Strona 1 z 2

Zgasł podczas jazdy

: czw sty 28, 2010 18:05
autor: Szymon8
Witam wszystkich serdecznie. Mój ojciec miał dzisiaj nieprzyjemną sytuację. A więc. Podczas jazdy, po przejechaniu ok. 8 kilometrów silnik zgasł. Nie dało się go odpalić ani na benie ani na gazie. Po postoju ok 8 godzin silnik po ponownej probie zapłonu zapalił ku naszemu zdziwieniu i chodzi bez zarzutu. Mechnior podpią go na VAG i wyskoczyły 2 byki: czujnik Haala i jeszcze jakiś teraz tylko nie pamiętam. :panna:



Jakieś rady ? Spotkał się już ktoś z Was z takim problemem ?? :blush:

: czw sty 28, 2010 18:41
autor: Steryd126
wadliwy czujnik halla może robic takie byki typu gaśniecie auta w nieoczekiwanym momencie

: czw sty 28, 2010 19:02
autor: DariuszK
hall zawsze wyskoczy na zgaszonym silniku, a drugi czujnik jaki??

: czw sty 28, 2010 19:28
autor: arielo87
No to ja też się podepnę. Sytuacja ta sama. Zgasł mi podczas jazdy, tak po prostu. Odłączyłem akumulator na 15min po czym go podłączyłem i zapalił bez problemu, jakby nigdy nic.

Ale po przejechaniu max 10km sytuacja zaczęła się powtarzać. Pojawiła się "dziura" przy dodawaniu gazu. Jak zgasł to strasznie ciężko palił, ale zapalił. Doczołgałem się na parking, odłączyłem akku na godzinę i wróciłem się do domu (15km). Po dojechaniu na miejsce zdechł i już nie zapalił. Teraz właśnie "resetuje" się do rana.

Wykluczam warunki pogodowe, bardzo podobna sytuacja miała miejsce w środku słonecznego lata. Hilp.......

Silnik 1.8 ABS, b+g

: czw sty 28, 2010 19:36
autor: Paweł Marek
poproś kogoś o pomoc i patrzcie czy jest iskra. Jeśli niema to szkoda czasu na resety bo nic nie dadzą. Jeśl iskry niema najczęściej pada cewka lub czujnik halla w aparacie zapłonowym. A może to być sporo innych rzeczy (choćby brak paliwa) ale najpierw sprawdź te dwie, najszybciej przez podmianę cewki i aparatu zapłonowego od kolegi albo ze szrotu.

: czw sty 28, 2010 19:52
autor: Szymon8
DariuszK pisze:hall zawsze wyskoczy na zgaszonym silniku, a drugi czujnik jaki??
no właśnie to jest ten ból, że ja i ojciec nie pamiętamy dokładnie jaki był ten drugi :crazy:

: czw sty 28, 2010 20:10
autor: Steryd126
ktos ze znajomych nie ma kabelka żeby podpiąc jeszcze raz? jak nie popytaj na swoim forum regionalnym, ktos napewno pomoże

: czw sty 28, 2010 20:17
autor: arielo87
Paweł Marek pisze:poproś kogoś o pomoc i patrzcie czy jest iskra.
No właśnie iskra jest bo po podłączeniu akku chodzi normalnie. Teraz nie sprawdzałem bo mnie zasypie, ale ostatnim razem przy takiej sytuacji iskra była a silnik nie odpalał.

Ktoś się orientuje ile kosztuje czujnik halla i zna jego nr serwisowy?

: czw sty 28, 2010 20:23
autor: Steryd126
http://www.allegro.pl/item901438181_bos ... _seat.html

sprawdź czy jest wopisie twój model

: czw sty 28, 2010 20:30
autor: arielo87
Jest, THX ;]

Można by przypuszczać, że pasuje do ABS, AAM i innych 1.8 8V

: czw sty 28, 2010 20:31
autor: Paweł Marek
wzystkie silniki z aparatem w bloku z mk3, 2.0 8v również. Ale jak jest iskra i jesteś tego pewien to nie czujnik

: czw sty 28, 2010 21:31
autor: arielo87
Pogadałem z jednym mechanikiem, zapewniam ze dobrym. Sprawa wygląda tak: nie przejmować się i nie panikować. Jazda w cyklu gaz/benzyna sprawia ze komputer głupieje. Zwłaszcza jak ktoś jeździ praktyczne tylko na gazie. Kiedyś do tego gościa co kilka miesięcy zgłaszał się gość z toledo 1.8 z tym właśnie problemem. Cała naprawa polegała na odłączeniu klemy na noc. Potem przerobił tak, aby komputer był "po stacyjce" a nie jak dotychczas do stałego + i problem już się nie pojawił.

Szymon8 drugi błąd mógł dotyczyć sondy lambda bo ten silnik mocno się na niej "opiera"

Taki mały sposób jak sprawdzić czy cewka zapłonowa działa jeżeli nie ma iskry a nie wiemy co padło (cewka czy hall):
1.Odłączyć od aparatu zapłonowego wtyczkę, w środkowy pin we wtyczce wsadzić kawałek kabla i zewrzeć z masą,
2. Odłączyć środkowy kabel WN z rozdzielacza,
3. Dotykać kablem WN z cewki gdzieś do masy(przykładać i puszczać), powinna walić iskra, jeśli nie ma patrz pkt 4
4. Wymienić cewkę

: czw sty 28, 2010 22:28
autor: Paweł Marek
arielo87, ok, ale jak silnik ci zgaśnie i nie odpali a Twój mechanik powie że to normalne bo masz lpg, to zapraszamy do wyszukiwarki na forum

: czw sty 28, 2010 22:42
autor: arielo87
Paweł Marek pisze:arielo87, ok, ale jak silnik ci zgaśnie i nie odpali a Twój mechanik powie że to normalne bo masz lpg, to zapraszamy do wyszukiwarki na forum
No wiadomo, że błędy nie biorą się z powietrza (jeżeli te określenie tutaj pasuje :grin: ). Ja mu akurat wierzę bo golfa kupiłem od niego, a on sam zna się na rzeczy i naprawia VAGi w norwegii.

Jeżeli ktoś wie to chętnie poznam naturę tego problemu :bigok: