2,5 L max do układu chlodzenia...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
2,5 L max do układu chlodzenia...
Panowie pisze w sprawie kolegi. A wiec spuszczalismy dzisiaj u niego płyn chlodniczy i lalismy nowy ku naszemu zdziwieniu po wlaniu i dolewkach po jakims czasie max weszlo w uklad 2,5 litra plynu : | był spuszczony cały, caluski. Uklad odpowietrzalismy poprawnie! w 1.8 ABS powinno chyba wejść coś koło 6L mam racje? co jest przyczyna ? Dodam ze nie robie sobie zartów w uklad weszlo 2,5 litra i stan płynu w zbiorniczku jest ponad max
Duber powiem Ci ze spuszczalismy na ciepłym silniku [koło 70 stopni]. Po czym jak zlecialo wszystko co moglo, odpalilem auto i wtedy jeszcze zaczeła lecieć reszta hmm koło 1,5 litra na oko. Temp wzrastała pozniej juz bardzo szybko, mysle ze doszlo do otwarcia termostatu. Wyłaczyłem silnik przy 90 stopniach.duber pisze:a spuszczaliscie na cieplym czy zimnym silniku,termostrat byl otwarty?i dolewaliscie tez na otwartym ?
Qto mozliwe, ze tak.. Choć sprawa dość dziwna, producent mowi co innego
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 00:45 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.
My tak samo kombinowalismy juz na wszystkie sposoby, powiem nawet ze czasem jak "kon pod górke" i nic nie pomogło na 2,5 litrach sie zatrzymało i koniec wychodzi na to ze po prostu tak musi być, cudów nie ma w koncuQto pisze:Ja jak płukałem układ to za każdym razem sprawdzałem ile wchodzi wody...zawsze było ok 3l. Za pierwszym razem spuszczałem na zimnym (koło 60stopni), następne dwa na ciepłym, silnik chodził bez płynu do 90stopni...ostatni raz to nawet przedmuchałem układ...i nic to nie dało, 3.1l i koniec
Najlepiej jechac w krotka trase - wczoraj zmienialem pompę wody, chłodnicę i plyn w tdiku afn. Weszło jak piszecie 3 litry około - wsiadłem w auto i po ok 4 km jak silnik złapał temperaturę ok 70 stopni zatrzymałem - zbiorniczek był już pusty. Dolałem jakieś kolejne 1,5 litra. Wlewałem powolutku aby nic nie strzeliło od różnicy temperatur. Później zrobiłem kolejne kilka km - znowu brakowało w zbiorniku. Tak robiąc ze 4 razy dolewki w końcu weszło praktycznie trochę ponad 6 litrów. Za każdym razem po prostu się odpowietrzało i pompa gdzieś przepychała dalej powietrze.
Dopóki termostat się nie otworzy nie wlejecie więcej niż te 3 litry
Dopóki termostat się nie otworzy nie wlejecie więcej niż te 3 litry
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Vii, którędy spuszczaliście płyn, dokładnie która rurę rozpięliście i w którym miejscu?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
To nic nie dalo bo oczywiscie probowalismy tego i wszystkiego innego co mozliwetom_s pisze:Najlepiej jechac w krotka trase - wczoraj zmienialem pompę wody, chłodnicę i plyn w tdiku afn. Weszło jak piszecie 3 litry około - wsiadłem w auto i po ok 4 km jak silnik złapał temperaturę ok 70 stopni zatrzymałem - zbiorniczek był już pusty. Dolałem jakieś kolejne 1,5 litra. Wlewałem powolutku aby nic nie strzeliło od różnicy temperatur. Później zrobiłem kolejne kilka km - znowu brakowało w zbiorniku. Tak robiąc ze 4 razy dolewki w końcu weszło praktycznie trochę ponad 6 litrów. Za każdym razem po prostu się odpowietrzało i pompa gdzieś przepychała dalej powietrze.
Dopóki termostat się nie otworzy nie wlejecie więcej niż te 3 litry
Lipek spuszczalismy dolnym węzem chłodnicyLipek81 pisze:Vii, którędy spuszczaliście płyn, dokładnie która rurę rozpięliście i w którym miejscu?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No i jeszcze pytanie ile Wam tego płynu zeszło? Bo jak 6l a dało się zalać tylko 2,5 - to lipa trochę. Ale na moje po prostu nie spuściliście do końca płynu. Nie wiem, jak jest w mkIII 1.6 - ja mam 1.6 ale mkII - tam jest inna konstrukcja silnika, ale u mnie, jak się nie wyciągnie termostatu, to nie zleci cały płyn - ewentualnie można odczepić wszystkie węże od pompy wody - wtedy też zleci reszta płynu.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
u mnie zeszło tyle ile później weszło. Co do spuszczania to u mnie przy dole chłodnicy jest zawór...może faktycznie termostat nie puścił reszty płynu, chociaż silnik miałem zagrzany bo jeździłem chwilę bez płynu także termostat pewnie się otworzył. Ja trzymam się wersji, że tak musi być chociaż pewnie tak nie jestLipek81 pisze:No i jeszcze pytanie ile Wam tego płynu zeszło?
Tak dokładnie to nie jestem niestety w stanie powiedzieć bo jakas jego część zleciała na ziemie, a jakas część do wannienki. Jestem pewny ze było go wiecej niz 2,5 litra.. Koło 4erech na pewnoLipek81 pisze:No i jeszcze pytanie ile Wam tego płynu zeszło? Bo jak 6l a dało się zalać tylko 2,5 - to lipa trochę.
Być moze wlasnie o to chodzi. Specjalnie dzis podjade do niego i zrobimy to raz jeszcze z odłaczeniem wezy od pompy tak jak radzisz, napisze pozniej jak poszło Aha i Lipek tutaj nie chodzi o moje auto tylko o kumpla 1.8 ABSLipek81 pisze:Nie wiem, jak jest w mkIII 1.6 - ja mam 1.6 ale mkII - tam jest inna konstrukcja silnika, ale u mnie, jak się nie wyciągnie termostatu, to nie zleci cały płyn - ewentualnie można odczepić wszystkie węże od pompy wody - wtedy też zleci reszta płynu.
dzieki
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 13:36 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak zdejmiesz wąż od pompy i silnik będzie zagrzany tj. termostat otwarty to nie ma bata aby też wlazło 2,5 litra wymieniałem ostatnio termostat w moim dieselku i wlazło na pierwszy raz 5 literków a potem już tylko dolewka
moja bestia :grin:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356
http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356
http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1
A wiec weszło Ci prawidłowo. Musimy zrobić tak jak radzicie chłopaki, na logike - macie racje! Dziekować wszystkim za wszelakie sugestie i pomoc ; Dpiru pisze:Jak zdejmiesz wąż od pompy i silnik będzie zagrzany tj. termostat otwarty to nie ma bata aby też wlazło 2,5 litra wymieniałem ostatnio termostat w moim dieselku i wlazło na pierwszy raz 5 literków a potem już tylko dolewka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 278 gości