Wibracje kierownicy
: ndz sty 24, 2010 22:27
Witam,
Dziś pomykając na mrozie -17 stopni dopadł mnie pewien problem. Otóż na rozgrzanym silniku, jadąc na 5-tce około 100 km/h poczułem najpierw tak jakby spory luz na kierownicy a następnie kierownica zaczęła cała wibrować. Później już było tylko gorzej... Praktycznie problem raz występuje, a raz nie. Generalnie tylko na 4tym i 5tym biegu i raczej powyżej 100 km/h. Kiedy już występują wibracje, po dodaniu gazu nasilają się, natomiast naciśnięcie przy tej prędkości sprzęgła lub wrzucenie na luz powoduje całkowite ustanie tych wibracji :/ Nie mam pojęcia co to dokładnie może być, ale wyczytałem na forum, że to raczej przegub wewnętrzny padł.
Dodam, że koła są wyważone poprawnie, opony nowiutkie.
W kwietniu ubiegłego roku wpadłem lewym przednim kołem w dziurę w skutek czego wymienione zostały: łożysko, piasta i obudowa łożyska. Możliwe, że po takim czasie dopiero w skutek tego uderzenia padł ten przegub?
Proszę o jakieś rady,
będę wdzięczny.
Dziś pomykając na mrozie -17 stopni dopadł mnie pewien problem. Otóż na rozgrzanym silniku, jadąc na 5-tce około 100 km/h poczułem najpierw tak jakby spory luz na kierownicy a następnie kierownica zaczęła cała wibrować. Później już było tylko gorzej... Praktycznie problem raz występuje, a raz nie. Generalnie tylko na 4tym i 5tym biegu i raczej powyżej 100 km/h. Kiedy już występują wibracje, po dodaniu gazu nasilają się, natomiast naciśnięcie przy tej prędkości sprzęgła lub wrzucenie na luz powoduje całkowite ustanie tych wibracji :/ Nie mam pojęcia co to dokładnie może być, ale wyczytałem na forum, że to raczej przegub wewnętrzny padł.
Dodam, że koła są wyważone poprawnie, opony nowiutkie.
W kwietniu ubiegłego roku wpadłem lewym przednim kołem w dziurę w skutek czego wymienione zostały: łożysko, piasta i obudowa łożyska. Możliwe, że po takim czasie dopiero w skutek tego uderzenia padł ten przegub?
Proszę o jakieś rady,
będę wdzięczny.