Strona 1 z 1

Jak zlikwidować stuki w silniku TURBO DIESEL w MK1?????????

: sob gru 10, 2005 22:57
autor: rogra
witam,a więc mój silnik dosyć głośno chodzi,i słyszę w nim jakieś stuki jak na diesla to za głośno to chodzi,czy to mogą być popychacze do wymiany???????czy coś innego??? jeśli coś innego to co????

: sob gru 10, 2005 23:11
autor: TAZ
W dieslu jak coś słychać to zazwyczaj w głowicy. Możliwe, że to popychacze, ale nie mam pojecia czy są one hydro czy mechaniczne.

: sob gru 10, 2005 23:22
autor: rogra
to słychać w okolicach głowicy tzn.nad głowicą najbardziej,i to chyba te popychacze?????ale jakie tam są hydrauliczne czy mechaniczne???????oznaczenie silnika to CY

: ndz gru 11, 2005 21:48
autor: rallymaster
bardzo możliwe, że to popychacze..
hydrauliczne popychacze montowali od 85r. a wcześniej były płytki regulacyjne..

: ndz gru 11, 2005 21:53
autor: rogra
to tymi płytkami to da się wyregulować

: ndz gru 11, 2005 23:21
autor: rallymaster
jak najbardziej da się wyregulować..
musisz pomierzyć luzy (na rozgrzanym silniku) i wtedy wymienić, dołożyć bądź też wyjąć odpowiednie płyti..
płytki do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym z częściami do VW, cena ok. 8 zł za sztukę..

: ndz gru 11, 2005 23:45
autor: rogra
a na zimny nie mogę sprawdzić???????a na ciepłym to jak musi być mocno nagrzany??????

: pn gru 12, 2005 00:17
autor: rallymaster
sorki pomyliłem się.. luzy na zaworach ustawia sie na zimnym silniku, tzn. tak są podawane wartości nominalne luzu.

ps. proszę mnie poprawić jeśli bredzę, bo leżę chory i może mi myślenie nawalać..

: pn gru 12, 2005 11:40
autor: marek29
rallymaster pisze:sorki pomyliłem się.. luzy na zaworach ustawia sie na zimnym silniku, tzn. tak są podawane wartości nominalne luzu.

ps. proszę mnie poprawić jeśli bredzę, bo leżę chory i może mi myślenie nawalać..
W mojej książce są dane regulacyjne zarówno dla zimnego jak i ciepłego silnika.

I jeszcze jedno.Jak dawno zmieniałeś pasek rozrządu?
W VW na kole zamachowym są dwa znaki obok siebie "o" do ustawienia paska i "trójkąt" do ustawienia początku wtrysku.
Widziałem kiedyś samochód w którym "fachowiec" pomylił te znaki. Zaworom i tłokom na szczęscie nic się nie stało ale chodził jak traktor.