dolny waz od chłodnicy zimny!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

dolny waz od chłodnicy zimny!

Post autor: Vii » ndz sty 31, 2010 22:36

Koledzy nie mam pojecia o co chodzi w tym wypadku juz na prawde.. A wiec przejechalem koło 50 KM i temp na wskazniku 80 stopni juz zaczelo mnie to dziwić troszke bo bardziej nie chciał sie rozgrzać! Dojezdzam do domu otwieram mache, dolny waz od chłodnicy ZIMNY! mowie sprawdze termostat a wiec auto pochodzilo ze 2ie minuty na jałowym patrze na wskaznik temp podbiło do 90 stopni lece szybko dotykam dolnego węza robi sie CIEPŁY. A wiec termostat w 100% sprawny otwiera sie przy prawidlowej temp. O co come on? Dodam ze chłodnica jest w stanie kiepskim i ze czulem dziwny "swąd" w okolicach chlodnicy ale być moze tak pachnie goracy płyn - nie wazne, o co chodzi? pompa ? dlaczego nie chce sie rozgrząc az do otwarcia termostatu?
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 22:39 przez Vii, łącznie zmieniany 2 razy.



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » ndz sty 31, 2010 22:45

ja tez po jeździe 8km ( 30minut postoju ) potem 10km ( 10minut postoju ) i spowrotem 10km mialem dolny waz zimny ...

w takich temperaturaach i oporach powietrza dolny waz nie powinien sie cieply robic...

lecz pod domem pochodzil mi 3minutki i dolny waz zrobil sie cieply... pochodzil jeszcze chwile i zalaczyl sie wiatrak..

takze jest wporzadku wszystko...
dlaczego nie chce sie rozgrząc az do otwarcia termostatu?
a to byla trasa czy po miescie głownie ??
dziwne te 80stopni... ale moze wskaznik oszukuje...


był golf 2 1.3.....

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » ndz sty 31, 2010 22:49

genLODOWAmk2 pisze:a to byla trasa czy po miescie głownie ??
Trasa i po miescie, glownie po miescie..
genLODOWAmk2 pisze:dziwne te 80stopni... ale moze wskaznik oszukuje...
Wskaznik nie oszukuje, wskaznik pokazuje idealnie ew jego przekłamanie to 2 stopnie, o ile wogole wystepuje. Patrzyłem z termostatem a wiec rowno przy 90 stopniach [na liczniku] termostat sie otwarł i dał płyn na dolny wąz. Dzieki kolego za checi serdeczne, ale nie satysfakcjonuje mnie mimo wszystko ta odpowiedz bo wiem ze coś jest nie tak, jesli wszystko jest zdrowe to nie ma BATA musi temperatura dojść do takiej zeby otwarł sie termostat w czasie jazdy, a u mnie jest sytuacja ze w czasie jazdy chocbym go katowal temp nie dojdzie do takiej zeby otwarł sie termostat ;) mimo wszystko raz jeszcze dzieki za checi



Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » ndz sty 31, 2010 22:50

kolego zaslon od srodka groll i po klopocie . przy mrozach to normalka . tylko zrob to tak zeby wiatrak byl w stanie zassac powietrze z przed chlodnicy..


macpat1

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » ndz sty 31, 2010 22:53

macpat1 pisze:kolego zaslon od srodka groll i po klopocie . przy mrozach to normalka . tylko zrob to tak zeby wiatrak byl w stanie zassac powietrze z przed chlodnicy..
Tobie rowniez dzieki stary za chęci ale to nie jest dla mnie rozwiazanie tak samo jak lanie plynow uszczelniajacych do ukladu chlodzenia na pęknieta chłodnice.. ;)

Sprawa mnie martwi bo węze nie sa bardzo twarde, moge je zgnieść reka troche.. a wiec w mojej wizji jest coś nie tak z pompa wody ... i nie jest wszystko ok, wiem co mowie bo znam to auto lepiej niz samego siebie. W mrozy -25 stopni temp dochodzila do otwarcia sie termostatu bardzo szybko, a tu nagle teraz psikus przy -8 nie chce dojść po 50 KM
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 22:56 przez Vii, łącznie zmieniany 2 razy.



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » ndz sty 31, 2010 22:57

chlodnicy nie ma co zastawiac tektura itp...

wg mnie masz wszystko ok z autem bo ja mam tak samo... w takich temperaturach dolny wąż nie zrobi sie cieply podczas jazdy... chyba ze stoisz w takich korkach ze 1km robisz w 10-15minut...

pisales ze auto chodzilo na wolnych obrotach chwile i dolny waz po chwili cieply sie zrobil...

wiec wszystko jest wporzadku...

a spalanie jakie masz ??
na zimnym odpal auto i odkrec korek i zobacz czy plyn leci...
W mrozy -25 stopni temp dochodzila do otwarcia sie termostatu bardzo szybko
jak bardzo szybko ??
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 22:59 przez genLODOWAmk2, łącznie zmieniany 1 raz.


