Strona 1 z 1

1.8eRpek

: pn sty 25, 2010 20:38
autor: 1990VW
Mój problem wygląda tak. Jak wiecie kontrolka oleju przy odpalaniu silnika(włączam zapłon) powinna migać, i u mnie tak też się dzieje, ale co zauważyłem dziś.
Po powrocie ze szkoły zgasiłem auto i z ciekawości chciałem odpalić jeszcze raz, przekręcam kluczyk, kontrolki się zaświecają: ładowanie, płyn chłodniczy i........ no właśnie olej nie mruga :goof: odpaliłem silnik, wszystko ok.
Sprawdziłem olej jest ok...... W sobotę wyciągnąłem akumulator i do dziś (rano) stał bez niego, odpalił od razu po podłączeniu, ale wydawało mi się że jakoś głośniej chodzi (podczas jazdy)......innych dziwnych zjawisk nie zauważyłem, ssanie dość szybko się wyłączyło, bo po jakichś 3/4 kilometrach, do szkoły mam 9/10 to silnik jest letni przy takich mrozach.
Olej był wymieniany przy 244 000, teraz ma nakręcone jakieś 265 xxx stan oleju jest troszkę ponad skale, (nalane było na maksimum) silnik nie był zimny do końca więc olej mógł jeszcze ściekać. Zalany jest olejem GM 10W40.....
Komuś przychodzi coś do głowy co może być przyczyną tego że kontrolka czasem nie miga??
Teraz po sprawdzeniu oleju odpalając auto (przy włączeniu zapłony) kontrolka migała.....

: pn sty 25, 2010 22:01
autor: charubin18
ja tez tak mam. to chyba normalne. jak odpalimy samochod i zgasimy i ponownie odpalamy to ona sie nie swieci. pozdrawiam

: pn sty 25, 2010 22:22
autor: 1990VW
Jeżeli jest tak jak mówisz to mnie uspokoiłeś;] Ale pozwólmy wypowiedzieć się innym użytkownikom VW;]

: pn sty 25, 2010 23:28
autor: kwadrat
U mnie cały czas miga, nieważne czy odpalę po 10h nieodpalania czy zaraz po zgaszeniu

: wt sty 26, 2010 00:42
autor: charubin18
kwadrat pisze:U mnie cały czas miga, nieważne czy odpalę po 10h nieodpalania czy zaraz po zgaszeniu
naprawde? to moze sprawdz i wtedy napisz. niech pochodzi i sie nagrzeje zgas i zaraz po zgaszeniu przekrec kluczyk i napisz czy ci swieci bo i u mojego braciszka w goferku tez nie swieci :bigok: :bigok: :bigok:

: wt sty 26, 2010 17:05
autor: bodzio_j
charubin18 pisze:naprawde? to moze sprawdz i wtedy napisz. niech pochodzi i sie nagrzeje zgas i zaraz po zgaszeniu przekrec kluczyk i napisz czy ci swieci bo i u mojego braciszka w goferku tez nie swieci
Byłem, sprawdzałem. Po zgaszeniu zapala się prawie natychmiast. Możliwe że na zimno przez chwilę nie siweci bo utrzymuje się jeszcze ciśnienie.

: śr sty 27, 2010 17:14
autor: 1990VW
Też tak pomyślałem właśnie że jeszcze ciśnienie może trzymać.....Czyli jak myślicie, przejmować się tym czy nie?

: śr sty 27, 2010 18:41
autor: osbe
1990VW pisze:eż tak pomyślałem właśnie że jeszcze ciśnienie może trzymać.....Czyli jak myślicie, przejmować się tym czy nie?
Ja musle, ze nie.... moim zdaniem jest wlasnie tak ze trzyma cisnienie... po za tym auto chodzi normalnie, nic sie nie dzieje....
P.S. RPki to twardziele, kiedys mialem

: czw sty 28, 2010 18:01
autor: 1990VW
Owszem, chodzi normalnie, i równo.
PS:A tak przy okazji czy spalanie rzędu około 10 litrów na średnią odległość 70/65 kilometrów, (jazda przez miasto) jest normalne??

: czw sty 28, 2010 19:37
autor: Caybel
1990VW pisze:PS:A tak przy okazji czy spalanie rzędu około 10 litrów na średnią odległość 70/65 kilometrów, (jazda przez miasto) jest normalne??
Przy krótkich odcinkach w takich mrozach jak ostatnio gdzie silnik sie niedogrzewa, taki wynik przynajmniej u mnie jest normą... Trzeba sie zrelaksować i przyzwyczaić :grrr:

: pt sty 29, 2010 17:46
autor: 1990VW
Z nagrzewaniem sprawa wygląda tak, że (wskazówka jest zepsuta) widać wyraźnie wskazówka podnosi się od punktu ,,zero'' ale nie wychodzi poza tą szeroką kreskę, czyli jakąś temperaturkę silnik sobie łapie.....