Moc silnika, odpowiednia skrzynia biegow i jej przelozenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Moc silnika, odpowiednia skrzynia biegow i jej przelozenia

Post autor: Goofi » ndz gru 11, 2005 15:59

Witam,

Troche myslalem na temat skrzyn biegow. W moim golfiku jedynka jest bardzo krotka, przy 30km/h silnik juz wyje (nie pamietam jakie ma obroty), na drugim biegu wyje przy 50 km/h a na trzecim jak chce szybciej przyspieszyc, to ciagne max do 80-90km/h bo potem wyje :jezor:

Martwia mnie troche krotka jedynka i dwojka, do tego prawdopodobnie mam inna skrzynie niz fabryczna. I chcialem sie dowiedziec jak to jest z przelozeniami w skrzyniach w roznych pojemnoscich i mocach silnika, teoretyzujac to moja nadawalaby sie do slabszego a do mojego jakas z dluzszymi biegami.

Jak to jest w rzeczywistosci, majac jaki silnik na jakim biegu do ilu ciagniecie by silnik nie krecic za mocno :?:



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz gru 11, 2005 16:42

Skrzynia 4 czy 5-cio biegowa ?


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz gru 11, 2005 16:49

SCRASH pisze:Skrzynia 4 czy 5-cio biegowa ?
5-cio biegowa



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz gru 11, 2005 16:53

U mnie jest tak samo jak u ciebie.Zawsze wydawalo mi sie ze to normalne.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz gru 11, 2005 18:12

sam sobie w sumie odpowiedziałeś , masz prawdopodobnie skrzynie biegów od innego silnika prawdopodobnie z jakiegos modelu 1.3 albo 1.6, silniki o mniejszych mocach wymagają trochę krótszych przełożeń aby zapewnic w miare przyzwoite osiągi (przyspieszenie), mniejsza moc to jednocześnie mniejsza prędkość max więc pod tym kątem dobiera sie tez przełożenie biegu najwyższego.
Ogólna zasada przy "projektowaniu" przełożeń skrzyń biegów jest taka że dobiera sie przełożenie najwyższego biegu (5-tka) na podstawie mocy silnika czyli jednoczesnie prędkości maksymalnej jaka dany pojazd z danym silnikiem jest w stanie osiągnąć i prędkości obrotowej silnika dla której moc max jest osiagana. Biegi niższe dobiera sie w ten sposób aby zachować tak zwaną "ciągłość" przełożeń, mozna je delikatnie modyfikowac w góre lub w dół w zalezności od potrzeb i charakterystyki danego silnika (przebieg momentu obrotowego w zalezności od obrotów)
Oryginalna skrzynia biegów do twojego silnika powinna ci zapewnić takie mniej więcej osiągi:
I - ? km/h
II - 70-80 km/h
III - 110-120 km/h
IV - 150-160 km/h
V - ?

[ Dodano: Nie Gru 11, 2005 17:18 ]
SCRASH pisze:U mnie jest tak samo jak u ciebie.Zawsze wydawalo mi sie ze to normalne.
tak kolego u ciebie jest to normalne bo z tego co widze to masz chyba 54-konnego dieselka, więc twoja skrzynia ma takie przełożenia żeby módz wykorzystać tą dość mizerną moc.

P.S. Przydałoby sie na przyszłość żebyś pod twoim nickiem podał kod twojego silnika, to wtedy nie bedzie sie nikt musiał domyslać co masz pod maską.



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz gru 11, 2005 19:55

homsky pisze:sam sobie w sumie odpowiedziałeś , masz prawdopodobnie skrzynie biegów od innego silnika prawdopodobnie z jakiegos modelu 1.3 albo 1.6, silniki o mniejszych mocach wymagają trochę krótszych przełożeń aby zapewnic w miare przyzwoite osiągi (przyspieszenie), mniejsza moc to jednocześnie mniejsza prędkość max więc pod tym kątem dobiera sie tez przełożenie biegu najwyższego.
Ogólna zasada przy "projektowaniu" przełożeń skrzyń biegów jest taka że dobiera sie przełożenie najwyższego biegu (5-tka) na podstawie mocy silnika czyli jednoczesnie prędkości maksymalnej jaka dany pojazd z danym silnikiem jest w stanie osiągnąć i prędkości obrotowej silnika dla której moc max jest osiagana. Biegi niższe dobiera sie w ten sposób aby zachować tak zwaną "ciągłość" przełożeń, mozna je delikatnie modyfikowac w góre lub w dół w zalezności od potrzeb i charakterystyki danego silnika (przebieg momentu obrotowego w zalezności od obrotów)
Oryginalna skrzynia biegów do twojego silnika powinna ci zapewnić takie mniej więcej osiągi:
I - ? km/h
II - 70-80 km/h
III - 110-120 km/h
IV - 150-160 km/h
V - ?
(ciach)
No i wlasnie o mniej wiecej taka odpowiedz mi chodzilo, tylko chcialem uslyszec to, od kogos wiedzacego wiecej bo moje mysli wlasnie dochodzily do podobnych wnioskow :helm:
Kolega od ktorego kupilem golfika mowil cos, ze ta skrzynia jest od diesla i pewnie od podobnego, jak ma SCRASH.
Chyba zaczne sie rozgladac za skrzynia od czegos mocniejszego, takiego, jak ja mam. Ostatnio nawet ojciec po pojezdrzeniu moim przyznal mi racje, ze krotkie mam te biegi.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz gru 11, 2005 20:04

Dobra nieznam sie.Sorki za zamułke.Pozdrawiam


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz gru 11, 2005 22:32

składając własną skrzynie albo próbujac coś dopasować zerknij tu http://www.e31.net/torque_e.html może jakąś wskazówke znajdziesz


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 383 gości