Strona 1 z 1
Monitorowanie parametrów silnika
: ndz sty 24, 2010 14:55
autor: AIRWOLF
Mam takie pytanko, od niedawna mus niemus musiałem się zagłębić nieco w mechanikę przy remoncie silnika i chciałbym żeby wszystko chodziło jak w zegarku i zastanawiam się co można monitorowac w silniku, Podstawowe wskaźniki mam :
temp. oleju/ napięcie/temp płynu chłodniczego/ciśnienie oleju/temperatura spalin/ciśnienie doładowania(nie wszystko zamontowane bo niektórych jeszcze nie mam jak)
co jeszcze można mierzyć ? i jakimi urządzeniami w miarę za rozsądna cenę.
Jeśli chodzi o dodatkowe wskaźniki nie mam miejsca na włożenie więcej jak 6 sztuk a reszta mogą być jakieś wyświetlacze LCD itp.
: ndz sty 24, 2010 15:08
autor: TAZ
Ciśnienie paliwa można jeszcze monitorować ale na temp spalin będzie od razu widać wzrost temp spowodowany zubożoną mieszanką.
: ndz sty 24, 2010 15:19
autor: AIRWOLF
Dzięki, czyli mieszanka paliwo-powietrze, poszukam coś o tym, a takie coś jak temperatura dolotu albo powietrza z Icka?
: ndz sty 24, 2010 15:24
autor: TAZ
A po co ci to monitorować ?? Takie czujniki to pod porządnego kompa się zakłada, żeby lepiej mapy sterujące były zrobione.
: ndz sty 24, 2010 15:30
autor: AIRWOLF
Tzn pytam o wszystko czego nie wiem, czy to potrzebne(przydatne) bo na razie jestem zielony pod względem takich dodatków.
Przyznam że to bardziej dla picu ale dobrze jak by chociaż to co włożę było podłączone i nauczyłbym się to wszystko kontrolować, bo koszta mechaników mnie dobijają.
ps.(zamiast pójść na mechanika poszedłem na elektronika) to teraz bym kupę kasy zaoszczędził (na remoncie), ale też kupy kasy bym nie zarobił(na remont ) parodia

: ndz sty 24, 2010 21:52
autor: sHpAaKu
pawel23sruba, wszystko możesz monitorować co sobie wymyślisz, łącznie z temp płynu hamulcowego, amperomierz -50+50, temp oleju skrzyni biegów itd. tylko po co pytanie?? Dobry szofer patrzy na drogę, a czujniki ma w głowie, rękach i pod nogą.
: pn sty 25, 2010 06:58
autor: AIRWOLF
sHpAaKu pisze:pawel23sruba, wszystko możesz monitorować co sobie wymyślisz, łącznie z temp płynu hamulcowego, amperomierz -50+50, temp oleju skrzyni biegów itd. tylko po co pytanie?? Dobry szofer patrzy na drogę, a czujniki ma w głowie, rękach i pod nogą.
bo to co powstaje to swego rodzaju samochód sportowy i pasuje to mieć
: pn sty 25, 2010 18:39
autor: morfeusz86r
: pn sty 25, 2010 18:44
autor: AIRWOLF
to z racji zawodu mnie bardzo zainteresowało , punkcik
