Przeróbka automata na manuala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Przeróbka automata na manuala

Post autor: kamien11985 » wt lut 02, 2010 14:17

witam moje pytanie dotyczy passata b5 z automatyczną skrzynią biegów da sie ja zastapić skrzynią manualną ?
Co trzeba przerobić i ile zabawy to kosztuje?
Gra warta świeczki?
w przegrodzie są otwory na montaż pedałów?
MILE WIDZIANE WSKAZÓWKI!!! :pub: :pub: :pub:


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt lut 02, 2010 14:40

Zastąpić się da ale nie wiem czy jest sens.
Uważam, że raczej średni. Koszt w mk2 obliczałem na 1k zł.

Z grubsza (na przykładzie mk2 mogę powiedzieć różnice):
- rozrusznik
- łapa silnika
- koło zamachowe
- sprzęgło z dociskiem
- skrzynia - półosie chyba pasują ale głowy nie daje
- dźwignia zmiany biegów plus przyległości
- pedały - otwory powinny być
- w b5 sprzęgło jest sterowanie hydraulicznie (poprawcie mnie jak się mylę) więc i pompa sprzęgła
- w nowszych elektronika skrzyni ma kontakt z ECU - nie wiem jak zniesie rozstanie

To tak z grubsza tyle. Im nowszy samochód tym różnic może byc więcej. W mk2 jest mniej roboty a i tak mi się nie chciało tego robić.
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 14:41 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 02, 2010 14:52

kamien11985, a w tym pasku skrzynia uszkodzona mechanicznie jest, czy z innych powodów wymiana? Bo jeżeli uszkodzona elektryka, to temat jest do przełknięcia w nawet całkiem rozsądnych kosztach.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » śr lut 03, 2010 01:31

Mam na oku pięknego paska b5 za małe pieniądze ale niestety w automacie. :crazy:


www.opolskiVAG.pl

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr lut 03, 2010 04:47

kamien11985 pisze:Mam na oku pięknego paska b5 za małe pieniądze ale niestety w automacie.
To bierz i jeździj. Szybko docenisz automat. Benzyna czy dieselek?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lut 03, 2010 10:06

kamien11985, jesli naprawdę nie chcesz automata to go nie kupuj. Znajdź manual. Przeróbka jest bezsensowna i droga. Nawet mając auto w automacie łatwiej je chyba sprzedać i kupić manual niz się z tym bawić. Często w ETKA pokazuje drobne różnice w częściach między skrzyniami i do końca nie wiadamo czy taka część się nada. Ja miałem tak z gaźnikiem, do automatu jest nieco inny i nie wiedziałem jak się będzie sprawował od manuala.

Sprawdź może Ci się spodoba. Ja osobiście też byłem anty-automatowy do momentu aż zakupiłem mk2 z taką skrzynią. Swietnie się z tym jeździ. Zwłaszcza na mieście. W trasie też nie narzekałem bo przy wyprzedzaniu też można zredukować bieg.

Dodatkowo silnik lubi automat bo z taką skrzynią ciężej jest go katować.

Ważną sprawą jest dokładne przebadanie skrzyni aby nie wejść w bagno na kilka tysięcy.
Małe info o kupnie samochodu z automatem:
Zakup używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów
--------------------------------------------------------------------------------

Przy zakupie używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów należy zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny skrzyni. Najrozsądniej jest skorzystać z usług wykwalifikowanego fachowca, który będzie w stanie lepiej ocenić stan techniczny tego podzespołu. Automatyczna skrzynia biegów w przypadku konieczności naprawy jest zazwyczaj drogim przedsięwzięciem i może okazać się, że z pozoru tanio zakupiony samochód w efekcie, z uwagi na rychłą konieczność naprawy skrzyni - będzie bardzo drogi. Najważniejszą rzeczą jaką należy zrobić przed zakupem jest przeprowadzenie odpowiedniego testu drogowego. Test ten potencjalny nabywca pojazdu może wykonać we własnym zakresie.

Do pierwszego testu silnik musi być całkiem zimny. Po uruchomieniu silnika i odczekaniu około 15-20 sekund sprawdzamy zachowanie się samochodu przy przełączaniu dźwigni zmiany biegów z pozycji P-parking i N-neutral w każde inne położenie. Załączanie biegów, przy wciśniętym pedale hamulca powinno następować w sposób zdecydowany ale płynny, bez gwałtownych szarpań. Po zwolnieniu pedału hamulca, na załączonym biegu samochód powinien się toczyć.

