Ciężko wchodzi 2 bieg?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Ciężko wchodzi 2 bieg?

Post autor: walter_x » czw sty 28, 2010 16:33

Witam.
Co moze byc przyczyna ze cieżko mi wchodzi 2 bieg . Jak sie silnik rozgrzeje to juz jest dobrze. Najgorzej przy zimnym silniku to musze 2kę włączac z wyczyciem i powoli bo szybko się nie da bo jakby coś chaczyło?
Wszystkie inne biegi wchodzą dobrze zarówno na zimnym jak i przy rozgrzanym silniku.
Nadmieniam iż prawdopodobnie mam do wymiany koło dwumasowe bo czuć drgania pod fotelem i jak lekko wciskam pedal sprzęgła to czuc delikatne bicie - to tak na marginesie?
Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » czw sty 28, 2010 16:41

zdejmij drążek zmiany biegów z mieszkiem i zobacz o co haczy jak wbijasz 2 miałem podobnie u mnie spadło zabezpieczenie taka zawleczka jak wbijałem 2 to drążek się ześlizgiwał w pręcika metalowego ale nie spadał całkiem bo blokowała go ścianka. zobacz czy wszystko masz na swoim miejscu.
Co do koła 2masowego wstaw sprzęgło z 2l w bęzynie bo pasuje pominiesz 2 mase i problem z głowy na przyszłe lata


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » czw sty 28, 2010 19:01

witam. Mam identyczny problem tylko ze w silniku 1.4 16V (AKQ) na zimnym silniku 2gi bieg dosłownie nie chce się wbić. przy ciepłym wszystko jest ok. wątpię ze jest to wina linek bo problem nie znikał by przy rozgrzanym motorze.



greg

Post autor: greg » czw sty 28, 2010 19:04

Waqa pisze:wątpię ze jest to wina linek bo problem nie znikał by przy rozgrzanym motorze.
w AKQ sterownie biegów jest na sztywnym łączu a nie na linkach



Awatar użytkownika
martinezz_pl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 09:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: martinezz_pl » czw sty 28, 2010 19:17

Miałem ten sam problem,
tam nie ma linki jest sztywne łącze, kupiłem smar w spray-u taki biały który jest odporny na temperature od - 30 do chyba 60 stopni. Problem znikł biegi wchodzą idealnie nawet teraz przy takich mrozach smar dalej widnieje.

Popryskaj wszsytkie łączniki w sztywnym łączu.

Podnieś maskę i niech ktos Ci rusza drązkiem a ty pryskaj w każdym mozliwym polożeniu drązka.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » czw sty 28, 2010 20:54

greg nazywając to linkami miałem na myśli właśnie te sztywne połączenia. psikanie smarem w sprayu wszystkim pezegubow mechanizmu zmiany biegów nic nie pomogło. możne zastosowany smar przez mnie był nie odpowiedni. był to smar do form wtryskujących bardziej odporny na wysokie temp. niz na niskie. martinezz_pl jakbyś pamiętał pełna nazwę Twojego smaru byłbym wdzięczny.
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 21:07 przez Waqa, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Ciężko wchodzi 2 bieg?

Post autor: PinkFloyd » czw sty 28, 2010 23:47

walter_x pisze:Witam.
Co moze byc przyczyna ze cieżko mi wchodzi 2 bieg . Jak sie silnik rozgrzeje to juz jest dobrze. Najgorzej przy zimnym silniku to musze 2kę włączac z wyczyciem i powoli bo szybko się nie da bo jakby coś chaczyło?
Wszystkie inne biegi wchodzą dobrze zarówno na zimnym jak i przy rozgrzanym silniku.
Nadmieniam iż prawdopodobnie mam do wymiany koło dwumasowe bo czuć drgania pod fotelem i jak lekko wciskam pedal sprzęgła to czuc delikatne bicie - to tak na marginesie?
Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi
To że pedał pulsuje jak go lekko wcisniesz to kazde TDI tak ma i nie oznacza to uszkodzenia koła dwumasowego. Co do skrzyni to masz tam mechanizm na linki, oznaki to typowe dla zużytego juz synchronizatora 2 biegu co czesto sie dzieje w tych skrzyniach. Smarowanie nic nie da, pomóc może troche wymienienie oleju tylko oryginał ASO, 1l kosztuje tam 45zł i taniej niż zamiennik w sklepie. Ja tak miałem i wymieniełm skrzynie na używkę z przebiegiem 140 tys km i po problemie.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt sty 29, 2010 08:10

A orientuje się ktoś ile kosztować będzie wymania synchronizatorów? mam ten sam problem co kolega...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt sty 29, 2010 09:13

Shmatan, ja mam na wykończeniu synchronizatory drugiego i czwartego biegu...mechanik powiedział że jeden synchronizator to jakieś 300-400zł + robocizna...i że przy dwóch synchronizatorach lepiej szukać całej skrzyni na szrotach...powiedział też że on jeździłby tym autem dożywotnio;) Przebujałem się już tak ponad 30kkm i nie widzę pogorszenia. Na wiosnę wymienię olej w skrzyni, może się coś polepszy.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt sty 29, 2010 10:13



TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 261 gości