Strona 1 z 1

Dobry elektryk poszukiwany! Grzeje sie cewka...

: wt lut 02, 2010 16:04
autor: ksieciunio000000
Witam. Mam problem z MK3 o silniku1.8ABS otuz jechałem i nagle brakło iskry jak by wyłaczył zapłon...dałem do mechanika i mechanik stwierdził ze jest do wymiany cewka...cewke mam kwadratowa z modułem. na nowej cewce przejechałem ok 30km i znowu problem sie powtórzył jak by wyłaczył zapłon....wiec postawiłem na halla wymieniłem czujnik halla i wciaz nie ma iskry i cewka ciagle sie grzeje....czy macie jakies pomysły w czym moze Tkwic problem??
Bede bardzo wdzieczny i beda blusiki :grin:

: wt lut 02, 2010 16:08
autor: Haki
Podjedź do dobrego elektryka samochodowego u siebie w okolicy,. Podpytaj na regionalnym w swojej grupie - koledzy na pewno Ci kogoś doradzą. Pewnie masz jakieś zwarcie na układzie - skoro się grzeje i przepala.

: wt lut 02, 2010 16:20
autor: dziejo
a ja bym sprawdził dokładnie połaczenia masowe

: wt lut 02, 2010 16:21
autor: Paweł Marek
Cewka musi mieć dobre połączenie elektryczne z blachą. Wyczyść miejsca gdzie łby śrób do niej dotykają albo dorób kabel od śruby cewki do śruby pokrywu rozrzadu. Wymień albo upewnij się co do stanu kabli zapłonowych, palca rozdzielacza i kopułki. Sprawdź napięcie ładowania czy nie za duże (regulator).

: wt lut 02, 2010 16:28
autor: ksieciunio000000
A wiec kabel masowy podłaczałem z róznych czesci silniki i brałem do tego kilka kabli.....a wydaje mi sie ze palec rozdzielacza i kopułka nie ma nic do tego bo cewka bezposrednio na kablu który idzie do kopułki nie daje iskry gdy przyłoze ja do silnika....a czemu sie grzeje?

: wt lut 02, 2010 22:11
autor: remiq88
ksieciunio000000 pisze:a czemu sie grzeje?
Mała impedancja po stronie wtórnej - wszystkie transformatory reagują w ten sposób.
Zacznij od najprostszego sposobu, czyli wymień (lub choćby podmień na chwilę) wszystkie przewody zapłonowe, posprawdzaj połączenia stykowe przewodów, połączenie z masą. Weź miernik i sprawdź (na wyłączonym zapłonie oczywiście) rezystancję pomiędzy wyjściem przewodu idącego do kopułki a masą auta. Powinieneś uzyskać wynik co najmniej kilka kOhm. Jeśli będzie mniej - uszkodzona cewka bądź przewody.