UWAGA: Takie zachowanie odnosi się do wszystkich modeli skrzyń automatycznych o klasycznej budowie, oraz do skrzyń bezstopniowych nowej generacji zaopatrzonych w sprzęgło hydrokinetyczne. Nie odnosi się natomiast do skrzyń bezstopniowych typu CVT i ECVT starszej generacji, zaopatrzonych w sprzęgło elektromagnetyczne. Przy tych modelach skrzyni przy załączaniu pozycji do jazdy w przód i w tył na załączonym hamulcu, istotna jest możliwość swobodnego przemieszczania dźwigni. Jeżeli przełączenie dźwigni zmiany biegów przy w/w skrzyniach bezstopniowych następuje ze zdecydowanie wyczuwalnymi oporami, świadczy to najczęściej o uszkodzeniu sprzęgła elektromagnetycznego. Również toczenie się samochodu z tym modelem skrzyni bezstopniowej po zwolnieniu hamulca, a bez naciśnięcia pedału przyspieszenia świadczy o nieprawidłowościach w działaniu sprzęgła elektromagnetycznego lub układów sterujących.

Przy skrzyniach o budowie klasycznej, na włączanie biegów do jazdy w przód samochód powinien reagować natychmiast po przełączeniu dźwigni. Załączenie biegu do jazdy w tył odbywa się zawsze z małym opóźnieniem. Jest to zachowanie prawidłowe o ile opóźnienie to nie wiąże się z szarpaniem przy włączaniu, lub brakiem toczenia się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca. Po przeprowadzeniu wyżej opisanych wstępnych czynności kontrolnych, wykonujemy jazdę próbną na odcinku przynajmniej 20 km. W czasie jazdy kontrolujemy sposób załączania kolejnych biegów. Podczas zmiany biegów w górę i w dół nie mogą być wyczuwalne poślizgi ani zdecydowane, gwałtowne szarpania czy też przyhamowania między biegami. Po rozgrzaniu układu (przejechanie odcinka około 10 km) zatrzymujemy się i ponownie sprawdzamy zachowanie się samochodu w taki sam sposób jak na zimnym silniku. Podczas każdego ruszania w przód samochód musi ruszać z pierwszego biegu. (Nie dotyczy to niektórych modeli samochodów marki Mercedes, gdzie przy łagodnym ruszaniu program skrzyni zaczyna się od drugiego biegu, a załączanie pierwszego biegu następuje tylko przy silniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia).

Bez względu na temperatury układów w samochodzie i temperatury zewnętrzne przełączanie biegów w górę i w dół powinno być płynne. Bez względu na poziom wciśnięcia pedału przyspieszenia nie powinny być wyczuwalne nadmierne różnice "twardości" w punkcie zmiany biegów z niższego na wyższy, oraz z wyższego na niższy - samoistna redukcja biegów podczas zatrzymywania pojazdu. Występowanie dużych różnic, zwłaszcza przy zmianie 2-3 w górę oraz 2-1 w dół może świadczyć o konieczności wykonania dość kosztownej naprawy. Takie zachowanie nie stanowi obligatoryjnie o wystąpieniu uszkodzeń jednakże przy zaobserwowaniu takiego zjawiska wskazana jest konsultacja specjalisty celem zweryfikowania stopnia zagrożenia potencjalnym uszkodzeniem.

Przy skrzyniach sterowanych elektronicznie, wyposażonych w dodatkowe przełączniki modyfikacji programu należy sprawdzić działanie funkcji każdego przełącznika. Brak działania jakiejś funkcji świadczy o uszkodzeniu układów elektronicznych. Uszkodzenia takie nie pozostają bez wpływu na szybkość zużycia innych elementów skrzyni.

Przy oględzinach zewnętrznych szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne wycieki ze skrzyni. Jeżeli sprzedający nie ma nic do ukrycia zgodzi się na kontrolne sprawdzenie jakości oleju, oraz ilości szlamu magnetycznego nagromadzonego na magnesach filtrujących znajdujących się wewnątrz skrzyni. Oględziny takie w dużej mierze pozwalają na określenie stopnia zużycia elementów.

Przy samochodach z elektronicznymi układami sterowania wskazane jest wykonanie testu kontrolnego w serwisie wyposażonym w specjalistyczną aparaturę.



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » śr lut 03, 2010 12:17

dzięki za wskazówki jednak wole manuala wydaje mi się że bym miał większą frajdę z jazdy pozdro :partyman:


www.opolskiVAG.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 326 gości