Luzy na tylnich kołach.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tobi51290
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:31
Lokalizacja: Żeleźno

Luzy na tylnich kołach.

Post autor: Tobi51290 » wt lut 02, 2010 17:14

Witam. Mam taki dziwny problem ze swoim golfem. Otuż ostatnim czasem w swoim golfie zauważyłem że drga kierownica, patrze na tylne koła a one latają no boki jak chcą :kac: no to postanowiłem wymienić łożyska (błąd:() kupiłem łożyska i wymieniłem wg porady na tym forum. Wszystko ładnie pięknie pojeżdziłem może tydzień znowu to samo :grrr: Okazało się że nakrętki się całkiem poodkręcały nie wiem jak to możliwe. No to juz wiedziałem ze nie łożyska :) dokręciłem mozniej tą nakrętkę właściwie to do oporu i nie popuszczałem( czyli nie zgodnie z instr) przejechałem z 5km i co? Oczywiście luzy są :kac: I stąd moje pytanie i prośba o pomoc.
Czy jakby dać jakąś podkładkę (dystans) między tą podkładkę oryginalną a tą koronkową to może by sie nie odkręcało? Bo jak zakładam wszystko to jest lekki luz między tą koronkową podkładką a nakrętką.
I czy wogóle się spotkał z takim czymś bo może ja coś poj***łem?
Dodam jeszcze że problemy się zaczeły jak mi sie pare razy na ręcznym zdarzyło pojeżdzić po śniegu:) :grin:



Awatar użytkownika
ksieciunio000000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr sie 05, 2009 19:31
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: ksieciunio000000 » wt lut 02, 2010 17:26

kolego a na podkładke koronkowa powinna przyjsc zawleczka zabezpieczajaca o ile sie nie myle....w osi jest dziurka przez która ona powinna przechodzic....załozyłes ta zawleczke?? dlatego moga Ci sie sruby odkrecac na łożysku :grin:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lut 02, 2010 17:26

Tobi51290, a zawleczka?



Tobi51290
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:31
Lokalizacja: Żeleźno

Post autor: Tobi51290 » wt lut 02, 2010 17:40

Nie no aż tak tępy to nie jestem:D Oczywiście że dałem zawleczkę



jozio34
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 19:58
Lokalizacja: Lwówek Śl.
Kontakt:

Post autor: jozio34 » wt lut 02, 2010 17:45

moze masz już ośki wyrobione i dlatego sa luzy a jak się śruby odkręcają to musisz założyc nowe zawleczki



Tobi51290
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:31
Lokalizacja: Żeleźno

Post autor: Tobi51290 » wt lut 02, 2010 18:10

No ale jak dokręce to jest dobrze zero luzów, poprostu problem jest w samoodkręcaniu, a zawleczki sa nowe
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 18:37 przez Tobi51290, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 02, 2010 18:36

Jeśli dokręciłeś raz do oporu to łożyska już nie istnieją. A przyczyną tego że szybko luz sie powiększa mimo prawidłowego dokręcenia (czyli nie mocnego) jest wytarty czop. Wówczas bieżnie łożysk się po nim kręcą zamiast stać w miejscu. Czopy do wymiany i po sprawie. Na szrocie groszowa sprawa, nowe też nie drogie.
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 18:36 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Tobi51290
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:31
Lokalizacja: Żeleźno

Post autor: Tobi51290 » śr lut 03, 2010 14:13

To ma sens no bo piasta weszła lekko a łożyska powinny być pasowane ciasno albo przynajmniej suwliwie (dobrze mówie?) Tak czy siak wymienie ośki i łożyska i powiem co i jak...
Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 14:16 przez Tobi51290, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 217 gości