Strona 1 z 1

Czy to uszczelka??

: sob sty 23, 2010 16:11
autor: kustyk
Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc. Od dłuższego czasu zauważyłem znaczny ubytek płynu chłodzącego. Na początku myślałem że chłodnica nieszczelna. Później okazało się że płyn ucieka przez węże. Dziś po nocy kiedy autko stało na zewnątrz zobaczyłem dużą plamę na śniegu (płynu). Obejrzałem silnik i okazało się że w dodatku płyn ucieka z pod uszczelki pomiędzy blokiem a głowicą. Wyciek jest dość duży. I tu mam kilka pytań:
1. Czy dalsza jazda jest możliwa?
2. Czy można w jakiś sposób dokręcić głowicę?
3. Czy lepiej zacząć zbierać kase na remont silniczka
4. Jeśli dojdzie do remontu to na co przy tej okazji zwrócić uwagę by autko wyremontować tak jak się należy.

Silnik to 1.6 ABU, 270 000 km, brak płynu w oleju, olej w normie, trochę budyniu pod korkiem, i w odmie, płyn chłodniczy czysty, pojawia się tylko ciśnienie w zbiorniku (nawet po całej nocy jak stał na mrozie odkręciłem korek i usłyszałem dość duży sssyyykkk) - to może być przyczyną uciekania płynu przez trójniki przy wężąch. :crazy:

Re: Czy to uszczelka??

: sob sty 23, 2010 16:21
autor: Haki
kustyk pisze:Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc. Od dłuższego czasu zauważyłem znaczny ubytek płynu chłodzącego. Na początku myślałem że chłodnica nieszczelna. Później okazało się że płyn ucieka przez węże. Dziś po nocy kiedy autko stało na zewnątrz zobaczyłem dużą plamę na śniegu (płynu). Obejrzałem silnik i okazało się że w dodatku płyn ucieka z pod uszczelki pomiędzy blokiem a głowicą. Wyciek jest dość duży. I tu mam kilka pytań:
1. Czy dalsza jazda jest możliwa?
2. Czy można w jakiś sposób dokręcić głowicę?
3. Czy lepiej zacząć zbierać kase na remont silniczka
4. Jeśli dojdzie do remontu to na co przy tej okazji zwrócić uwagę by autko wyremontować tak jak się należy.
Silnik to 1.6 ABU, 270 000 km, brak płynu w oleju, olej w normie, trochę budyniu pod korkiem, i w odmie, płyn chłodniczy czysty, pojawia się tylko ciśnienie w zbiorniku (nawet po całej nocy jak stał na mrozie odkręciłem korek i usłyszałem dość duży sssyyykkk) - to może być przyczyną uciekania płynu przez trójniki przy wężąch. :crazy:
Obejrzałem silnik i okazało się że w dodatku płyn ucieka z pod uszczelki pomiędzy blokiem a głowicą. Wyciek jest dość duży.
sam sobie odpowiedziałeś na pytanie

Ad -1 - No śmigać to już nie powinieneś.
Ad -2=4 ciężko powiedzieć - na pewno samo dokręcenie śrub nic nie da , jak uszczelkę wydmuchało z głowicy.
Pozostaje podjechanie do mechanika = i wymiana nowej ori uszczelki.

: ndz sty 24, 2010 01:57
autor: gregorek35
Wyciek masz z prawej strony silnika (tam gdzie aku)? Jeżeli tak to wymień krócieć wodny który wchodzi do głowicy silnika. 90 % nieszcelności układu chłodzenia to właśnie to miejsce, mówię oczywiście o golfach 3. Płyn zcieka sobie po bloku i dalej leci łączeniem po uszczelce głowicy i wygląda to jakby uciekało spod uszczelki. Majonezem pod korkiem się nie martw, zimno + krótkie przebiegi = majonez. Pozdrawiam

: pn sty 25, 2010 15:24
autor: kustyk
Ale dlaczego robi tak duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Dodam że nie widać żadnych bąbelków powietrza w płynie ani śladów oleju. Skąd tak duże ciśnienie może się brać.

: pn sty 25, 2010 16:34
autor: oldstaszek
kustyk pisze:Ale dlaczego robi tak duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Dodam że nie widać żadnych bąbelków powietrza w płynie ani śladów oleju. Skąd tak duże ciśnienie może się brać.
Możliwe że zawór w korku zbiornika wyrównawczego nie funkcjonuje i nie otwiera przy określonym nadciśnieniu.Ma puszczać w obie strony - ciśnienie rośnie to ma upuścić, robi się podciśnienie(stygnie) ma się otworzyć drugi element i wpuścić powietrze... :pub:

: pn lut 01, 2010 10:35
autor: kustyk
I stało się.
Auto jest już u mechanika :crazy: . Powiedzcie mi tylko na co zwrócić jeszcze uwagę przy okazji remontu.
Nie wiem czy pierścienie też robić, panewki itp.