Strona 1 z 1
jakie amory?
: ndz sty 31, 2010 22:41
autor: on6222
witam panowie
mam taki maly dylemat otoz posiadam sportowe sprezyny h&r i musze kupic do nich nowe amortyzatory
pytanie do was co byscie polecili jakies oryginalne standardowe, jakies firmowe typu kayaba, sachs a moze jakies mts technik sportowe
zalezy mi na tym aby nie stracic duzo na komforcie jazdy
i jesli ktos moze to zeby jakies linki zapodac do amorow
i jeszcze taka druga sprawa zeby nie zakladac nowego tematu
mam taki problem w vw bora 2003 rok 1.9 tdi 130 koni otoz
gdy jade i dodam gwaltownie gazu ciagnie w lewo a jak popuszcze ciagnie w prawo wydawaloby sie ze to gumy na wahaczach otoz nie bo je wymienialem i sprawa dalej pozostala i teraz juz nie wiem zabardzo gdzie szukac, pomocy
pozdrawiam wszystkich forumowiczow
: ndz sty 31, 2010 22:57
autor: Haki
http://moto.allegro.pl/item893465770_am ... tavia.html ogólnie nie robię reklamy - ale kilka kompletów już brałem od niego i jestem super zadowolony jak i ludzie do których pakowałem te amory ....
http://moto.allegro.pl/item900312877_sa ... lf_iv.html też będziesz zadowolony...
Generalnie z firm - które podałeś - każda zasługuje na pochwałę ... unikaj natomiast jak ognia tanich bedziewi za 50zł sztuka itp ... sypią się częściej jak nasze drogi w PL
Ps = do do tzw gleby - to jeśli zamierzasz użytkować auto w normalny sposób czyli ludzie w środku - bagaże czasem itp - to zapomnij o normalnej eksploatacji.. kolega niżej już wytłumaczył dlaczego - ja tylko potwierdzę
: ndz sty 31, 2010 22:58
autor: Magnus
szkoda przechodzic na takie zawieszenie w Polsce.Lepiej ta kase przeznaczyc na cos innego.np aluski.
Ja kiedys mialem takie i porazka: zlacze elastyczne od wydechu od razu po dupie dostalo, dolna obudowa silnika polamana,zderzak rowniez haczyl.Wszystko to przy ostronej jezdzie.Wiazd na normlane krawezniki niemozliwy!! Nie da sie tego uniknac.no i komfort jazdy gorszy.szkoda auta. moja opinia.
: ndz sty 31, 2010 23:12
autor: DariuszK
ja mam zalozone sportowe, takie juz kupilem wiec nie mam zamiaru zmieniac bo drogo, co do kraweznikow to racja nie na kazdy da sie podjechac, dokladke zderzaka tez polamalem o zaspe
gdy jedziesz olno po dziurach to jak na samych felgach
(mam 16 calowe) no ale na pewno jest stabilniejszy i szybciej po nierownosciach mozna gnac, nawet lepiej tlumi, zmienialem z tylu bo mi skrzypialy, dobry byly ale ten dzwiek mnie draznil, zalozylem Sachsa do zawieszenia sportowego, nie zakladaj standartowych do nizszych sprezyn bo bedzie luz bo tlok amora jest dluzszy
: pn lut 01, 2010 00:22
autor: on6222
ja narazie mam seryjne zawieszenie ale musze zmienic amory z przodu bo juz stukaja i chcialbym aby przod troche nizej siedzial i tak nie wahlowal przy ruszaniu(przy dodawaniu gazu sie unosi) a poza tym przud mi wyzej stoi niz tyl i strasznie to wyglada
i nie wiem co lepsze wrzucic te sprezynki i jakies amorki np bilstein czy zostawic stare sprezyny i kupis jakies amorki o krotszym skoku
: pn lut 01, 2010 00:40
autor: Haki
on6222 pisze:ja narazie mam seryjne zawieszenie ale musze zmienic amory z przodu bo juz stukaja i chcialbym aby przod troche nizej siedzial i tak nie wahlowal przy ruszaniu(przy dodawaniu gazu sie unosi) a poza tym przud mi wyzej stoi niz tyl i strasznie to wyglada
i nie wiem co lepsze wrzucic te sprezynki i jakies amorki np bilstein czy zostawic stare sprezyny i kupis jakies amorki o krotszym skoku
Jeśli amory są do
to kup coś co dałem w linkach wyżej.. przy okazji warto też się przyjrzeć sprężynom... możesz wymienić te z przodu na coś twardszego... bo w TDI silnik cięższy jak w benzynie i sprężynki szybciej dostają po zwojach
Co do sprężyn - polecam Lesjofors
: pn lut 01, 2010 21:17
autor: on6222
"HAKI" a co myslisz o tych sprezynach co sa na zdieciu i do tego amory bilstein
: wt lut 02, 2010 10:25
autor: Haki
on6222 pisze:"HAKI" a co myslisz o tych sprezynach co sa na zdieciu i do tego amory bilstein
Jak widzę ,są to sprężynki sportowe.. czyli pewnie lekko obniżające autko...
