Strona 1 z 2

1.3 MH Charakterystyka pracy na zimnym silniku (ssanie)

: czw sty 28, 2010 21:12
autor: Johnatan
Witam. Zwracam sie z porśbą do posiadaczy 1.3 MH o opisanie mi jak sie wam jeździ z tym silnikiem gdy jest zimny? Wiem że silnik najnowszej generacji i nawyzszej mocy nie jest ale czy:
Zdechanie podczas ruszania jest normalne?
wkrecanie pod 2,5tyś obr. aby spokojnie ruszyć to normalne?
Czy odczuwacie zmiane mocy miedzy ciepłym a zimnym?
w którym momencie schodzi wam ssanie na wskaźniku temp. silnika?

Wspomne że na ciepłym silniku jeździ mi sie bardzo dobrze. Samochód spokojnie rusza z 1100obr/min

Dziękuje

: czw sty 28, 2010 22:35
autor: Paweł Marek
Po co te pytania, wiadomo że jak sprawny to jeździ dobrze. Lepiej użyj wyszukiwarki poczytaj o ssaniu jak jest skonstruowane i co mogło si,.e z w nim zepsuć. Pierburg 2E2 czy 2E3 ssanie działa bardzo podobnie

: czw sty 28, 2010 22:47
autor: Johnatan
Kolego. Chce wiedzieć tylko czy to normalne zachowanie auta.. Krótka odpowiedz na moje pytanie.. nie bede czytał miliona postów żeby dojść do tego czy jest ok czy nie ok.. nie wiem czy zauwazyłeś ale zwróciłem sie do właścicieli 1.3 MH..

: czw sty 28, 2010 22:53
autor: gasiorx
u mnie ssanie padlo i musze noga podtrzymac lekko gaz jak odpale ale jezdzac na gazie nie mam tego problemu, mi nigdy auto nie zgaslo podczas ruszania na skrzyzowaniu jak masz obrotomierz to widzisz jak sie zachowuja obroty u mnie przy ruszeniu jest 2tys potem zalezy jak puszcze sprzeglo to spadnie nawet do 1 tys ale nie zagasnie a z reszta biegow to 3 tys i zmiana az do 4 biegu gdzie 3 tys daje predkosc jakies niecale 90km/h

dodam ze jestem wlascicielem 1,3 MH zebys nie mial zludzen

: czw sty 28, 2010 22:55
autor: Paweł Marek
Więc delikatnie uświadamiam cię że samochód jeśli ma sprawny gaźnik jeździ płynnie przy niskich temperaturach. Teraz jeśli chcesz korzystać z pomocy na tym forum to opisz dokładnie jeszcze raz co dolega twojemu autku, wówczas ktoś pomoże. Jeśli zaś chcesz tylko się dowiedzieć czy masz sprawne auto to masz odpowiedź. Nie, masz zepsute.

: czw sty 28, 2010 23:02
autor: guti
NIE

: czw sty 28, 2010 23:12
autor: mark_89
mam gaźnik po remoncie i powiem tak

pb ok 1200 obrotów lekko wysprzęglam i jade spokojnie

lpg tak samo nie ma potrzeby jakiegos mocnego gazowania by spokojnie i bez uduszenia silnika ruszyc


ssanie mi schodzi po ok 2min postoju na luzie jak garaż zamykam i ruszam, jak cieplejszy to troszke lepiej jedzie (lpg)

: czw sty 28, 2010 23:35
autor: genLODOWAmk2
Zdechanie podczas ruszania jest normalne?
NIE
wkrecanie pod 2,5tyś obr. aby spokojnie ruszyć to normalne?
NIE
Czy odczuwacie zmiane mocy miedzy ciepłym a zimnym?
Mi jezdzi tak samo dobrze na zimnym jak i na cieplym silniku...
w którym momencie schodzi wam ssanie na wskaźniku temp. silnika?
obroty ssania maleja wraz z rosnaca temperatura ( ja tak zauwazam u siebie... ) i ssanie wylacza sie gdy wskazowka jest przy koncu bialego pola....
jak sie wam jeździ z tym silnikiem gdy jest zimny?
generalnie świetnie... idzie ruszyc bez gazu :)

: pt sty 29, 2010 18:27
autor: Johnatan
genLODOWAmk2 i taka odpowiedz mi sie kolego podoba... Nie chce tu zadawać pytań jak to naprawić bo nie chce popsuć jeszcze bardziej.. Moje auto jak jest zimne jest bardzo toporne.. Gdy staram sie ruszyć autem tak samo jak na ciepłym silniku to obroty odrazu spadają.. Gdy redukuje na 2bieg to musze go wkręcić i puszczać sprzęgło.. bo poszarpie i sie zero reakcji na moc.. Chciałem tylko żeby ktoś mi powiedział że auto jest popsute.. a jesli ktoś miał taki problem to ile to kosztuje... Oddawałem auto do mojego zaufanego mechanika bo paliło 13l. Zmienił termostat i pali 9,9l móił że go testował.. to zapytałem.. a tak? co pan powie na mój 23letni silniczek? "żyleta, dawno nie jeździłem taki dobrym golfem"

: pt sty 29, 2010 22:59
autor: misxess
Jeśli Ci silnik zdycha przy ruszaniu to sprawdz podcisnieniowa membrane przyspieszcza zapłonu na aparacie zapłonowym. miałem to samo.tez musiałem mu gazowac żeby ruszyć. wymieniłem to cholerstwo i problem zniknął. jak wymienisz ta membrane to sprawdz potem przyspieszacz w aparacie zapłonowym czy lekko chodzi. pozdrawiam a jeśli chodzi o koszt tej membrany to ja dawałem 30 zł na szrocie wraz z wężykami. tylko sprawdz czy dobra jest .

: czw lut 04, 2010 23:41
autor: Johnatan
Zawuważyłem, że gdy przy ssaniu na jałowym, jeżeli bede bardzo bardzo bardzo powolutko wciskał pedał gazu to silnik nie podnosi obrotów tylko dławi sie.. jak zrobie szybciej to tego nie ma.. na ssaniu musze utrzymywać auto powyżej 2tyś, jak zredukuje na 2jke i puszcze sprzęgło i zejdzie mi silnik do 1300, 1500obr to tam nic nie ma, żadnej minimalnej reakcji,, tylko zdychanie.. pomaga takie pompowanie w pedał.. Przepraszam ze tak tu zawracam głowe ale mechanicy twierdzą że silnik jest żyleta.. Prosze o foty tej membrany bo nie wiem co to jest :)

: czw lut 04, 2010 23:49
autor: Gother21
Ta membrana znajduje się przy aparacie zapłonowym dokładnie z boku aparatu i jest podłączony do niej wężyk podciśnienia.

: czw lut 04, 2010 23:53
autor: Johnatan
Widać to coś na focie?
Obrazek

[ Dodano: 04 Lut 2010 22:58 ]
Widać to coś na focie?

[ Dodano: 04 Lut 2010 22:58 ]
Widać to coś na focie?

: pt lut 05, 2010 00:09
autor: Paweł Marek