Strona 1 z 1

Silnik zamulony. Chodzi jak traktor i pare innych

: śr sty 27, 2010 17:33
autor: Tomcat
Witam. jestem nowym forumowiczem i mam pare pytań do bardizej doświadczonych użytkowników.

1. przedwczoraj zrobiłem kilkadziesiąt km i w sumie juz dojeżdzając do domu zaczął mi silnik wariować tj. szaprało mi a obroty skakały od 0 do 4000. dojechałem jakos do domu i zostawiłem go na noc. nastepnego dnia odpaliłem i bardzo nie rozwno pracował. na jalowym obroty skakały. wymiana świec nie pomogła. Silnik 1.6 75 km 93'r. + lpg.
teraz mam tak jakby samochod był bardzo zamulony i chodzi jak traktor trzęsie nim. moze to ważne ale na betonie w garażu mam czarną plamę od tłumika. a i czuć gaz no i benzyne to zalezy co jest wlączone. Nie ma rożnicy między LPG a PB. co robić. Kopulka, palec i kable WN nowe. no i świece. Co robic??

2. jak jeszcze wszystko sprawnie chodzilo to temperatura wody w czasie jazdy dochodziła max do 70 a jak stałem w korkach to nawet czasem i co 110. po chwili jednak spadało spowrotem do 70 jak nie mniej. podejrzewam termostat ale pewny nie jestem.

3. po włączeniu samochodu zasami mi sie nie alącza nawiew do kabiny, spryskiwacze, wycieraczki, o ogrz. tylniej szyby. trwa to od kilkku sekund do nawet 10 minut. nie mam pojęcia co moze być.

: śr sty 27, 2010 18:38
autor: osbe
Jak chodzi jak traktor na wolnych i po dodaniu gazu to moze sprobuj wyczyscic czujnik polozenia walka ktory jest pod kopulka (pedzelek + nitro) lub wymienic czujnik polozenia walu... a jak chodzi jak traktor tylko na wolnych, a przy muskaniu pedalu gazu pracuje rozno to szukalbym przyczyny w silniczku krokowym

: śr sty 27, 2010 19:58
autor: Paweł Marek
Tomcat pisze: po włączeniu samochodu zasami mi sie nie alącza nawiew do kabiny, spryskiwacze, wycieraczki, o ogrz. tylniej szyby. trwa to od kilkku sekund do nawet 10 minut. nie mam pojęcia co moze być.
na wstępie poruszaj przekaźnikiem od lini X, z nadrukiem 18, a najlepiej podmień go na próbę.
Takie wzrosty temperatury moga świadczyc o zepsutym włączniku w chłodnicy - szczegóły poda wyszukiwarka. Naprawa lini X powinna pomoz, winna moze być też stacyjka ale po kolei

: śr sty 27, 2010 20:26
autor: Montrey1990
Witam jestem nowicjuszem i prosil bym o pomoc kolegow ktorzy bardziej sie znaja niz ja mam podobny problem jak kolega napisał. otoz faluja mi obroty i gasnie nieraz na biegu jalowym lub jak jade i wcisne sprzegło to gasnie. Dodam ze mam ten sam silnik co kolega i mam po wymianie silnika wymienilem juz nowe swiece czujnik temp i niby jest lepiej ale to nie jest to dzisiaj zmienilem czujnik temp i bylo dobrze przez jakies 20 min silnik rowno chodzil nie przebieral a gdy go zgasilem znowu zaczelo sie dziac to samo czy to moze byc wina ukladu paliwa pompka itp dodam ze rano gdy jest zimny i chodzi na ssaniu jes ok to sie zaczyna dziac gdy rosnie temp a i gdy jade i np czymam 2tys obr to przez chwile jedzie dobrze i dostaje takiego muła i za chwile jest dobrze i tak w kolko dodam ze jak to sie dzieje mam wrazenie ze auto idze jak mu depne ale nie ma tej mocy pomocy pomozcie

[ Dodano: 27 Sty 2010 19:36 ]
dodam ze ja nie mam LPG

: śr sty 27, 2010 21:06
autor: ŁukaszMan
Montrey1990 pisze:faluja mi obroty i gasnie nieraz na biegu jalowym lub jak jade i wcisne sprzegło to gasnie
u mnie było to samo jakieś 2 tyg temu. Silnik też ten sam 1.6 75KM ABU 93r.

Powodem były poluzowane 2 z 4 śrub mocujących wtrysk. Łapał lewe powietrze i działy się cyrki. Na ssaniu było ok a jak się zagrzał to już to samo co u ciebie. Drugim powodem może być silnik krokowy bo on odpowiada za prace silnika na wolnych obrotach.

Co do temp czyli w/w 70°C też miałem taki objaw. Uwalony okazał się czujnik temp. Po jego wymianie jest juz ok. A gdy czujnik pokazuje ci za mała temp to i dawka paliwa jest stosunkowo wieksza i może dusić silnik.

: śr sty 27, 2010 21:37
autor: Montrey1990
tak tylko ze u mnie sroby sa na bank przykrecone bo nie dawno gume pod wtryskiem wymienialem po drugie dzisiaj wymienilem czujnik tem i bnylo dobrze jakies 20min i gdy go zgasilem bylo pozamiatane znowu zaczol przebierac i trzasc sie i gasnol juz nie wiem co to moze byc czy cos z pompka paliwowa??

[ Dodano: 28 Sty 2010 21:29 ]
aa i czy to moze byc wina cos z cewka lub czujnikiem halla

: pn lut 01, 2010 13:47
autor: Tomcat
Problem rozwiązany. u mnie nie pracował na wszystkich garach. jeden z przewodów WN był uszkodzony.

co do niedziałającego nawiewu pomogła poszuszanie bezpiecznikami i tymi przekażnikami.

Lecz mam teraz taki problem ze czasami mi nie chce odpalić no i gasnie na beznzynie. na gazie wszystko oki.