Strona 1 z 1

Gasnie na wolnych obrotach

: czw sty 28, 2010 16:20
autor: Latara_GOLF II
Witam wszystkich,
mam problem z moim Golfikiem 1.3 B 92 r.(gaznik).
Gdy chodzi na ssaniu wszystko jest ok lecz pozniej na wolnych obrotach gasnie a gdy ruszam musze ostro depnąć zeby ruszyc bo sie dlawi albo zgasnie.co to moze byc ? ;((

: czw sty 28, 2010 17:19
autor: Haki
Kolego wiele razy to pisałem .. więc powtórzę po raz enty już ...
Na początek sprawdź i wymień ewentualnie jak będą brudne - filtry ( paliwa - powietrza )
Następnie - do sprawdzenia świece - stan elektrod.
Później - kable wysokiego napięcia - zobacz czy iskra nie przeskakuje na nich przez co nie idzie taka na świece jak powinna,
Na koniec - do sprawdzenia - aparacik zapłonowy - palec i sama kopułka. Zobacz czy palec nie nadpalony - czy sucho jest w środku. Możesz to wszystko ładnie wyczyścić - i np palec delikatnie papierkiem wyczyścić...

: czw sty 28, 2010 19:04
autor: genLODOWAmk2
a co mają świece kable i aparat zapłonowy do tego że na ssaniu jest ok ??
filtr paliwa i powietrza można zmienić profilaktycznie ( to prawie za darmo jest :) )

jak to nie pomoże to gaźnik do "przejrzenia"

jest to sama benzyna czy lpg też jest ?

ile obrotów masz na ssaniu ? ( jeśli masz obrotek... )

: czw sty 28, 2010 19:28
autor: Paweł Marek
Latara_GOLF II, jest coś takiego w gaźniku jak pompka przyśpeszająca. Zerknij na gaźnik czy się z tej pompki ne leje benzyna, jeśli nie to być może masz za ubogą mieszankę na wolnych, jest od tego śruba regulacyjna, google ci pokażą gdzie (gaznik.pl, ruddies berlin). Jeśli regulacja nie pomoże to prawdopodobnie coś w gaźniku będzie do wyczyszczenia, któraś dysza, a do tego potrzeba gaźnik rozebrać - więc nie wiem czy masz odwagę. Kolejna rzecz to zawór wzbogacania, nieszczelny może powodować przelewanie gaźnika i identyczne objawy, ale na wolnych spaliny będą czarne i śmierdzące od niespalonego paliwa.

: czw sty 28, 2010 23:18
autor: tomekh_1990
Miałem podobny problem. pomogła regeneracja gaźnika koszt to 280zl. Gość który to robił zdemontował układ ekologiczny (sterowany podciśnieniowo o ile dobrze pamiętam) bo był jedną z przyczyn, następna sprawa to dysze (muszą być drożne). był problem również z elektrozaworem który odpowiada za obroty biegu jałowego. Do tego skład mieszanki musi być odpowiedni. Ale pierwszą rzeczą którą można samodzielnie sprawdzić to podstawa gaźnika. jest to gumowo-metalowy element który łączy gaźnik z kolektorem, jeśli będzie dziurawa to dostaje się lewe powietrze. trzeba również sprawdzić wszystkie przewody od podciśnień czy nie są przetarte i czy są na swoim miejscu. mam schematy pierburga 2e3 o ile taki posiadasz w swoim aucie to mogę podesłać.

: pn lut 01, 2010 21:41
autor: Latara_GOLF II
Wielkie THX koledzy, myśle że wasze rady pomoga.