Strona 1 z 1

Do czego to służy (kontroler lambda)

: ndz sty 31, 2010 14:37
autor: dawid3cz
Obrazek Obrazek

Witam mam pytanie do czego to służy tzn. z prawej strony są 4 przełączniki z lewej potencjometr. Czy można coś za pomocą tego regulowac? (mam wolne obroty 2000 nie jest to krokowiec, a odpięcie lambdy też nic nie zmienia)

: ndz sty 31, 2010 14:50
autor: agrala
potencjometrem regulujesz przy jakich obtotach ma sie przelaczyc na LPG
tymi przelacznikami ustawiasz emulacje sondy lambda
podaj oznaczenie silnika to moze uda sie pomoc

: ndz sty 31, 2010 14:56
autor: dawid3cz
Czyli na obroty nie może to miec wpływu?

: ndz sty 31, 2010 15:00
autor: agrala
jak masz zle ustawiona emulacje to komputer lapie bledy i potem glupieje
odlacz klemena pare minut i sprawdz czy sie poprawilo na benzynie
rozumiem ze na LPG i benzynie jest to samo
napisz co o za silnik, oznaczenie silnika

: ndz sty 31, 2010 15:20
autor: Paweł Marek
http://www.ac.com.pl/site_media/files/2 ... stag2l.pdf
potencjometrem ustawia sie próg przy którym TPS zaczyna mieć wpływ na dawkę gazu. Obroty przełączenia ustawia się na przełączniku w kabinie. 4 zworki do rodzaju emulacji.

: ndz sty 31, 2010 15:30
autor: dawid3cz
Więc tak silnik RP, odłączyłem klemy i lambde, pózniej odpaliłem i jak zwykle obroty po 10sek. rosną do 2000 i stoją nie falują(gaz ben.) odpięcie krokowca też nic nie daje

: ndz sty 31, 2010 16:35
autor: Paweł Marek
na obu paliwach? Którego krokowca odpinasz od LPG czy od przepustnicy? Używałes wyszukiwarki? Bo taki temact przynajmniej jeden na dwa dni jest. Postaraj sią troche. Szukaj o lewym powietrzu pod wtryskiem, o uszkodzonym silniczku krokowym

: ndz sty 31, 2010 16:52
autor: dawid3cz
szukałem już i czytałem, na obu paliwach, odpinam krokowca przy przepustnicy, lewe powietrze raczej nie bo czasami jak odłączy się aku i za jakiś czas podłącza to obr. 3500 po ponownym odpięciu zazwyczaj spadają (więc raczej elektryka)

: ndz sty 31, 2010 17:09
autor: Paweł Marek
to może być wina tej emulacji. Spróbuj ustawienia zworkami na masę i zresetuj ECU jeszcze raz, a jak będzie się powtarzało to warto wszystkie połączenia STAGA do instalacji auta sprawdzić. Po resecie pojeździj troche wyłącznie na benzynie, jeśi w tym czasie nie wróci problem to winna jest instalka LPG .
Są tematy o emulacji, zastąpieniu stałego plusa dla ECU plusem po zapłonie co powoduje reset po każdym zgaszeniu silnika, i o tym wszystkim naprawde było wiele razy.

: ndz sty 31, 2010 19:21
autor: agrala
w tym silniku sa kody migowe
na www.vwgolf.pl w dziale porady jest jak odczytac kody
sprawdz to bedziesz wiedzial gdzie lezy przyczyna

: ndz sty 31, 2010 22:02
autor: dawid3cz
Ostanie pytanie czy to gniazdo znajdujące się za gniazdem wtrysku (czerwona wtyczka) to
Czujnik ustawienia klapy przepustnicy i czy może to być odpowiedzialne za te obroty.
Ps. dzięki za te kody

: pn lut 01, 2010 07:00
autor: agrala
zrob zdjecie tej wtyczki bo nie wiem zbytnio o co chodzi
przy przepustnicy sa chyba 4 wtyczki
od strony rozrzadu masz silniczek do regulacji obrotow, pozniej wtrysk, ptencjometr przepustnicy a z tylu przepustnicy wyczka na jeden przewod - podgrzewacz kolektora
czerwonej wtyczki sobie nie przypminam