Strona 1 z 2

Pytanko na temat sprzęgła

: ndz gru 11, 2005 16:13
autor: pepo7
Jak sprawdzić ,czy sprzęgło sie ślizga ? bo na 100 % mam walnięty simering
na wale od strony skrzyni widać wyciek czy może to powodować zalanie tarczy
sprzęgłowej olejem a w efekcie ślizganie się jej po kole ?? Czy ruszanie z piskiem
to rozwiązanie na sprawdzenie ?? Moze to juz było ale różnie, różni ludzie doradzają
a tu zawsze coś z sensem można usłyszeć . :prayer: :prayer:

: ndz gru 11, 2005 16:53
autor: Adamtd
- więc zaciągnij ręczny (mocno) wrzuć 2 bieg i powoli ruszaj (tzn puszczaj sprzęgło)- jeśli sprzęglo OK to silnik zgaśnie, jeśli sprzęgło się ślizga - obroty będą rosły a auto będzie stało w miejscu (a ruszanie z piskiem to metoda na spalenie a nie sprawdzenie sprzęgla)
- ten wyciek, o którym piszesz może powodować zaolejenie okładzin i ślizganie sprzęgła,

: ndz gru 11, 2005 16:57
autor: gribu
Niekoniecznie trzeba ruszać z piskiem żeby to sprawdzić. Jeżeli jest zaolejone to nawet podczas jazdy, przy gwałtownym przyspieszaniu da się to wyczuć. Po wciśnięciu gazu obroty będą rosły a autko w tym czasie nie będzie przyspieszć lub też bedzie to robic wolniej niż normalnie. :crazy:
Najlepiej będzie czym prędzej wymienić simering
pozdro

: ndz gru 11, 2005 18:00
autor: Gonzo_in_VW
Witam jesli chcesz sprawdzic sprzegło to nie koniecznie 2 i reczny mozesz też wrzócić 4 bieg puszczać sprzęgło i jeśli zacznie ci przygasać tzn obroty spadać i sie nie podnosić to mozesz mieć zalane sprzęgło lub poprostu walnietne ale jeśli masz wyciek to moim zdaniem od tego .. moze być ze sie sprzęgło slizga

: ndz gru 11, 2005 18:05
autor: Adamtd
Gonzo_in_VW pisze:Witam jesli chcesz sprawdzic sprzegło to nie koniecznie 2 i reczny mozesz też wrzócić 4 bieg puszczać sprzęgło i jeśli zacznie ci przygasać tzn obroty spadać i sie nie podnosić to mozesz mieć zalane sprzęgło lub poprostu walnietne ale jeśli masz wyciek to moim zdaniem od tego .. moze być ze sie sprzęgło slizga
to nie do końca jest metoda sprawdzania sprzęgła tylko raczej silnika czy mu jeszcze coś mocy zostało, no ale coś tym można sprawdzić , tylko ja bym racze 3 bieg polecał

: ndz gru 11, 2005 19:03
autor: Tomasz Żaguń
jak simering cieknie to nieznaczy że sprzęgło jest zaoliwione gdyż jest on pod kołem zamachowym a jak olej wylatuje to nie strumieniem a jak juz to i tak jest rozrzucony siłą odśrodkową na ścianki obudowy skrzyni biegów.Raczej niesądze aby była zaoliwiona. Jeśli chodzi o sprawdzenie ślizgania sprzęgła to jak puścisz sprzęgło na jedynce i mu depniesz na maxa to ma iść i już bez wycia silnikatylko odejście ma być ekstra to wtedy jest ok .

: ndz gru 11, 2005 21:37
autor: pepo7
Z tym wciskaniem na maksa juz robiłem i tak jak by na dwa raz łapie ja mu gaz a on
idzie i dopiero jak by na raty (z poślizgiem ciągneło) nie wiem jak to opisać
ciągnie niby ale jak by raz obrucilo i poprawkacoś jak by szarpnięcie . Ale zobacze jutro z tym ręcznym itd. ale simering obowiązkowo wymieniam nie wiem tylko jak sprzegło
pwnie do wymiany Valeo jak pytałem koszt około 350 zl kpl.Dzięki za info. .
POZDRAWIAM

