Strona 1 z 3

Odcięcie przy 5100obr/min

: pn lut 01, 2010 18:20
autor: Pierzak
Witam! Po 2 dniach spędzonych w warsztacie kończą mi się pomysły. Silnik wkręca się do 5100obr/min po czym następuje odcięcie, lepiej wkręca się przy delikatnym dodaniu gazu niż przy daniu gazu do dechy, po wciśnięciu sprzęgła lubi zgasnąć, czasami wkręci się dalej, ale to przy dłuższym gazowaniu i tylko na chwilę, przy gazowaniu na jałowym biegu wskazówka nagle cofa sie i wraca. Da się jezdzic, zrobiłem już tak 7tys km, ale nie jest to prawidłowa praca silnika. Dodam, że mam założoną sekwencyjną instalcję gazową, ale objawy są takie same zarówno na benzynie jak i gazie, więc wina nie leży po stronie instalacji.

W warsztacie sprawdziliśmy:
- ustawienie rozrządu (poprawne)
- wymieniliśmy aparat zapłonowy i ustawiliśmy poprwanie zapłon (czyli czujnik halla odpada)
- podpięliśmy się pod komputer - 0 błędów
- wstawiliśmy przepływomierz od innego auta - bez rezultatu.

Został mi jeden pomysł - czujnik położenia wału. Podmieniłem czujnik od 2,0 silnika z audi b4, jednak wtyczka była inna i nie udało się sprawdzić. Czujnik który mam zamontowany jest nieoryginalny. Czy te objawy pasowały by do tej usterki? Może jakieś inne pomysły? Z góry bardzo dziękuje za pomoc.

: pn lut 01, 2010 18:50
autor: norek111
sprawdziłeś jakie obroty widzi sterownik silnika

: pn lut 01, 2010 19:01
autor: Pierzak
Tak, takie jak wskazuje obrotomierz.

: pn lut 01, 2010 19:11
autor: norek111
podmień cewkę i ten czujnik położenia wału może coś wyjaśnią

: pn lut 01, 2010 19:13
autor: Pierzak
Niestety żeby wyjąć ten czujnik trzeba wykręcić rozrusznik i łapę od silnika, więc raczej nikt mi go nie udostępni. W okolicy handlarze mieli tylko silnik 2e, a on ma inny czujnik.

: pn lut 01, 2010 19:17
autor: norek111
podaj nr. tego czujnika może podejdzie od mojego AFT bo też mam na sterowniku simos

[ Dodano: 01 Lut 2010 18:17 ]
mieszkam 20km od ciebie

: pn lut 01, 2010 19:17
autor: Pierzak
Niestety kolego jak napisałem czujnik jest nieoryginalny i niema na nim oznaczeń :grrr:

A rzeczywiście :D W twoich okolicach sie w części zapatruje, pewnie wiesz o kogo mi chodzi :bigok:

: pn lut 01, 2010 19:20
autor: norek111
Pierzak pisze:Niestety kolego jak napisałem czujnik jest nieoryginalny i niema na nim oznaczeń :grrr:

A rzeczywiście :D W twoich okolicach sie w części zapatruje, pewnie wiesz o kogo mi chodzi :bigok:
domyślam się

: wt lut 02, 2010 09:15
autor: Pierzak
Kolego, a masz ten czujnik luzem?

: wt lut 02, 2010 17:11
autor: norek111
Pierzak pisze:Kolego, a masz ten czujnik luzem?
w aucie

: śr lut 03, 2010 20:52
autor: ventyl
kolego Pietrzak miałem taka przypadłość w moim vento do dzisiaj
tez myślałem że rozrząd albo zapłon a tu okazało sie ze koncowy tłumik wypaloną miał tą siatke w środku i wszystkie te waty mineralne albo jakies ta zatkały tłumik
samochód odpalał ale nie jechał wiecej niż 140/h wytargałem wszystke te bebechy haczykiem i jak ręką odioł i normalnie niepoznaje samochodu kopyto jakby miał ze 130KM a tu tylko 90
taka moja sugestia sprawdz może u ciebie jest to samo
pozdrawiam daj znać jak tam

: sob lut 06, 2010 14:09
autor: Pierzak
Dzięki za podpowiedz, sprawdze to i napewno się odezwę :bigok:

: sob lut 06, 2010 14:13
autor: Jesionvr6
pokręć aparatem w jedną i drugą strone i zobacz czy sie przesunie odciecie
robiłem yaki przypadek i własnie wystarczyło pokręcić aparatem i wszystko chodzi

: ndz lut 07, 2010 14:50
autor: Pierzak
Odcięcie się nie zmieniało przy kręceniu aparatem, zapłon jest idealnie ustawiony.