Strona 1 z 1

Chrobotanie wstecznego

: sob sty 30, 2010 23:36
autor: pestekk
Witam,
mam problem z biegiem wstecznym w moim golfie 2.0 ADY. Otóż jak wbije wsteczny bieg i wycofuję, a koła się zaboksują na śniegu i zwiększę obroty silnika 2000-3000 to słychać takie jakby strzelanie, pykanie. Dźwięk podobny do padniętego przegubu, ale ma on tylko miejsce na biegu wstecznym. Co to może być? Dodam, że cała skrzynka jak na przejechane 260 000 km, sprawuje się wyśmienicie.

: sob sty 30, 2010 23:43
autor: mzawrotniak
Obstawiam przegub..
Miałem podobnie.. lubił strzelić na skręconych kołach przy jeździe prosto, ale dało mi do myślenia, jak stanąłem z górki, chciałem cofnąć, depnąłem gaz a tu.. grzechotka i auto NIIC.. zmniejszyłem obroty i ruszył..
Na wstecznym masz największe obciążenie na przeguby, inny kąt, nacisk większy, no i odwrotny tryb pracy zębatek. Wymieniaj chłopie póki jeździsz :) Mi w końcu nie ruszył ze skrzyżowania.. :)
Koszty nie duże, a ile pewniej i bezpieczniej się będziesz czuł (pomyśl o przegubie przy wyprzedzaniu :D )

Pozdro

Re: Chrobotanie wstecznego

: sob sty 30, 2010 23:45
autor: Jesionvr6
pestekk pisze:Witam,
mam problem z biegiem wstecznym w moim golfie 2.0 ADY. Otóż jak wbije wsteczny bieg i wycofuję, a koła się zaboksują na śniegu i zwiększę obroty silnika 2000-3000 to słychać takie jakby strzelanie, pykanie. Dźwięk podobny do padniętego przegubu, ale ma on tylko miejsce na biegu wstecznym. Co to może być? Dodam, że cała skrzynka jak na przejechane 260 000 km, sprawuje się wyśmienicie.
moim zdaniem brak jednego lub więcej zębów na którymś kole od wstecznego biegu wewnątrz skrzyni biegów

: sob sty 30, 2010 23:49
autor: mzawrotniak
ale nie dawałoby efektu tylko przy dużym obciążeniu (przyblokowanych kołach)..

: ndz sty 31, 2010 00:14
autor: pestekk
ale padnięte przeguby byłoby słychać przy ruszaniu ze skręconymi kołami, czy niekoniecznie?? Ewentualnie macie jakiś sposób na sprawdzenie przegubów??

: ndz sty 31, 2010 00:19
autor: mzawrotniak
Nie koniecznie.. Masz 4 przeguby (po 2 na stronę) więc te przy kole słychać, te przy silniku już nie..
Oceń przeguby wzroko-dotykowo.. ;) Zobacz czy nie są zalane jakieś, czy opaski (osłonki) się mocno trzymają (jak nie to wpadł syf i je szlag trafił).. Zobacz czy masz luzy (i jakie) ruszając osią..
U mnie (ale były już w kiepskim stanie przeguby) miały spory luz, stukały na pełnym skręcie, przeskakiwały na ruszaniu mocnym na wstecznym, opaski były poluzowane i zalane..
Tyle że mi 3 z 4 przegubów poleciały :)