Strona 1 z 1
POLO 1.6 75 km trzyma wysokie obroty
: ndz sty 31, 2010 00:35
autor: fasd
a wiec tak panowie mam problem chodzi własnie o silnik AEE to draństwo trzyma 2000 obr i nic niechce zejsc niżej :/ czujnik temp. wymieniony,kable WN, swiece, wyczyszczona przepustnica normalnie masakra juz sam niewiem co jeszcze moze być nie tak z tym padalcem. Czasem po wcisnieciu sprzegła spadnie ciut ponizej tych 2000 ale zaraz wraca spowrotem grrr.... HELP
: ndz sty 31, 2010 00:44
autor: mzawrotniak
Czujnik temperatury.. rozumiem że w silniku? 4 pinowy?
A prosty test.. odłącz komputer od zasilania na 30 min (zostaw na noc ściągniętą klemę z minusem).. To go zresetuje.. Rano podłącz i odpal.. i poczekaj aż się rozgrzeje.. Może pomoże, a jak nie to przyczyna gdzieś dalej..
: ndz sty 31, 2010 13:33
autor: FIRERS
mialem ten sam problem w moim Seacie cordoba vario 1.6 aee motorek.. 90 % to wina przepustnicy sprobuj kleme odlaczyc niech zaadoptuje na nowo przepustnie. ja sciagnilem kleme na 15 minut. ale przy wlaczonym zaplonie (bo mam dwa wzmacinacze i w ich komednsatory by trzymaly dlugo potencjal) ale mozesz tez tak zrobic. potem wlacz zaplon, wcisnij gaz do konca, pusc, odpal, jakies 5 minut bedzie kulal, lapal wolne odroty, ( moze nawet zgasnac trzymac 500 obrotow) przegazuj, przejedz sie i moze bedzie ok jesli nie to sprobuj ponownie
mi za 2 razem zalapal idealnie ..
: ndz sty 31, 2010 15:34
autor: fasd
FIRERS pisze:mialem ten sam problem w moim Seacie cordoba vario 1.6 aee motorek.. 90 % to wina przepustnicy sprobuj kleme odlaczyc niech zaadoptuje na nowo przepustnie. ja sciagnilem kleme na 15 minut. ale przy wlaczonym zaplonie (bo mam dwa wzmacinacze i w ich komednsatory by trzymaly dlugo potencjal) ale mozesz tez tak zrobic. potem wlacz zaplon, wcisnij gaz do konca, pusc, odpal, jakies 5 minut bedzie kulal, lapal wolne odroty, ( moze nawet zgasnac trzymac 500 obrotow) przegazuj, przejedz sie i moze bedzie ok jesli nie to sprobuj ponownie mi za 2 razem zalapal idealnie ..
a móglbys to po kolei wypisac bo jest to lekko zawiniete jak napisałes
: pn lut 01, 2010 22:27
autor: FIRERS
ok ok.. zrobmy tak opisz dokladnie co i jak sie dzieje w twoim silniku. to bede wiedzial dokladnie co ci podpowiedziec
: wt lut 02, 2010 00:57
autor: fasd
cały czas trzyma 2 tys obrotow zimny czy ciepły niema znaczenia
: wt lut 02, 2010 07:25
autor: PAPAYOS
Kolego AEE to zagadka... Bez VAGa nic nie zrobisz. Na 95 % to wina przepustnicy, a raczej silnika krokowego w samej przepustnicy. Jeśli się nie podepniesz pod kompa to szukanie po omacku igły w stogu siana... Zdejmij obudowe filtra i zobacz na tych nieszczęsnych 2000 obr/min w jakim położeniu jest klapka przepustnicy i czy po unieruchomieniu silnika klapka się zamyka...
Pozdrawiam
PAPAYOS
: wt lut 02, 2010 20:29
autor: fasd
niby byl podlaczany pokazywal ze czujnik temp. uwalony wymieniony na nowy dalej to samo
: śr lut 03, 2010 18:42
autor: PAPAYOS
Ja proponuje zacząć od szukania całego zamieszania w przepustnicy.
: śr lut 03, 2010 20:52
autor: fasd
przepustnica wyczyszczona itd.
teraz takie pytanie bo z kablem dostałem taki"przepis" na adaptacje przeustnicy co wy na to:
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego)
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.