Moc silnika, odpowiednia skrzynia biegow i jej przelozenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Moc silnika, odpowiednia skrzynia biegow i jej przelozenia
Witam,
Troche myslalem na temat skrzyn biegow. W moim golfiku jedynka jest bardzo krotka, przy 30km/h silnik juz wyje (nie pamietam jakie ma obroty), na drugim biegu wyje przy 50 km/h a na trzecim jak chce szybciej przyspieszyc, to ciagne max do 80-90km/h bo potem wyje
Martwia mnie troche krotka jedynka i dwojka, do tego prawdopodobnie mam inna skrzynie niz fabryczna. I chcialem sie dowiedziec jak to jest z przelozeniami w skrzyniach w roznych pojemnoscich i mocach silnika, teoretyzujac to moja nadawalaby sie do slabszego a do mojego jakas z dluzszymi biegami.
Jak to jest w rzeczywistosci, majac jaki silnik na jakim biegu do ilu ciagniecie by silnik nie krecic za mocno
Troche myslalem na temat skrzyn biegow. W moim golfiku jedynka jest bardzo krotka, przy 30km/h silnik juz wyje (nie pamietam jakie ma obroty), na drugim biegu wyje przy 50 km/h a na trzecim jak chce szybciej przyspieszyc, to ciagne max do 80-90km/h bo potem wyje
Martwia mnie troche krotka jedynka i dwojka, do tego prawdopodobnie mam inna skrzynie niz fabryczna. I chcialem sie dowiedziec jak to jest z przelozeniami w skrzyniach w roznych pojemnoscich i mocach silnika, teoretyzujac to moja nadawalaby sie do slabszego a do mojego jakas z dluzszymi biegami.
Jak to jest w rzeczywistosci, majac jaki silnik na jakim biegu do ilu ciagniecie by silnik nie krecic za mocno
sam sobie w sumie odpowiedziałeś , masz prawdopodobnie skrzynie biegów od innego silnika prawdopodobnie z jakiegos modelu 1.3 albo 1.6, silniki o mniejszych mocach wymagają trochę krótszych przełożeń aby zapewnic w miare przyzwoite osiągi (przyspieszenie), mniejsza moc to jednocześnie mniejsza prędkość max więc pod tym kątem dobiera sie tez przełożenie biegu najwyższego.
Ogólna zasada przy "projektowaniu" przełożeń skrzyń biegów jest taka że dobiera sie przełożenie najwyższego biegu (5-tka) na podstawie mocy silnika czyli jednoczesnie prędkości maksymalnej jaka dany pojazd z danym silnikiem jest w stanie osiągnąć i prędkości obrotowej silnika dla której moc max jest osiagana. Biegi niższe dobiera sie w ten sposób aby zachować tak zwaną "ciągłość" przełożeń, mozna je delikatnie modyfikowac w góre lub w dół w zalezności od potrzeb i charakterystyki danego silnika (przebieg momentu obrotowego w zalezności od obrotów)
Oryginalna skrzynia biegów do twojego silnika powinna ci zapewnić takie mniej więcej osiągi:
I - ? km/h
II - 70-80 km/h
III - 110-120 km/h
IV - 150-160 km/h
V - ?
[ Dodano: Nie Gru 11, 2005 17:18 ]
P.S. Przydałoby sie na przyszłość żebyś pod twoim nickiem podał kod twojego silnika, to wtedy nie bedzie sie nikt musiał domyslać co masz pod maską.
Ogólna zasada przy "projektowaniu" przełożeń skrzyń biegów jest taka że dobiera sie przełożenie najwyższego biegu (5-tka) na podstawie mocy silnika czyli jednoczesnie prędkości maksymalnej jaka dany pojazd z danym silnikiem jest w stanie osiągnąć i prędkości obrotowej silnika dla której moc max jest osiagana. Biegi niższe dobiera sie w ten sposób aby zachować tak zwaną "ciągłość" przełożeń, mozna je delikatnie modyfikowac w góre lub w dół w zalezności od potrzeb i charakterystyki danego silnika (przebieg momentu obrotowego w zalezności od obrotów)
Oryginalna skrzynia biegów do twojego silnika powinna ci zapewnić takie mniej więcej osiągi:
I - ? km/h
II - 70-80 km/h
III - 110-120 km/h
IV - 150-160 km/h
V - ?
[ Dodano: Nie Gru 11, 2005 17:18 ]
tak kolego u ciebie jest to normalne bo z tego co widze to masz chyba 54-konnego dieselka, więc twoja skrzynia ma takie przełożenia żeby módz wykorzystać tą dość mizerną moc.SCRASH pisze:U mnie jest tak samo jak u ciebie.Zawsze wydawalo mi sie ze to normalne.
P.S. Przydałoby sie na przyszłość żebyś pod twoim nickiem podał kod twojego silnika, to wtedy nie bedzie sie nikt musiał domyslać co masz pod maską.
No i wlasnie o mniej wiecej taka odpowiedz mi chodzilo, tylko chcialem uslyszec to, od kogos wiedzacego wiecej bo moje mysli wlasnie dochodzily do podobnych wnioskowhomsky pisze:sam sobie w sumie odpowiedziałeś , masz prawdopodobnie skrzynie biegów od innego silnika prawdopodobnie z jakiegos modelu 1.3 albo 1.6, silniki o mniejszych mocach wymagają trochę krótszych przełożeń aby zapewnic w miare przyzwoite osiągi (przyspieszenie), mniejsza moc to jednocześnie mniejsza prędkość max więc pod tym kątem dobiera sie tez przełożenie biegu najwyższego.
Ogólna zasada przy "projektowaniu" przełożeń skrzyń biegów jest taka że dobiera sie przełożenie najwyższego biegu (5-tka) na podstawie mocy silnika czyli jednoczesnie prędkości maksymalnej jaka dany pojazd z danym silnikiem jest w stanie osiągnąć i prędkości obrotowej silnika dla której moc max jest osiagana. Biegi niższe dobiera sie w ten sposób aby zachować tak zwaną "ciągłość" przełożeń, mozna je delikatnie modyfikowac w góre lub w dół w zalezności od potrzeb i charakterystyki danego silnika (przebieg momentu obrotowego w zalezności od obrotów)
Oryginalna skrzynia biegów do twojego silnika powinna ci zapewnić takie mniej więcej osiągi:
I - ? km/h
II - 70-80 km/h
III - 110-120 km/h
IV - 150-160 km/h
V - ?
(ciach)
Kolega od ktorego kupilem golfika mowil cos, ze ta skrzynia jest od diesla i pewnie od podobnego, jak ma SCRASH.
Chyba zaczne sie rozgladac za skrzynia od czegos mocniejszego, takiego, jak ja mam. Ostatnio nawet ojciec po pojezdrzeniu moim przyznal mi racje, ze krotkie mam te biegi.
składając własną skrzynie albo próbujac coś dopasować zerknij tu http://www.e31.net/torque_e.html może jakąś wskazówke znajdziesz
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 323 gości