Strona 1 z 2

Brak 12 v na cewce co za tym idzie brak iskry

: ndz sty 31, 2010 19:15
autor: egons
Witam.
Mk2 1,3 benzyna na gaźniku 89r, z lpg. Nie mogę zapalić brak iskry, brak 12v na cewce, skąd jest podawane 12v na cewkę gdzie szukać przyczyny? Jaki jest schemat stacyjki jakie piny w kostce zmostkować aby za zrobić odpalanie samochodu

: ndz sty 31, 2010 19:30
autor: agrala
napiecie jest podawane z modulu zaplonwego ktory jest na podszybiu po stronie kierowcy, przy silniku od wycieraczek
pny modulu:
1 - cewka zaplonowa
2 - masa
3 - minus na halla
4 - plus po stacyjce
5 - plus na halla
6 - sygnal z halla
7 - sygnal do sterownika silnika
spradwz czy modul ma zasilanie na 2 i 6
jezeli ma to czy podaje na halla czyli na 5 i 3
jezeli ma zasilanie a nie podaje na halla to jest uszkodzony

: ndz sty 31, 2010 19:35
autor: Paweł Marek
plus na cewce jest bezpośrednio po stacyjce a nie przez moduł, pin 15. tak tylko wygląda że leci przez moduł. Podaj na styk plus bezpośrednio z aku i zobaczysz czy odpali. jesli tak poszukasz po kablach od stacyjki po cewke

: ndz sty 31, 2010 19:42
autor: carollo
a nie masz przypadkiem alarmu z odcięciem zapłonu??? ja dopiero co własnie ożywiałem MKII bo tez przestał palić.....a przyczyną okazał się przekźnik

Re: Brak 12 v na cewce co za tym idzie brak iskry

: ndz sty 31, 2010 19:57
autor: agrala
egons pisze:Witam.
Mk2 1,3 benzyna na gaźniku 89r, z lpg. Nie mogę zapalić brak iskry, brak 12v na cewce, skąd jest podawane 12v na cewkę gdzie szukać przyczyny? Jaki jest schemat stacyjki jakie piny w kostce zmostkować aby za zrobić odpalanie samochodu
brak 12V?
cewka nie ma zasilania czy nie ma plusa na cewce?
zasilania to ona nie bedzie miala bo minusa dostaje z modulu, plus powinien byc caly czas po przekreceniu stacyjki
pala sie kntrolki na desce?

: ndz sty 31, 2010 21:48
autor: Jurek99
Witam. Mam to samo, brak zasilania (plusa) na cewce i za nic nie mogę znaleźć przerwy. Więc połączyłem dodatkowym przewodem ze stacyjki bezpośrednio do cewki pod pin "15" i już pali, chociaż mam pewien dyskomfort, ale coż, tak jeżdżę i czytam forum, może wpadnie jakaś porada naprowadzająca. Pozdro.

: pn lut 01, 2010 09:10
autor: egons
Więc tak:
-na cewce nie ma plusa
-moduł i cewka są OK (mój ojciec ma dokładnie ten sam rocznik i silnik Mk2 więc już od niego podmieniałem te elementy)
- nie mam alarmu ani odcięcia zapłonu
- nie ma plusa pop przekręceniu stacyjki (może problem jest ze stacyjką styki czy coś się zużyło i nie podaje plusa?)
- kontrolki palą się na desce
- czujnik halla gdzieś słyszałem o tym ale o co dokładnie chodzi gdzie on się znajduje do czego służy?
- pin 15? to jest pin na cewce czy na module? do niego podpiąć bezpośrednio plus z aku? (tymczasowo), Jurek 99 jak długo tak jeździsz?

: pn lut 01, 2010 09:21
autor: Paweł Marek
15 masz podpisany styk na cewce, daj tam plus z aku na próbę, później dojdziesz gdzie jest przerwa w zasilaniu. Stacyjka raczej nie, kontrolki by sie nie paliły

: pn lut 01, 2010 10:26
autor: Jurek99
Witam. Na początek na próbę podepnij się dodatkowym przewodem z pinu cewki "15" do plusa akumulatora (jak również radzi Paweł Marek). Tyle, że jak zapali, to aby wyłączyć musisz odłączyć ten przewód, bo inaczej silnik będzie cały czas pracował. Dlatego podpiąłem się pod kostkę stacyjki. Pozdro.
Aha, i jeżdżę tak już cały rok, bo nie mam zaufanego elektryka, a większość potrafi naciągać.

: pn lut 01, 2010 15:59
autor: kurczepieczone
egons pisze:moduł i cewka są OK (mój ojciec ma dokładnie ten sam rocznik i silnik Mk2 więc już od niego podmieniałem te elementy)
To może pożycz od taty aparat zapłonowy??

: pn lut 01, 2010 16:06
autor: jhosef
kurczepieczone pisze:o może pożycz od taty aparat zapłonowy??
Wymiana aparatu nie pomoże, on daje tylko sygnał na moduł. Moduł steruje zapłonem za pomocą masy z tego co pamiętam.

Czy odpalił po podpięciu stałego plusa?

: wt lut 02, 2010 09:38
autor: egons
Jurek99 w którym miejscu podłączyłeś się pod stacyjkę, pod który przewód ze stacyjki?

: wt lut 02, 2010 09:49
autor: agrala
czarny przewod ze stacyjki o przekroju 1,5mm2, oznaczenie na stacyjce "15"
napiecie do cewki dochodzi ze skrzynki z bezpiecznikami, zlacze z tylu skrzynki G1 pin 4 - powinno sie tam pojawic napiecie po wlaczeniu zaplonu (ten sam przekroj przewod, ten sam kolor)
Sygnal ze stacyji wchodzi na skrzynke zlaczem H1 pin 4 - sprawdz czy wchodzi
jezeli wchodzi H1 pin 4 a nie wychodi G1 pin 4 to uszkodzona skrzynka bezpiecznikow

: wt lut 02, 2010 11:39
autor: Jurek99
Witam. Wcisnąłem dodatkowy przewód do wtyku, jak napisał "agrala": "czarny przewod ze stacyjki o przekroju 1,5mm2, oznaczenie na stacyjce "15".
Mogą okazać się bardzo pomocne dalsze informacje o wejściu i wyjściu napięć do i ze skrzynki bezpieczników. Rozumiem, że trzeba wyjąć skrzynkę z bezpiecznikami, aby się dostać do złącz i to sprawdzić. Myślę, że skrzynka wisi na jakiś zaczepach, jeszcze tego nie robiłem. Wielkie dzięki. Pozdro.