwie (dobrze mówie?) Tak czy siak wymienie ośki i łożyska i powiem co i jak...