Strona 1 z 1

jedynka ciezko wchodzi??

: pn gru 12, 2005 14:28
autor: wara99
witam
mam problemy z wrzuceniem 1go biegu w polowie wrzucania jest opór . W poprzednim golfie tez byl taki opór ale duzu mniejszy . Dodam ze jak np dojerzdzam do skrzyzowania i golfik powolutku sie dotacza to bez problemu wchodzi bieg a jak stane to jest problem.
co to moze byc???

: pn gru 12, 2005 15:34
autor: GTomek
miałem ten sam problem ale u mnie jak narazie znikł a z tego co tu pisali jest podobno jakaś regulacja ale nie dochodziłem gdzie bo już nie miałem potrzeby może ktoś będzie wiedział wiecej na temat regulacji

: pn gru 12, 2005 17:01
autor: Gonzo_in_VW
moze synchronizator masz walniety .. albo coś w tym rodzaju

: pn gru 12, 2005 17:36
autor: rallymaster
Gonzo_in_VW pisze:moze synchronizator masz walniety .. albo coś w tym rodzaju
jeśli bieg wchodzi jak auto się toczy, a blokuje się jak stoi to raczej nie jest to synchronizator..
u mnie jest podobny problem tylko jakoś jeszcze nie miałem natchnienia żeby zobaczyć co jest nie tak, dlatego chętnie poczytam jakieś porady..

pozdrawiam

: pn gru 12, 2005 17:47
autor: Chomik
W swoim MK II miałem podobny przypadek tylko że z piątką, musiałem powymieniać cięgiełka przy skrzyni biegów i ja ręką oodjoł. Sprawdźcie czy nie macie tam za dużych luzów.

: wt gru 13, 2005 02:12
autor: wara99
tak myslalem ale lepiej sie upewnic .
dzieki za pomoc

: wt gru 13, 2005 08:17
autor: KRZYSZTOF SKOCZEK
Można sprawdzić czy nie ma luzów na cięgnach.

: wt gru 13, 2005 11:24
autor: kijannaa
Czasami wystarczy wymienić olej w skrzyni

: pn gru 19, 2005 22:24
autor: Maćko1979
Pierwszy i wsteczny bieg w prawie wszystkich skrzyniach vw jest osadzony na jednym wałku oraz na takiej plastykowej tulejce. To blokowanie to prawdopodobnie ta tulejka niestety się zużyła musisz wymienić. Może wymiana oleju tez pomoże

: pn gru 19, 2005 22:33
autor: Paweł Marek
Masz mechanizm na wałek czy na cięgna? W GTI 93 mojej żonki jest na wałek. Może być potrzebna regulacja wałka zmiany biegów względem dźwigni która jest mocowana na jego końcu od strony skrzynki, moga być luzy na tulejkach w których ten wałek sie porusza (jedna przy lewarku, druga na wsporniku skrzyni biegów), może być wybita kulka na dolnym końcu lewarka. Dalej jakieś uszkodzenie pozostałych części zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów koło skrzynki, w samej skrzynce chyba najmniej przwdopodobne