: pn gru 12, 2005 00:20
autor: Gonzo_in_VW
Adamtd pisze:
Gonzo_in_VW pisze:Witam jesli chcesz sprawdzic sprzegło to nie koniecznie 2 i reczny mozesz też wrzócić 4 bieg puszczać sprzęgło i jeśli zacznie ci przygasać tzn obroty spadać i sie nie podnosić to mozesz mieć zalane sprzęgło lub poprostu walnietne ale jeśli masz wyciek to moim zdaniem od tego .. moze być ze sie sprzęgło slizga
to nie do końca jest metoda sprawdzania sprzęgła tylko raczej silnika czy mu jeszcze coś mocy zostało, no ale coś tym można sprawdzić , tylko ja bym racze 3 bieg polecał
Hehehe ostatnio miałem wykłady na ten temat :] pozdrawiam

: pn gru 12, 2005 10:04
autor: Adamtd
Gonzo_in_VW pisze:
Adamtd pisze:
Gonzo_in_VW pisze:Witam jesli chcesz sprawdzic sprzegło to nie koniecznie 2 i reczny mozesz też wrzócić 4 bieg puszczać sprzęgło i jeśli zacznie ci przygasać tzn obroty spadać i sie nie podnosić to mozesz mieć zalane sprzęgło lub poprostu walnietne ale jeśli masz wyciek to moim zdaniem od tego .. moze być ze sie sprzęgło slizga
to nie do końca jest metoda sprawdzania sprzęgła tylko raczej silnika czy mu jeszcze coś mocy zostało, no ale coś tym można sprawdzić , tylko ja bym racze 3 bieg polecał
Hehehe ostatnio miałem wykłady na ten temat :] pozdrawiam
a ja mam nawet dyplom na ten temat :pub:

: pn gru 12, 2005 13:48
autor: solowa123
najlepszy test to:
Podjeżdzasz pod spory krawężnik zaciągasz ręczny.
Jezeli masz tarcze do :butthead: to bedziesz widział
bo puścisz sprzęgło a autko bedzie stało.

: pn gru 12, 2005 19:47
autor: Tomasz Żaguń
A ajk masz dobre sprzęgło to podczas takich extremalnych prób możesz coś rozwalić :okej:

[ Dodano: Pon Gru 12, 2005 6:54 pm ]
Tak na powaznie to może masz linkę zardzewiałą lub postrzępioną , a może Ta dżwignia za którą przy skrzyni ciągnie linka jest przyrdzewiała, może sprzęgło pada.R óżne mogą byc opcje.Jak będziesz wymieniał simering to poprostu zrób gruntowny przegląd całości i powymieniaj co trzeba i po bólu.pozdrawiam.

: pt maja 19, 2006 15:40
autor: raptorr
Czy jak jedziecie np 15km/h i dacie bieg 2, pelen gaz i puscicie gwaltownie sprzeglo to wam mieli oponami? Bo mi za cholere nie chce...za bardzo sprzeglo sie chyba slizga jedynie na 1 boksuje na asfalcie.

Mam AAZ 75km lekko podkrecony

: pt maja 19, 2006 16:52
autor: pepo7
Miałem podobne objawy i wymiana linki pomogła gdyż zacinała sie i też jak by na 2 razy puszczała prawdopodobnie gdzieś sie przetarła i zaczepiała podczas puszczania sprzęgła , co simeringa to też mi puszcza , ale narazie nic nie robie bo z kaska cienko ale to raczej nie powinno powodować tego o czym mowa .Co od linki to nawet jej nie widziałem po wymianie bo już złomiarze zabrli zanim po autko poszedłem do warsztatu , ale mechanik mówil ze miała przetarty pancerz i syfu było w środku co ja przytrzymywało .

: wt maja 23, 2006 17:53
autor: piotrjamrozek
wydaje mi sie ze moje sprzegło tez kuleje. ale moze po kolei.

auto ma 150 KM (załozenie teoretyczne na podstawie danych fabrycznych) ale niechetnie piszczy nawet przy ostrym ruszaniu (nowe opony 215/40 r16).

ostatnio wyciagałem transportera bo sie zakopał. ja stałem na asfalcie i w momencie jak linka sie naprezyła moje auto staneło w miejscu przy puszczonym sprzegle i dosc wysokich obrotach silnika kola sie nie obracaly w miejscu a silnik sie nie mulił.

to taki test jak z zaciagnietym recznym...

przy normalnej jezdzie nie wyczuwam poslizgu sprzegla zastanawia mnie tylko ze auto nie piszczy przy ostrym ruszaniu i nie kreciło oponami przy tym holowaniu.

czy to pierwsze objawy slizgającego sprzegła?

prosze o jakies opinie na ten temat jesli ten watek nie jest jeszcze zamkniety.