Strona 1 z 1

Wibracje kierownicy

: ndz sty 24, 2010 22:27
autor: rnav_piwi
Witam,
Dziś pomykając na mrozie -17 stopni dopadł mnie pewien problem. Otóż na rozgrzanym silniku, jadąc na 5-tce około 100 km/h poczułem najpierw tak jakby spory luz na kierownicy a następnie kierownica zaczęła cała wibrować. Później już było tylko gorzej... Praktycznie problem raz występuje, a raz nie. Generalnie tylko na 4tym i 5tym biegu i raczej powyżej 100 km/h. Kiedy już występują wibracje, po dodaniu gazu nasilają się, natomiast naciśnięcie przy tej prędkości sprzęgła lub wrzucenie na luz powoduje całkowite ustanie tych wibracji :/ Nie mam pojęcia co to dokładnie może być, ale wyczytałem na forum, że to raczej przegub wewnętrzny padł.
Dodam, że koła są wyważone poprawnie, opony nowiutkie.
W kwietniu ubiegłego roku wpadłem lewym przednim kołem w dziurę w skutek czego wymienione zostały: łożysko, piasta i obudowa łożyska. Możliwe, że po takim czasie dopiero w skutek tego uderzenia padł ten przegub?

Proszę o jakieś rady,
będę wdzięczny.

: ndz sty 24, 2010 22:40
autor: mobilek153
na 99% konczy ci sie kolego wewnetrzny przegub

: ndz sty 24, 2010 22:42
autor: rnav_piwi
Jak to sprawdzić czy lewy czy prawy? Diagnostyka, czy mechanik? I raczej to pewne, że lewy, skoro była wpadka w dziurę? :)

: ndz sty 24, 2010 22:47
autor: djsurround
Może drążki wahacza, albo tuleje w kole. Mechanik Ci powie co to ;)

: ndz sty 24, 2010 23:47
autor: jawirax
Panowie, najczęstszą przyczyną są opony u mnie było to samo na oponie zrobił się balon i koniec opona do wymiany a ze trzeba wymieniać kompletami czyli dwie takie same przedednie lu tub tylne, to wymieniłem , po wymiani9e opon kierownica sztywno przy każdej prędkości, dodam ze u mnie też dopiero przy 100km zaczynały się drgania.Proponuje sprawdzić opony ,podnieść na podnośniku auto , stanąć na wprost opony , zakręcić kołem i obserwować, boczną cześć opony jak się kręci,jeżeli jest ok , to powierzchnia boczna jak się na nią patrzy podczas kręcenia będzie prosta,jeżeli jest balon to będzie podczas kręcenia kołem na bocznej powierzchni opony wypuklenie (gula), wtedy opona do wymiany(Para)Zacznij od prostych rzeczy. Żeby zabić muchę nie trzeba czołgu.

: ndz sty 24, 2010 23:51
autor: Beszczyk
No i przy tej pogodzie zalegający lód lub śnieg na feldze będzie powodował bicie na kierownicy, proponuje sprawdzić to na początek ...

: pn sty 25, 2010 00:02
autor: rnav_piwi
Ale gdyby to było coś z oponami to chyba przy wciskaniu sprzęgła lub luzu nie ustawałyby te wibracje, prawda? A u mnie ustawały...

: pn sty 25, 2010 09:52
autor: Beszczyk
No tak ale na moje wciśnięcie sprzęgła rozłącza skrzynię od silnika a pół osie nadal się kręcą , nadal jestem przy sprawdzeniu opon i felg przy takich prędkościach kilka gram na kole będzie powodować wibracje. Wciśnięcie sprzęgła skutkuje zmniejszeniem prędkości auta i ustąpieniem wibracji.dodam że w sobotę jechałem i powyżej 110 mi też kierą telepało w niedzielę było dobrze widać lód rozmarzł ...