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » ndz sty 31, 2010 23:00

kolego powiem ci tak ... jak sie rozbierzesz do naga i zaczniesz biec co sil przy takich mrozach to jak myslisz zgrzejesz sie czy zamarzniesz ?? jesli pragniesz zeby silnik sie dogrzewal to zrob jak ci napisalem.. a jesli nie to zostaw jak jest bo nie masz sie czym martwic...
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 23:02 przez macpat1, łącznie zmieniany 1 raz.


macpat1

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » ndz sty 31, 2010 23:02

genLODOWAmk2 pisze:chlodnicy nie ma co zastawiac tektura itp...
dokladnie to mity jak 16nasto letnie dziewice.
genLODOWAmk2 pisze:w takich temperaturach dolny wąż nie zrobi sie cieply podczas jazdy...
Ale stary jak mozna to wytlumaczyć ze tydzien temu przy -25 mialem temp 90 stopni i cieply dolny wąz. A teraz przy -8 nie mam ?
genLODOWAmk2 pisze:a spalanie jakie masz ??
w granicach 9-10 litrów w trybie mieszanym.
genLODOWAmk2 pisze:na zimnym odpal auto i odkrec korek i zobacz czy plyn leci...
Na zimnym płyn nie leci, jest wszystko ok. Na cieplym rowniez nie wywalalo.

I jeszcze jak mozna wytlumaczyć fakt powiedzmy "miekkich" węzy?

Macpat1 porownanie niby obrazuje sytuacje i wydaje sie być logiczne, ale tak na prawde w tej sytuacji nie jest i nie ma ono zastosowania. Jesli nawet jest to ono ukryje tylko problem ale go nie rozwiąże ...
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 23:04 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » ndz sty 31, 2010 23:02

Vii pisze:A wiec przejechalem koło 50 KM i temp na wskazniku 80 stopni juz zaczelo mnie to dziwić troszke bo bardziej nie chciał sie rozgrzać! Dojezdzam do domu otwieram mache, dolny waz od chłodnicy ZIMNY
Kolego umnie jest tak samo,dochodzi do 80 C i stoi,jakgo troche przycisne temp wskakuje na 84 otwiera sie termostat ,Licznik jest na 100% sprawny,czujnik ori,termostat ori nieawno kupiony w aso.W zimie ,przy tej temp silnik ciezko rozgrzac tak zeby sie termostat otworzyl,mysle ze przy - 10 ciezko zeby silnik sie rozgrzal tak zeby sie termos otworzyl.W golfie 4 jest tak ze od 72-do 100 C wskaznik pokazuje zawsze 90C takze sam widzisz :grin:


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » ndz sty 31, 2010 23:04

I jeszcze jak mozna wytlumaczyć fakt powiedzmy "miekkich" węzy?
lepiej zeby byly miekkie jak twarde ( ktore swiadcza glownie o uszczlce...)

tzn chodzilo mi o to czy cienkim wezykiem plyn trafia do zbiorniczka spowrotem...


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
dominik528
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 19, 2009 21:24
Lokalizacja: Lipinki

Post autor: dominik528 » ndz sty 31, 2010 23:04

U mnie tak samo jest nie zagrzeje się powyżej 80C i tyle, w środku ciepło się robi po 2 kilometrach, wskaźnik nie przekłamuje bo na MFA temperaturę oleju też pokazuje w granicach 80C czyli termostat działa.

Ale z tego co wyczytałem na tym forum to goście piszą że niewielka różnica otwierania termostatu wystarczy by silnik się nie dogrzał.
Np zamiast przy 90C otworzy się przy 85C i już silnika nie dogrzejesz.

Mi to w sumie nie przeszkadza ale jak dojdziesz co i jak to napisz może też to sobie wyeliminuje :)



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » ndz sty 31, 2010 23:08

genLODOWAmk2 pisze:Kolego umnie jest tak samo,dochodzi do 80 C i stoi,jakgo troche przycisne temp wskakuje na 84 otwiera sie termostat ,Licznik jest na 100% sprawny,czujnik ori,termostat ori nieawno kupiony w aso.W zimie ,przy tej temp silnik ciezko rozgrzac tak zeby sie termostat otworzyl,mysle ze przy - 10 ciezko zeby silnik sie rozgrzal tak zeby sie termos otworzyl.W golfie 4 jest tak ze od 72-do 100 C wskaznik pokazuje zawsze 90C takze sam widzisz :grin:
Mowisz? No juuuzzz kurde nie wiem sam co mam myślec w tej sytuacji tym bardziej ze pare dni wstecz "było ok" haha .. :P
genLODOWAmk2 pisze:lepiej zeby byly miekkie jak twarde ( ktore swiadcza glownie o uszczlce...)
To fakt akurat, ale znowu ich miekkość daje mi do myslenia na temat pompy wody i to bardzo ;)
No nic chlopaki - dziekować Wam :bajer:

Dominik jak dojde wlasnorecznie do sedna sprawy to dam znać ;)

dla mnie chłopaki po prostu nie istnieje mozliwość niedogrzania silnika przy mrozach. Jesli wszystko jest ok musi osiagnać 90 stopni i musi sie otworzyć termostat!! U ojca tak jest w aucie.
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 23:11 przez Vii, łącznie zmieniany 2 razy.



bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bogib184 » ndz sty 31, 2010 23:10

Mam 1.8 ABS i sprawa wygląda tak:
- w zimę mam 80, zostawiłem ostatnio po 7 km na 20 min na wolnych i wiatrak się raz załączył
- latem normalnie 90
Moim zdaniem wszystko gra :D



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » ndz sty 31, 2010 23:12

Mowisz? No juuuzzz kurde nie wiem sam co mam myślec w tej sytuacji tym bardziej ze pare dni wstecz "było ok" haha .. :P
Nic nie mysl,zostaw to i nic nie grzeb,jesli spalanie jest jak zawsze ,w aucie jest ciepelko to jest wszystko ok :bigok:


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości