Strona 1 z 2

Skrzynia z MK III w MK II - czy się da ?

: pt sty 22, 2010 18:32
autor: pancur0
Czy da sie przeswapować skrzynie automatyczną z golfa trojeczki do golfa dwojki ?
inny swap na manual nie wchodzi w gre.

Zbieram tego typu informacje z powodu malej awarii mojej skrzyni, a dodatkowy bieg nie ukrywajmy napewno by sie przydal do lepszego podrozowania;)

z gory dzieki za odpowiedzi badz podpowiedzi ;)

: pt sty 22, 2010 18:34
autor: agrala
jezeli walek jest o tej samej srednicy to bedzie wszystko pasowalo
z tego co pamietam to przy mk3 jest chyba grubszy walek

: pt sty 22, 2010 18:38
autor: Jesionvr6
teoretycznie sie da tylko skrzynia 096 z golfa 3 jest sterowana elektronicznie i trzeba zachować pewne reguły żeby działała
najlepiej zeswapować razem z silnikiem z trójki dlatego że sterownik silnika musi być kompatybilny ze skrzynia

: pt sty 22, 2010 21:16
autor: pancur0
strace wtedy MFA ?

: pt sty 22, 2010 22:34
autor: Jesionvr6
pancur0 pisze:strace wtedy MFA ?
nie stracisz MFA

: pt sty 22, 2010 22:38
autor: pancur0
musialbym tez miec silnik z mfa od trojki tak ? ;p

: pt sty 22, 2010 22:42
autor: miś fazi
MFA nie ma nic do silnika

: pt sty 22, 2010 22:53
autor: pancur0
wiec w zasadzie przekladam silnik i skrzynie i wszystko mam po staremu ? ; p

: pt sty 22, 2010 23:14
autor: Lipek81
No jeszcze problem z prędkościomierzem powstaje. MKIII ma na czujniku- mkII na lince. Czujnik w skrzyni od mkIII jest potrzebny do prawidłowego działania tej skrzyni - więc nie można go wyrzucić, powstaje więc problem, jak podłączyć linkę do skrzyni.

: pt sty 22, 2010 23:22
autor: pancur0
wiec trzebaby też swapować zegary z MK III ?

: pt sty 22, 2010 23:22
autor: albert1973
Pancur ja na 1,8 GU automat wykręcałem 179 km/h (byłem zadowolony) a ty chcesz jeszcze szybciej ?

: pt sty 22, 2010 23:25
autor: pancur0
nie kolego, nie chodzi o prędkośc.
Chodzi o to, ze ucho od skrzyni oderwało sie w miejscu mocowania z łapą.
Pękło po prostu.
Raz juz spawałem i niestety nie pomogło :(
Spodziewam sie, ze peknie niedlugo druga lapa i siadzie na samej poduszcze, jak ta kleknie to ciagnie skrzynie po ziemi dlatego tez chcialem tak sobie zamienic co nieco;)

: sob sty 23, 2010 15:13
autor: Lipek81
No w sumei na to wychodzi, ze trzeba by zamienić liczniki razem ze skrzynią. Silnik być może jakoś dałoby radę ominąć - ale to nie wiem, trzeba by zerknąć w schematy, jak ten automat jest połączony z silnikiem. Chyba, że wymyślisz jakąś metodę na podłączenie linki do skrzyni automatycznej i potem jeszcze do tej linki czujnika prędkości i licznika. Można by zastosować taką przekładnię, która była stosowana w niektórych mkII, gdzie było rozdzielenie jednej linki na dwa wałki - jeden szedł do licznika, drugi do urządzenia ostrzegającego o przekroczeniu prędkości. Ale dostać takie coś to raczej ciężko będzie.

Można też spróbować wykorzystać czujnik prędkości w liczniku mkII wykorzystywany do tempomatu, radia i MFA - ale nie wiem, czy format sygnału jest taki, jakiego potrzebujemy - jak nie, to może jakiś elektronik podjąłby się stworzenia odpowiedniego urządzonka.

No i wciąż jest też problem, jak podłączyć linkę do skrzyni zamiast czujnika. Być może sprawa jest banalna, tak i wygląda to tak, jak w skrzyniach manualnych od mkIII, gdzie wystarczy wyciągnąć czujnik i włożyć linkę od mkII, która pasuje bez problemu. Ale może być też tak (i to jest bardziej prawdopodobne) że ten czujnik jest w ogóle innej konstrukcji, ma zupełnie inne zakończenie niż linka od mkII - no i wtedy jest problem. Być może dałoby się jakoś rozwalić czujnik i wsadzić do niego linkę - ale to też trochę karkołomne zadanie...

: sob sty 23, 2010 15:32
autor: pancur0
ehh...
brzmi to wszystko przerażająco.
A koszt wsadzenia manuala ?
jak się kształtuje ?