Skrzynia z MK III w MK II - czy się da ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Skrzynia z MK III w MK II - czy się da ?

Post autor: pancur0 » pt sty 22, 2010 18:32

Czy da sie przeswapować skrzynie automatyczną z golfa trojeczki do golfa dwojki ?
inny swap na manual nie wchodzi w gre.

Zbieram tego typu informacje z powodu malej awarii mojej skrzyni, a dodatkowy bieg nie ukrywajmy napewno by sie przydal do lepszego podrozowania;)

z gory dzieki za odpowiedzi badz podpowiedzi ;)


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 22, 2010 18:34

jezeli walek jest o tej samej srednicy to bedzie wszystko pasowalo
z tego co pamietam to przy mk3 jest chyba grubszy walek



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 18:38

teoretycznie sie da tylko skrzynia 096 z golfa 3 jest sterowana elektronicznie i trzeba zachować pewne reguły żeby działała
najlepiej zeswapować razem z silnikiem z trójki dlatego że sterownik silnika musi być kompatybilny ze skrzynia


Obrazek

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pt sty 22, 2010 21:16

strace wtedy MFA ?


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 22:34

pancur0 pisze:strace wtedy MFA ?
nie stracisz MFA


Obrazek

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pt sty 22, 2010 22:38

musialbym tez miec silnik z mfa od trojki tak ? ;p


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 22, 2010 22:42

MFA nie ma nic do silnika



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pt sty 22, 2010 22:53

wiec w zasadzie przekladam silnik i skrzynie i wszystko mam po staremu ? ; p


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sty 22, 2010 23:14

No jeszcze problem z prędkościomierzem powstaje. MKIII ma na czujniku- mkII na lince. Czujnik w skrzyni od mkIII jest potrzebny do prawidłowego działania tej skrzyni - więc nie można go wyrzucić, powstaje więc problem, jak podłączyć linkę do skrzyni.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pt sty 22, 2010 23:22

wiec trzebaby też swapować zegary z MK III ?


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pt sty 22, 2010 23:22

Pancur ja na 1,8 GU automat wykręcałem 179 km/h (byłem zadowolony) a ty chcesz jeszcze szybciej ?



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pt sty 22, 2010 23:25

nie kolego, nie chodzi o prędkośc.
Chodzi o to, ze ucho od skrzyni oderwało sie w miejscu mocowania z łapą.
Pękło po prostu.
Raz juz spawałem i niestety nie pomogło :(
Spodziewam sie, ze peknie niedlugo druga lapa i siadzie na samej poduszcze, jak ta kleknie to ciagnie skrzynie po ziemi dlatego tez chcialem tak sobie zamienic co nieco;)


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob sty 23, 2010 15:13

No w sumei na to wychodzi, ze trzeba by zamienić liczniki razem ze skrzynią. Silnik być może jakoś dałoby radę ominąć - ale to nie wiem, trzeba by zerknąć w schematy, jak ten automat jest połączony z silnikiem. Chyba, że wymyślisz jakąś metodę na podłączenie linki do skrzyni automatycznej i potem jeszcze do tej linki czujnika prędkości i licznika. Można by zastosować taką przekładnię, która była stosowana w niektórych mkII, gdzie było rozdzielenie jednej linki na dwa wałki - jeden szedł do licznika, drugi do urządzenia ostrzegającego o przekroczeniu prędkości. Ale dostać takie coś to raczej ciężko będzie.

Można też spróbować wykorzystać czujnik prędkości w liczniku mkII wykorzystywany do tempomatu, radia i MFA - ale nie wiem, czy format sygnału jest taki, jakiego potrzebujemy - jak nie, to może jakiś elektronik podjąłby się stworzenia odpowiedniego urządzonka.

No i wciąż jest też problem, jak podłączyć linkę do skrzyni zamiast czujnika. Być może sprawa jest banalna, tak i wygląda to tak, jak w skrzyniach manualnych od mkIII, gdzie wystarczy wyciągnąć czujnik i włożyć linkę od mkII, która pasuje bez problemu. Ale może być też tak (i to jest bardziej prawdopodobne) że ten czujnik jest w ogóle innej konstrukcji, ma zupełnie inne zakończenie niż linka od mkII - no i wtedy jest problem. Być może dałoby się jakoś rozwalić czujnik i wsadzić do niego linkę - ale to też trochę karkołomne zadanie...


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » sob sty 23, 2010 15:32

ehh...
brzmi to wszystko przerażająco.
A koszt wsadzenia manuala ?
jak się kształtuje ?


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 385 gości