MK3 Wyciek na bloku silnika, ubywa płynu chłodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

frytkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 07:55
Lokalizacja: Biała Podlaska

MK3 Wyciek na bloku silnika, ubywa płynu chłodniczego

Post autor: frytkowski » ndz sty 31, 2010 18:51

Witam
Jestem posiadaczem golfa III, 1.8 benzyna +lpg. Ostatnio zauważyłem że mam mokry blok silnika od strony akumulatora (jak na załączonym zdjęciu) mam pytanko:
- Czy jest to wyciek z pod uszczelki okrywy zaworów ?
Ponadto:
1. Ubywa mi płynu chłodniczego (ok. 1l na 1000km)
2. Mam masełko pod korkiem wlewu oleju (po krótkich i dłuższych trasach) oraz na bagnecie oleju.
3. zauważyłem delikatny zaciek z płynu chłodniczego przy trójniku z czujnikiem temperatury. (płynu ubywało także lecz w mniejszych ilościach zanim zauważyłem wyciek przy trójniku)
auto nie kopci na biało, nie mam problemów z paleniem

Czy czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą?


Czy robić test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym w celu ustalenia ew. uszkodzenia uszczelki pod głowicą?
Obrazek



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » ndz sty 31, 2010 18:59

wymień kruciec który jest po prawej stronie bloku, jest to częsta usterka w vw, do wymiany także będzie ten trójnik z przodu silnika, a biała maź pod korkiem oleju to normalka przy robieniu krótkich tras, no chyba że płyn masz też w oleju
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 19:01 przez enesen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 31, 2010 19:53

enesen pisze:biała maź pod korkiem oleju to normalka przy robieniu krótkich tras, no chyba że płyn masz też w oleju
frytkowski pisze:Mam masełko pod korkiem wlewu oleju (po krótkich i dłuższych trasach) oraz na bagnecie oleju.
Czytamy ze zrozumieniem?
frytkowski pisze:Czy czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą?
Raczej tak.



frytkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 07:55
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: frytkowski » ndz sty 31, 2010 21:36

Czyli ten wyciek ze zdjęcia to z króćca? Bo myślałem że może to z tego półkola przy uszczelce pokrywy cieknie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 31, 2010 21:53

frytkowski, nie, ten ze zdjęcia to olej spod pokrywy zaworów, co do płynu wymień ten króciec z przodu, koniecznie kup oryginał VW z ASO podróby strzała nie wart. Poszukaj jeszcze nieszczeności na wezach do reduktora najczęsciej tam się leje. A na uszczelkę pod głowica na razie kasy nie zbieraj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

frytkowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 07:55
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: frytkowski » ndz sty 31, 2010 22:36

Paweł Marek - czyli wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów? króciec wymienię. A co z bagnetem - na końcu czasami widać jakby fragmenty masełka. Jeżdże na gazie na krótkich odcinkach (10 km). Czy dla pewności zrobić test na zawartosc CO2 w płynie (chociarz płyn nie śmierdzi spalinami)?



kamilbora1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 10, 2010 18:07
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: kamilbora1991 » wt lut 02, 2010 15:32

masełko na bagneci lub na korku to ewidentny dowód na to ze płyn chłodniczy dostaje sie do oleju jak wiadomo ma tylko jedną droge czyli uszczelke pod głowicą dłuzsza jazda z takim problemem skutkuje powolnym uszkadzanien silnika }wyciek oleju spad pokrywy zaworów lub głowicy często moze być spowodowany zwiększeniem się ciśnienia oleju w skutek dopływu cieczy chłodzącej}proponował bym sprawdzić szczelność cylindrów i osłuchanie ewentualnych przedmuchów :goof:to będzie lepsz metoda niz sprawdzanie co2

[ Dodano: 02 Lut 2010 14:37 ]
enesen pisze:wymień kruciec który jest po prawej stronie bloku, jest to częsta usterka w vw, do wymiany także będzie ten trójnik z przodu silnika, a biała maź pod korkiem oleju to normalka przy robieniu krótkich tras, no chyba że płyn masz też w oleju
biała maż napewno nie jest normalnym zjawiskiem i występuje tylko przy mieszaniu sie oleju i cieczy
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 15:38 przez kamilbora1991, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 325 gości