R A M Z E S pisze:Napisz mi kolego jak to sprawdzić ?
Najprościej po wygladzie swiec zaplonowych: czarny nalot na ich elektrodach to znak bogatej mieszanki. Ale napisales, ze sa koloru kawa z mlekiem - mniej wiecej taki ich kolor oznacza prawidlowa miesznke.
Czarny dym z tlumika to tez oznaka bogatej mieszanki - ale piszesz, ze dymi na bialo, czyli tu tez nie (choc ocena koloru i stopnia dymienia bywa dosc indywidualna)
Przy bogatej mieszance silnik powinien sie tez wolniej nagrzewac (wg mojej teorii) - ale piszesz, ze z nagrzewaniem OK.
Bogata mieszanka (jesli wynika z problemow z zaplonem) moze sie objawiac nierowna praca silnika.
Ale najbardziej wiarygodny "pomiar" daje sprawdzenie swiec. Jesli Ci sie chce to wyczysc swiece i po przejechaniu kilkudziesieci kilometrow znow je odkrec i obejrzyj.
Pewnie jeszcze jakos to mozna ustalic ale ja tu omnibusem nie jestem.
Generalnie Ramzes, zapodales temat jak ocean. Powodow moze byc doslownie kilkadziesiat. Nie liczylbym na konkretna odpowiedz. Potrzebne sa dodatkowe, szczegolowe dane zachowania samochodu.
Na poczatek trzeba ustalic czy ta benzyna wycieka czy dociera jej za duzo do spalania.
Czyli sprawdzic szczelnosc ukladu paliwowego - popatrz dobrze zaraz po zatrzymaniu czy gdzies nie cieknie oraz jak juz pisalem zbyt bogata mieszanka.
Jak poprawic proporcje mieszanki paliwowej - sporo tego. Kazdy na dzien dobry powie sonda lambda - fakt, ale po pierwsze to tylko jedna z wielu rzeczy odpowiadajaca za sklad mieszanki po drugie sonda daje sygnal o spalaniu usredniony z wszystkich cylindrow (bo nie masz wielowtrysku), czyli sonda moze byc OK mimo, że w spalaniu jest kicha.
co jeszcze.. przeplywomierza nie masz wiec jakies czujniki cisnienia w dolocie, temperatury, otwarcie przepustnicy, czujnik predkosci obrotowej walu korbowego... Ramzes tego jest duzo.
A ile Ci palil wczesniej? Wazne jest jaka jest roznica w stosunku do ostatniego dobrego spalania? Ta informacja juz zawezy diagnoze
Moze wczesniej jechales na benzynie latem i palil Ci 10l a teraz w zimie sie dziwisz ze 14l? - sorry ale probuje wszystkiego
A moze i uklad paliwoy jest szczelny i mieszanka wlasciwa a Twoj silnik juz po prostu tyle benzyny potrzebuje? - nie wiem ile Ci palil wczesniej
80% procent zuzycia paliwa to styl jazdy kierowcy. Ale rozumiem, że stylu nie zmieniles diametralnie i to zuzycie z czegos innego wynnika.
Pisales, ze wymieniles kopulke z palcem, przewody - pewny jestes ze na wlasciwe i zaplon jest OK? Silnik rowno pracuje?
Zanim zdecydujesz sie oddac auto do mechanika, ktory Cie niezle skasuje podmien sobie od znajomego sonde lambda i zobacz jak wtedy bedzie palil- byle z pewnoscia, ze podmieniasz na dobra.
Troche duzo tego ale tak to juz jest ze spalaniem.
Aha, jesli ta roznica w spalaniu to klika litrow wiecej to: jesli Ci nie dymi na czarno to ja obstawiam wyciek paliwa. Jakby taka ilosc bezyny dostawala sie do cylindrow a tam nie byla spalana to mialbys czarno za oczami. Poza tym na pewno odczul bys zmiane pracy silnika. Takie moje zdanie.