Strona 1 z 3

Migająca kontrolka układu chłodzenia

: pt sty 29, 2010 21:56
autor: Młody90
Witam .

Fakt faktem migała mi kontrolka płynu chłodnicy , dolałem i dalej mi miga.. co jest przyczyna ?

: pt sty 29, 2010 22:01
autor: wojtas46

: pt sty 29, 2010 22:05
autor: kamien11985
jak masz czujnik poziomu płynu to może on

: pt sty 29, 2010 22:11
autor: Młody90
kamien11985 pisze:jak masz czujnik poziomu płynu to może on
zadnego czujnika nie mam..

: pt sty 29, 2010 22:13
autor: kamien11985
może czujnik temp płynu chłodniczego zwariował

: sob sty 30, 2010 12:22
autor: Młody90
mysle ze to nie czujnik , szybko nagrzewa mi sie silnik , nie chodzi wentylator , a po otwarciu maski uciekał płyn , tylko nie wiem jak , przeciez korek jest zamkniety na maxa .

: sob sty 30, 2010 12:47
autor: golfikdina
Miałem podobnie jak ty, wpierw nalej i sprawdz czy czasem pod autem nie ucieka ci odrazu po dolaniu płyn. Jak nie ucieka to czujnik

: sob sty 30, 2010 13:22
autor: Młody90
golfikdina pisze:Miałem podobnie jak ty, wpierw nalej i sprawdz czy czasem pod autem nie ucieka ci odrazu po dolaniu płyn. Jak nie ucieka to czujnik
ale to nie zmienia faktu ze wentylator mi nie kręci . Zaraz po uruchomieniu silnika powienien kręcić..

: sob sty 30, 2010 13:26
autor: Qto
Młody90 pisze:wentylator mi nie kręci . Zaraz po uruchomieniu silnika powienien kręcić..
wentylator na chłodnicy ?? on się załącza jak musi a nie po uruchomieniu silnika...ma za zadanie chłodzić płyn w chłodnicy kiedy ten jest za gorący. Najpierw otwiera się termostat a później dopiero chodzi wiatrak...

: sob sty 30, 2010 13:31
autor: Młody90
Qto pisze:on się załącza jak musi a nie po uruchomieniu silnika...ma za zadanie chłodzić płyn w chłodnicy kiedy ten jest za gorący
no własnie. Wczoraj dolałem plynu prawie na maxa . I dzisiaj rano odpaliłem autko i przejechałem z 5 km i nagrzał sie bardzo szybko do 3 kreski . Kiedy zrobiłem postój , otwarłem maske i zaczeło parować ze zbiornika gdzie wlałem płyn .
Zrobiłem dwa zdjęcia chłodnicy . Sa dwa wtyki i powiedzcie mi ktory jest który .

http://img148.imageshack.us/img148/3739/dsc00010yt.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/5118/dsc00009ls.jpg

: sob sty 30, 2010 14:01
autor: kamien11985
odkręć korek od zbiorniczka i zobacz czy nie ma zawiniętej uszczelki ja miałem zawinietą i wyrzucał płyn przez zaworek bezpieczeństwa

aha korek zbiorniczka z płynem nie może być całkiem dokręcony, dokręcasz na maksa i popuszczasz odrobine pozdro

: sob sty 30, 2010 14:06
autor: damian_piaski
http://img148.imageshack..../dsc00010yt.jpg zasilanie wiatraka

http://img246.imageshack..../dsc00009ls.jpg a to czujnik ktory daje sygnał/ załącza dmuchawke. widze tam izolacje- sprawdz te kable bo mogą byc upalone albo przerwane.

Młody wiatrak sie kręci cały czas w samochodach z silnikami montowanymi wzdłużnie wtedy wiatrak ma napęd paskiem klinowym z wału korbowego.

poszukaj tematow na temat pompy wody i objawy walniętej uszczelki pod głowicą moze tam znajdziesz odpowiedz . pozdrawiam

: sob sty 30, 2010 17:26
autor: Młody90
izolacje sprawdzilem , jak dla mnie to wszystko z izolacja dobrze , nic nie poprzepalane ,
nie wiem jak sprawdzic czy czujnik i zasilanie wiatraka maja jakiekolwiek napiecie , ale zauwazylem ze po wlaczeniu zaplonu , kontrolka znika , po zapaleniu auta tez sie nie wlacza , ale po wlaczeniu swiatel zaczyna migać , pomiga i zgaśnie , zostawilem na benie troszke autko , pochodziło i po 3-4 minutach szybko sie nagrzało a wentylator dalej nie chodził .
Tak jak kolega wyżej napisał uszczelka korka byla lekko ugięta dlatego płyn wypływał.
A co z ty wentylatorem ?

: sob sty 30, 2010 17:41
autor: Damian3942
sprawdzasz to tak: odepnij od chłodnicy kabelki i bierzesz wsuwkę i wkładasz na pin 1 i 2 lub 1 i 3 :) jak nie kreci to winna w łączeniu pewnie bedzie koło aku masz kostkę idzie pod nim od strony silnika na sciance zobaczysz kostkę i sprawdz ją :)


tu masz foto co i jak: tylko nie patrz na czerwone strzałki i te wtyczkę :) ale taką samą masz mieć od strony aku przy chłodnicy i na niej spinasz spinką tylko żeby cie nie kopło! :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/290 ... 54dc6.html

[ Dodano: 30 Sty 2010 16:42 ]
co do wentylatora po spięciu powinien się kręcić nawet na wyłączonym zapłonie i przy obojetnej temp :)