Strona 1 z 1

nie wkreca sie do konca na obroty

: ndz sty 31, 2010 00:07
autor: lalu66
witam, mam problem z golfikiem III 92r. byl silnik 1.4 a teraz jest 1.6 mono. przy 3-4 tys obrotow odcina go i na wolnych gasnie. wie ktos co to moze byc??

: ndz sty 31, 2010 00:15
autor: mzawrotniak
/nie koniecznie w tej kolejności, ale co mi do głowy przychodzi../

1. Komputer - odepnij klemę (-) na noc, rano podłącz i niech sobie pyka aż się rozgrzeje.. - nie zaszkodzi zresetować.. Czy wymieniałeś komputer z silnikiem?

2. Przeczyść/wymień/oceń świece..

3. Ściągnij kopułkę, oceń styki, oczyść

4. Kable wysokiego napięcia? Stare są? Zobacz w nocy czy nie skaczą iskry..

5. Przeczyścić odmę (nie wiem czy ma związek, ale z autem nigdy nic nie wiadomo)

6. Przepustnica do czyszczenia..

7. Cewka zapłonowa już sobie nie radzi (wymieniałeś razem z silnikiem?)

8. Filtr paliwa+powietrza..

9. Pompa paliwa.. (wymieniałeś z silnikiem?)


Podaj jakieś jeszcze objawy.. Czy gaśnie tak "mechanicznie".. dławi się, pracuje nie równo i gaśnie.. Czy poprostu odcina mu prąd..
Czy po założeniu 1.6 jeździł normalnie i się zepsuł, czy ani raz nie jeździł jak trzeba..

: ndz sty 31, 2010 00:23
autor: lalu66
swiece wymienilemna nowe, filter paliwa chwilowo ominelem i podlaczylem na krutko, kopulka przeczyszczona, odma drozna. a z tym to jest tak ze niewiem co bylo wymieniane z silnikiem bo ja go takiego kupilem z pokrzywionymi zaworami i chcialem go uruchomic i tak sie dzieje. jest taka mozliwosc ze nie zmienili komputera?? mowil ze przed peknieciem paska chodzil dobrze. ale nie wiadomo jak naprawde jest

: ndz sty 31, 2010 00:30
autor: mzawrotniak
Ehh.. No raczej średnio ktoś by się pozbywał auta jakby padł silnik za 800 zł.. Chociaż nie wiem..
Ale jak się zmienia silnik to cały osprzęt (szczególnie elektroniczny). Komputer powinien być pod silnik, bo ma on inną charakterystykę pracy niż 1.4, zresztą ma całą elektronikę nieco inną.
Pompa paliwa (z tego co pamiętam) ma inne ciśnienie podawania paliwa, więc tu by to pasowało, że przy obrotach wysokich "nie wyrabia"...
Jeśli nic nie wiesz o tym silniku i jego przeszłości.. I o tym które części są z tego silnika a które z poprzedniego.. To dłuuuga droga diagnostyki.. Zacznij od wyczyszczenia na tip-top wszystkiego..
Aa.. i nie rób jaj z omijaniem filtra paliwa, bo jak jeszcze pociągnie syf z baku to diagnostyka będzie jak u dr House ;)