to stożek czy turbo??
Uturbiając musisz sie liczyc z tym ze to nie jest prosta przeróbka, wiaże sie z mechanicznym przygotowaniem całego silnika a potem wystrojenia elektroniki takze unieruchomisz auto na dobre kilka miesiecy (takie są nasze realia, niestety to nie monster garage ze 7 dni budują auto

, )
Poczytaj , jest o tym mnóstwo materiału w internecie, nie koniecznie na forach bo tam to róznie bywa z wartoscią wypocin mówców,
TO ZE STRONKI
http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php
Turbodoładowanie do silnika atmo
Klasyczne przekonanie wielu użytkowników, że w silniku atmosferycznym wystarczy zamontować turbinę i już można hulać z silnikiem o mocy większej o 50% lub więcej bez żadnych konsekwencji jest równie częste jak i błędne.
To nie jest tak, że przysłowiową żarówkę 50 W zastępujemy 100 W i jest OK. Jeśli już jesteśmy przy tym przykładzie to taka zabawa często kończy się pęknięciem szkła reflektora.
Współczesne silniki doładowane mają w kadłubie silnika dodatkową instalację natryskującą pod ciśnieniem olej na denko tłoka od spodu, chłodząc ten bardzo ważny element. Bez tego rozwiązania tłoki mają bardzo dużą szansę by spłynąć na dno miski olejowej. Poza tym bardzo istotnym elementem, o którym często się zapomina, jest chłodnica powietrza doładowanego czyli inercooler. Poza tym należy pamiętać o odpowiednim dostosowaniu układu przeniesienia napędu czyli: skrzyni biegów a zwłaszcza sprzęgła oraz półosi napędowych i przegubów.
[ Dodano: Nie Gru 11, 2005 19:01 ]
to tak bardzo w skrócie, i o mnóstwie rzeczy nie ma tu mowy......poza tym koszt uturbienia to wyjdzie prawie tyle co wartośc mk3...pozdro