klapka cieple/zimne ( filtr powietrza)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcelinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lip 02, 2009 00:04
Lokalizacja: radomsko

klapka cieple/zimne ( filtr powietrza)

Post autor: marcelinho » pt sty 22, 2010 17:36

Siemka. Czy klapka zimne/cieple bedaca cały czas na zimne ma wplyw na szybkosc grzania sie silnika?? tzn ze jak jest cały czas na zimne to wolniej sie grzeje??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 22, 2010 17:40

nie gdyz powietrze przelatuje obok nagrzewnicy i nie ochladza jej
jezeli ci sie nie dogrzwa to sprawdz termostat



marcelinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lip 02, 2009 00:04
Lokalizacja: radomsko

Post autor: marcelinho » pt sty 22, 2010 17:41

wszystko sie zgadza termostat dobry, tylko tak po prostu pytam czy to ma jakis wplyw



MisiekD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 20, 2010 23:29
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: MisiekD » pt sty 22, 2010 17:50

jak jest cały czas na zimne nie ma nic wspulnego , ja miałem cały cza na zimne i temperatura rosła normalnie a jak chciałem szybciej ochłodzić to na max -a dałem ogrzewanie i przyspieszyłem nawiew.

[ Dodano: 22 Sty 2010 16:54 ]
na szybkość nagrzewania ma wpływ owiewka dolna przedniego zdeżaka jak nie ma to ci płyn może zagotować wtedy nie wyłapuje powietrz na chłodnicę

[ Dodano: 22 Sty 2010 16:56 ]
zgadzam się z kolegą wyżej



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 18:06

nie gdyz powietrze przelatuje obok nagrzewnicy i nie ochladza jej
ale Ty mowisz chyba o klapce którą sterujesz suwakiem z kabiny a jak mi się wydaje, koledze chodzi o klapkę sterowaną podciśnieniowo która znajduje się w obudowie filtra powietrza. Na to wskazuje tytuł
Jesli uwazacie ze ta klapka nie wplywa na szybkosc dochodzenia silnika do wlasciwej temp pracy to chetnie uslyszę Wasze wytlumaczenie po co ona sie tam znajduje i po co ma za zadanie dawać ciepłe powietrze do silnika pobieranie znad koletora wydechowego a nie z zimne zza lampy:) ?
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 18:09 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



marcelinho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lip 02, 2009 00:04
Lokalizacja: radomsko

Post autor: marcelinho » pt sty 22, 2010 18:23

nom tak chodzi mi o ta klapke co znajduje sie w obudowie filtra powietrza.



MisiekD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 20, 2010 23:29
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: MisiekD » pt sty 22, 2010 18:35

o tejz kabiny sterowanej mówiłem

[ Dodano: 22 Sty 2010 17:38 ]
ups ups... :blush:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 22, 2010 20:12

marcelinho, nie chodzi o grzanie silnika, chodzi o lepsze odparowanie benzyny w mieszance w fazie rozgrzewania silnika, i lepsze jej spalanie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 20:23

co fakt to fakt ale mimo wsyzstko wydaje mi się że ze sprawną klapką silnik szybciej się nagrzewa, choć w bardzo niewielkm stopniu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości