Strona 1 z 1
Problem z odpalaniem
: śr sty 27, 2010 10:04
autor: hehe___
Witam , mam taki problem ze swoim mk3 , a mianowicie ktorego razu auto stało przez noc na dworzu przy niskiej temperaturze a za dnia nie chcialo odpalic , wiec 1 mysl ktora mi przyszla na mysl to auto ojca no i kable , po 30 min ladowania dopiero ledwo co ale odpalil , wstawilem auto do garazu postalo z 3-4 dni kiedy poszedlem odpalic z wielkim oporem ale odpalil , dzis rano gdy chcialem odpalic ni chu..
myslalem ze problem moze lezec po stronie pompy paliwa auto zachowuje sie tak jak by nie dostawalo paliwa.. (..??)
dodam ze kopulka palec kwn świece wszystko nowe
podlaczylem aku pod prostownik zobaczymy co bd po poludniu
: śr sty 27, 2010 10:14
autor: gracek1906
hehe___ pisze:ledwo co ale odpalil
a jak kręcił szybko czy wolno?
: śr sty 27, 2010 16:20
autor: hehe___
przez 3 sekundy normalnie a pozniej muł
: śr sty 27, 2010 16:37
autor: Steryd126
Przy takich mrozach to niejeden nowy akumulator się kładzie. Zanim zastanowisz się nad ewentualnym kupnem aku może podjedź gdzies żeby zrobili ci pomiar sprawności twojego aku. Sam akumulator nie zawsze rozwiązuje problem, czasem warto się przyjrzec rozrusznikowi, wytarte tuleje i zurzyte szczotki mogą znacznie osłabic rozruch . Ja dzis właśnie wymieniałem w swoim mk3 tuleje i szczotkotrzymacz, koszt 50zł , ze 2 godzinki w garażu przy wymianie ale różnice czuje od razu , żwawo kręci aż miło . Niedawno też zrobiłęm takiego lifta w cienkusie ojca. Mamy nowy akumulator a przy -8 st już nie chciał kręcic, ten sam manewr i teraz nawet zapalił przy -17 . Dopiero mrozy poniżej 20 go położyły ale nic dziwnego bo na zewnątrz stoi i akumulator nie był wyjęty a na takim mrozie to sam z siebie ma może ze 65% pojemności .
: śr sty 27, 2010 16:37
autor: prezesik25
- sprawdź dobrze połączenie klemy-akumulator, ewentualnie zdejmij klemy i wyczyść je papierem ściernym, podobnie ze stykami akumulatora
- dodatkowo zakup miedzianą plecionkę, aby podłączyć dobrze masę od karoserii do silnika
- przeczyść dobrze przewód masowy idący z akumulatora do karoserii na łączeniu z karoserią papierkiem ścoernym
- ostateczność to wyjęcie rozrusznika, wymiana szczotek i tulei - kiedyś miałem podobną sytuację w oplu kadecie - nie chciał odpalić przy temp. -1 na dworzu, dopiero po chwilowym doładowaniu akumulatora na dużym prądzie można go było uruchomić.
Okazało się, że bardzo stare były szczotki w rozruszniku, rozrusznik podczas kręcenia pobierał bardzo dużo prądu (chodził prawie na zwarciu), wtedy brakowało porządnego prądu na iskrę.
Wymieniłem szczotki w rozruszniku, przeczyściłem komutator (przerwy między blaszkami) i od tamtej pory nie było problemu nawet przy -15 stopniach.
: śr sty 27, 2010 20:27
autor: bartek stef
panowie a co myslicie o cewce zaplonowej
moze w tym lezy problem?????
: śr sty 27, 2010 20:44
autor: Steryd126
cewka nie ma nic wspólnego z kręceniem rozrusznika, kolega pisze,że słabo kręci ale czasem odpala
: śr sty 27, 2010 23:48
autor: hehe___
po prawie calym dniu ładowania auto pali na dotyk nadal jest podlaczony do prostownika
Kolega Prezesso mozesz miec duzo racji poniewaz wydaje mi sie ze auto pobiera zbyt duzo pradu , ale puki co zaladuje aku do pelna i zobaczymy co bd
bardzo mnie tez dziwi cos takiego ze auto po odpaleniu jakby traci napiecie (przygasa podswietlenie , dlawi sie) jak mu wdepne gaz do 3-4 tys auto chodzi normalnie (dzieje sie to tylko na zimnym silniku)
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:50 ]
a co do krecenia teraz to kreci az milo , tylko wlasnie zastanawiam sie czy nie wydoi raz dwa aku
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:51 ]
i jeszcze pytanie w jakich sklepach mozna poszukiwac takich szczotek i tulei ?? jaki koszt ??
[ Dodano: 27 Sty 2010 22:52 ]
i czy da rade samemu ogarnac to
: czw sty 28, 2010 07:13
autor: Steryd126
Nie widziałem jak to wygląda przy twoim silniku ale u mnie dostęp do rozrusznika jest dosc dobry, troche gimnastyki i poszło, też nie jestem żadnym specem , pierwszy raz go z golfa wyciągałem , rozebrałem i poskładałem więc nie jest to straszna filozofia nawet dla laika. W normalnych sklepach z czesciami moga tego nie miec, szukaj w sklepach lub firmach konkretnie zajmujących się w regeneracji i sprzedaży alternatorów i rozruszników. Ja kupowałem tu , tak dla przykładu , ale nie wiem czy prowadzą sprzedaż wysyłkową, ale napewno cos w twojej okolicy znajdziesz, google i wszystko jasne
www.hartstal.pl.
Cena w zależności od rozrusznika , ja mam BOSHA I CAŁY SZCZOTKOTRZYMACZ + TULEJKI DOKŁADNIE 55ZŁ. Ale zanim się wybierzesz po czesci najlepiej wyjmij rozrusznik i spisz model ewentualnie jakis numer co na nim znajdziesz bo podobno było kilka wersji rozrusznika w mk3
: czw sty 28, 2010 13:33
autor: hehe___
auto pali dzis jak trza
slyszalem ze problem moze lezec po stronie regulatora napiecia alternatora jak myslicie ?
: czw sty 28, 2010 14:11
autor: Lukasz_mk2
hehe___ pisze:auto pali dzis jak trza
slyszalem ze problem moze lezec po stronie regulatora napiecia alternatora jak myslicie ?
a sprawdzałeś ładowanie na odpalonym aucie, że piszesz że to może być regler??
: czw sty 28, 2010 18:38
autor: hehe___
widac ze ma slabe ladowanie bo przygasaja swiatla i podswietlenie , sila nawiewu , jak mu depne do 3k obrotka zaczyna normalnie funkcjonowac