Ty chciałbyś coś bardziej komfortowego. Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem - przynajmniej na przód auta - nie będzie sprzedanie tych i kupno czegoś co pisałem... do TDI.. przód Ci się lekko uniesie.. a z nowymi amorkami będzie już naprawdę czuć różnicę.
: śr lut 03, 2010 10:37
autor: wojtoo
podepne sie do tematu gdyz tez bede wymienial zawieszenie.
?nie chce mi sie bawic dwa razy wiec chce wymienic koncowki drazkow, gumy w wahaczach itp. moglby ktos napisac co przy okazji wymiany amortyzatorów wymienic?zeby mi cos nie ucieklo
: śr lut 17, 2010 22:29
autor: on6222
i tak oto wybralem takie amory
http://allegro.pl/item912660368_amortyz ... stein.html
i do nich te sprezynki h&r obnizajace o 35mm, mam tylko nadzieje ze nie bedzie za twardo
: sob mar 27, 2010 21:10
autor: rolmik
bilstein 140zł/szt czy monroe180zł/szt
które wybrać
: sob mar 27, 2010 21:52
autor: kenzy17
on6222 pisze:mam taki problem w vw bora 2003 rok 1.9 tdi 130 koni otoz
gdy jade i dodam gwaltownie gazu ciagnie w lewo a jak popuszcze ciagnie w prawo wydawaloby sie ze to gumy na wahaczach otoz nie bo je wymienialem i sprawa dalej pozostala i teraz juz nie wiem zabardzo gdzie szukac, pomocy
Witam kolegę-miałem taki sam problem raz ciagneło na prawo innym razem na lewo i jeszcze tłukło z przodu
Sprawdź końcówki drązka . Ja wczoraj odebrałem Gofra od mechanika, o niebo lepiej [ wywalilo 1 koncówke drazka i 2 drązki kierownicze ] wkońcu nic nie tłucze i nie sciaga na prawo czy lewo
drazki 2x110 pln koncowka febiego 40 pln
[ Dodano: 27 Mar 2010 20:58 ]
dobry wybór nie pożałujesz
Ja smigam właśnie na BILSTEIN'ach + springi Eibach -35mm.. Jest komfort i wyglad czego chciećwiecej ??
Re: jakie amory?
: ndz mar 28, 2010 00:41
autor: maler
on6222 pisze:gdy jade i dodam gwaltownie gazu ciagnie w lewo a jak popuszcze ciagnie w prawo wydawaloby sie ze to gumy na wahaczach otoz nie bo je wymienialem i sprawa dalej pozostala i teraz juz nie wiem zabardzo gdzie szukac, pomocy
Też miałem identyczny przypadek. Jak dodawałem gazu to ciągnęło w prawo a jak puszczałem to wracał do jazdy prosto. Okazało się że mechanik po wymianie tulei metalowo-gumowych w wahaczu nie dokręcił śrub
Po trzech próbach ustawienia zbieżności w jednym warsztacie, dopiero przy czwartej próbie w innej stacji diagnostycznej znaleźli przyczynę takich anomalii.