Strona 1 z 1

Stacyjka

: pt sty 22, 2010 22:57
autor: rafal1234567899
Czy pomiędzy pozycja zero a kontrolna w stacyjne powinno się załączać zasilanie na nawiew i czy powinny przeskakiwać przekaźniki?

: pt sty 22, 2010 23:14
autor: dziejo
gdy zaświecą się lampki kontrolne
po włożeniu kluczyka radio 0
1-lampki kontrolne pompa paliwa układ zasilania mono wtrysk zapłon
2 rozrusznik
ale jest jeden myk
dmuchawa również chodzi bez kluczyka

: pt sty 22, 2010 23:19
autor: rafal1234567899
bo mi pomiedzy zero a pozycja kontrolna podswietla sie gałka od swiateł i jesli mam włączone to nawieiw i przekażniki sie przełączją tak jak w pozycji kontrolnej i mam tak 2 dni od czasu wymiany kostki stacyjki mechanik ze to jest normalne a ja mówie ze wczesniej tego nie było i po co mi taka pozycja on ze to nie jego winna

: pt sty 22, 2010 23:22
autor: dziejo
juz dawno nie stosowałm tego
ale jak dobrze sobie przypominam
wycieraczki na manetce przełączasz włczając swiatł pozycyjne dmuchawa na bieg
i mrygasz długimi wtedy chodzi dmuchawa
na postoju bez wkładania kluczyka
ale tylko wtedy jak mrygniesz długimi

: sob sty 23, 2010 04:50
autor: Zico63b
Nie powinny się włączać. W kostce stacyjki jest krzywka która steruje włączaniem odpowiednich styków, w tym wypadku styk X (czyli duże odbiorniki) o którym Kolega Rafal1234567899 pisze, włącza się wyraźnie wcześniej niż zapłon (15). W tym momencie włączą się też reflektory - jeśli wyłącznik będzie w pozycji =D, zgadza się?
Prawdopodobnie kostka jest podróbką a nie oryginałem - oryginały łączą raczej równocześnie.
Ale proszę nie próbować tych pozycji pośrednich, styki tego nie lubią; kluczyk przekręcamy nie brutalnie ale jednak szybko, zdecydowanie i w pozycje które są wyraźnie odczuwalne w czasie ruchu kluczyka! Inaczej styki szybko się wypalą.

A Kolega Dziejo pisze o innym, znanym z wszystkich VW zjawisku: niezamierzonym przez producenta włączaniu się linii X bez udziału kluczyka. Można poczytać tematy, w których to jest opisane:
Temat 1
Temat 2