Witam. Mam pytanko odnośnie rury co idzie od kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza. Ostatnio zauważyłem że jest ona nie założona na jednym końcu. Pytanie moje to jaki może mieć ona wpływ na spalanie co w moim aucie, a jest ono nad wyraz duże 15-15.5L Pb Mk3 GTi 2.0 8v 2E z 1994r.
Czy jeżeli ta rura była ściągnięta to do filtra leciało tylko zimne powietrze i czujnik temp. powietrza dolotowego co jest w przepływce dawał do sterownika sygnał że jest zimne powietrze zasysane, a ten podawał więcej paliwa do silnika przez co spalane auta jest większe ?
Czy tak mogło być ?
Może mi się też tylko wydaje ( bo niby jest cieplej na dworze ) że silnik mi się szybciej grzeje jak ta rura jest założona.
Wcześniej na dystansie który robiłem auto miało temp ~70st.C , a teraz w połowie tego dystansu już ma te 70st.C albo nawet troszkę więcej.
Pytanie o wpływ "pewnej rzeczy" na działanie silni
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zdecydowanie nie. Wystarczy popatrzyć jak jest zlokalizowany czujnik żeby się domyśleć że mierzy rzeczywistą temperaturę powietrza. Gawior, najpierw wyjmij fitr powietrza i popatrz pod spód czy normalnie działa klapka przełyczająca dopływ z zimnego na ciepłe. Jesli luźno chodzi, a zassania ustami powietrza przez jej wezyk ją przestawi oraz jest termostatcik z w boku pokrywy filtra to masz tam wszystko ok i podłącz rurę do kolektora jak fabryka zrobiła. Jednak na spalanie nie powinnio mieć to wpływu, tylko na moc silnika na rozgrzanym silnikuHaki pisze:Jeśli jest jak piszesz - to rzeczywiście czujnik pobiera dane o temp zimnego powietrza i wzbogaca mieszankę - przez co może tyle palić .
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości