Pytanie o wpływ "pewnej rzeczy" na działanie silni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Pytanie o wpływ "pewnej rzeczy" na działanie silni

Post autor: Gawior » pt sty 29, 2010 00:17

Witam. Mam pytanko odnośnie rury co idzie od kolektora wydechowego do obudowy filtra powietrza. Ostatnio zauważyłem że jest ona nie założona na jednym końcu. Pytanie moje to jaki może mieć ona wpływ na spalanie co w moim aucie, a jest ono nad wyraz duże 15-15.5L Pb Mk3 GTi 2.0 8v 2E z 1994r.

Czy jeżeli ta rura była ściągnięta to do filtra leciało tylko zimne powietrze i czujnik temp. powietrza dolotowego co jest w przepływce dawał do sterownika sygnał że jest zimne powietrze zasysane, a ten podawał więcej paliwa do silnika przez co spalane auta jest większe ?
Czy tak mogło być ?
Może mi się też tylko wydaje ( bo niby jest cieplej na dworze ) że silnik mi się szybciej grzeje jak ta rura jest założona.
Wcześniej na dystansie który robiłem auto miało temp ~70st.C , a teraz w połowie tego dystansu już ma te 70st.C albo nawet troszkę więcej.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt sty 29, 2010 00:43

Jeśli jest jak piszesz - to rzeczywiście czujnik pobiera dane o temp zimnego powietrza i wzbogaca mieszankę - przez co może tyle palić .
Zobacz jak będzie gdy złożysz to tak jak powinno być,,


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 29, 2010 10:29

Haki pisze:Jeśli jest jak piszesz - to rzeczywiście czujnik pobiera dane o temp zimnego powietrza i wzbogaca mieszankę - przez co może tyle palić .
zdecydowanie nie. Wystarczy popatrzyć jak jest zlokalizowany czujnik żeby się domyśleć że mierzy rzeczywistą temperaturę powietrza. Gawior, najpierw wyjmij fitr powietrza i popatrz pod spód czy normalnie działa klapka przełyczająca dopływ z zimnego na ciepłe. Jesli luźno chodzi, a zassania ustami powietrza przez jej wezyk ją przestawi oraz jest termostatcik z w boku pokrywy filtra to masz tam wszystko ok i podłącz rurę do kolektora jak fabryka zrobiła. Jednak na spalanie nie powinnio mieć to wpływu, tylko na moc silnika na rozgrzanym silniku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości