Strona 1 z 2

jak powinien być założony pasek napędzający pompe wodną

: pn lut 01, 2010 20:11
autor: Aro1120
Mam zapewne dla wiekszosci banalne pytanie, ale jak prawidłowo powinien być założony pasek napędzający alternator i pompe wody w silnku 1.8 ADZ, tak jak na załaczonej fotce jest w 100% poprawnie ?? Obrazek

: pn lut 01, 2010 20:19
autor: janek1350
pasek załozony prawowidłowo :helm:

: pn lut 01, 2010 20:25
autor: dziejo
powiem Ci tak w tej sytuacji pompa kreci się odwrotnie niż powinna
ja miałem równiz tak jak ty załozony pasek
ale kiedy zmieniałem go mechaniorzy ze zdziwieniem komentowali ze pasek powinien biegnąć rowkami po kole pasowym !! na około
i faktycznie po założeniu prawidłowo paska temp utrzymywała sie na 90st a nie powyzej 90 z załączonym wentylatorem
bo włąsnie wczesniej miałem problem z temp
ps
to było zanim zacząłem przygode z forum :bigok:

: pn lut 01, 2010 20:29
autor: Aro1120
dziejo no własnie u mnie pasek biegnie rowkami po kole pasowym i tak sie zastanawiałem teraz czy jest ok dlatego ten temat. a to jest zdjecie znalezione w internecie.

: pn lut 01, 2010 20:29
autor: dziejo

: pn lut 01, 2010 21:01
autor: gracek1906
Kiedyś czytałem artykuł na temat koła pompy wody w VW i nie mają one rowków ze względu na niskie opory stawiane przy pracy i ewentualne koszta robienia koła z rowkami. Pompa obraca sie zawsze zgodnie z kierunkiem obr wału.

: pn lut 01, 2010 22:13
autor: dziejo
gracek1906 pisze:Pompa obraca sie zawsze zgodnie z kierunkiem obr wału.
ale nie w tym przypadku kiedy pasek jest od dolu

: wt lut 02, 2010 16:40
autor: Gawior
I ja dodam swoje 3 grosze :)
U mnie w 2E pasek idzie "na około", czyli rowkami po ( gładkim ) kole pompy wody ( pasek sam wyrobił sobie w nim małe rowki :p ).
I tak jak kolega dziejo pisze na tym pierwszym zdjęciu jest źle założony pasek i pompa kręci się odwrotnie do wału.

: wt lut 02, 2010 23:10
autor: roman58
Gawior pisze:I ja dodam swoje 3 grosze :)
U mnie w 2E pasek idzie "na około", czyli rowkami po ( gładkim ) kole pompy wody ( pasek sam wyrobił sobie w nim małe rowki :p ).
I tak jak kolega dziejo pisze na tym pierwszym zdjęciu jest źle założony pasek i pompa kręci się odwrotnie do wału.
I masz rację później pytanie dlaczego się grzeje?a dlatego że pasek źle założony bo zamiast płyn pchać w silnik to pcha w chłodnicę.

[ Dodano: 02 Lut 2010 22:34 ]
Tu masz jeszcze na temat;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=227817

: śr lut 03, 2010 08:30
autor: gracek1906
dziejo pisze:gracek1906 napisał/a:
Pompa obraca sie zawsze zgodnie z kierunkiem obr wału.

ale nie w tym przypadku kiedy pasek jest od dolu
no może lepiej zabrzmi jak napisze że powinna sie zawsze obracać zgodnie z kierunkiem obr wału oczywiście przy prawidłowo założonym pasku.

: śr lut 03, 2010 13:20
autor: jhosef
gracek1906, niezależnie od silnika?

Ja mam AAZ, pompa wymieniona tydzień temu wraz z paskiem. Miałem założony pasek jak na zdjęciu w poście Aro1120, tak tez ponownie założyli mechanicy.

Samochód chodzi jak najbardziej poprawnie. Nie grzeje się, temperatura niecałe 90 stopni non stop. Nawiew gorący.

Patrząc na kąt pod jakim byłby pasek przy założeniu, że ma się obracać tak jak wał raczej nie dawał by pewności prawidłowego napędu. Pasem ledwo dotykał by koła.

: śr lut 03, 2010 14:49
autor: Aro1120
jhosef ja mam 1.8 ADZ, benzyne i u mnie jest założony nie tak jak na fotce ktora wkleilem tylko pasek idzie pod spodem koła od pompy wody, nie wiem jak u ciebie ale u mnie i zapewne u wieskszosci popmpa napędzana jest poprawnie i samochód śmiga dobrze ;)

: śr lut 03, 2010 16:11
autor: gracek1906
jhosef, to widocznie źle ci założyli. Zwróć uwagę jak jest np w golfach mk 2, nie ma możliwości inaczej założyć i pompa obraca sie zgodnie z kierunkiem obr silnika,

: śr lut 03, 2010 18:13
autor: roger18sx
ja juz to przerabiałem i jest tak ze wszystkie silniki benzynowe maja odwrotnie niz na zdjeciu a 19 diesle i td maja odwrotnie bo niby pompy w dieslach maja łopatki odwrotne niz w silniku benzynowym. tylko zalezy jaka ktos tam pompe włozył bo fizycznie da sie je zamieniac i zamontowac.