Za duzo spala mi paliwa !!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Za duzo spala mi paliwa !!

Post autor: Janek82 » sob gru 10, 2005 13:07

Mam Golfa 3 1,6 wielopunkt , 96/7 r AEE 140tys
Spala mi w miescie 13-14 l benzyny normalnej jezdzie , (w lato pali 12l) spokojnej jezdzie przy 2000- 3000 obrotów , dodam też jak nim przycisne potrafi mi 15-16l spalic oczywiscie na 100km
Filtry wszystkie oki , termostat po wymianie , diagnostyce spalin wszystko gra :

Wyniki pomiaru spalin :
%vol CO - 0,00
%vol CO - 0.00
%vol CO2 - 14,80
ppm vol HC - 0
% vol 02 - 0,05
-\ - 1,00
OBR /MIN -0
OC -15

Sillnik był podłańczany do komputera - wykazało że sonda i reszta jest oki ,

, silnik chodzi na 650- 750- po nagrzaniu , przy odpalaniu w zimnie wchodzi na 1100 . chodzi bardzo spokojnie , jak staje to prawie go nie słysze , jak na 75km jest dynamiczny

Czemu mi pali 3- czasem 5 litrów za dużo ( 13-14 litrów)zima ,12l -lato ? Czy to jest wina wtryskiwaczy? Może siwece ? A może na diagnostyce coś przeoczyli , choć w to nie chce mi sie wieżyc (nie znam sie za bardzo )
Z góry dziękuje za dobrą rade!
Pozdr .



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 10, 2005 13:33

POmiar spalin jest błędny. Nie może być samych zer na CO i węglowodory. Zmień diagnostę po pierwsze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Janek82 » sob gru 10, 2005 14:15

Pomiary zostały przeprowadzone , jak cała diagnostyka w serwisie seata , przed naprawą termostatatu . mysle że raczej tam sie przykładają hmm

Okazało sie że sprowadziłem samochód z niemiec bez termostatu w środku , może ktoś wie jakie skutki mogą być spowodowane jazdą bez termostatu ?

jescze jakie powinny być prawidłowe wyniki pomiarów spalin w/w ??
Z góry dziekuje za odp


http://pub.sinuspl.net/plaza/

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 10, 2005 14:20

Janek82 pisze: jakie skutki mogą być spowodowane jazdą bez termostatu
jeździłeś na niedogrznym silniku, zwłaszcza w zimie. Samochód więcej palił, był pewnie słabszy, sterownik pewnie podawał za bogatą mieszankę, kat się mógł przegrzać, smarowanie silnika też po zapaleniu dłużej gorsze, musiały być kłopoty z nagrzewaniem wnętrza. Nic dobrego, ale jeśli to nie było długo to może nic się złego nie stało


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Janek82 » sob gru 10, 2005 14:24

Być może pomiar przeprowadzony był na O2 i C02 hmm :otepienie:

[ Dodano: Sob Gru 10, 2005 13:37 ]
Zrobiłem 3000 km bez termostatu od sierpnia , cholera wie ile był w niemczech jeżdzony bez , mam nadzieje że krótko . W lato łapał mi temperature 90 stopni nie większą (działa bez termostatu) Mysle że długo nie jeżdził na niedogrzanym silniku.


http://pub.sinuspl.net/plaza/

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 10, 2005 14:38

Nie , analizator muszą mieć uwalony. Musi być troszke CO i węglowodorów, nawet na normy kalifornijskie. Cyba że masz silnik na ogniwa wodorowe :) Konkretnych wartości nie pamietam.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Janek82 » sob gru 10, 2005 14:52

Przy okazji wpadne na jakąś diagnostyke , to mi wyjasnią z tymi błednymi pomiarami . Dzięki za podpowiedz.
Katalizator widać że był wymieniany w niemczech , o smarowaniu to ja dużo nie wiem , jeżeli chodzi o ogrzanie wnętrza znacznie sie poprawiło po wymianie termostatu , ale nadal pali duuużo !!


http://pub.sinuspl.net/plaza/

modny

Post autor: modny » sob gru 10, 2005 15:12

Silniki z katem maja norme
CO - do 0,50
HC - do 100
CO2 - (chyba) do 15,00
O2 - nie pamietam
Lambda - jak najblizej wartosci 1,000



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob gru 10, 2005 15:13

chyba ze koledze mierzyli na wyłaczonym silniky b nawet rpm nie zanotowali zadnych...


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Janek82 » sob gru 10, 2005 17:34

No tak może coś tam pomieszali w diagnostyce ,ale komputerowo sprawdzili - wszystko oki , ale mam problem spalania w/w golfie 1,6 - 13-15 litrów na 100km przy obecnej cenie benzyny , może ktoś mi doradzi co mam zrobić żeby mniej mi palił ?


http://pub.sinuspl.net/plaza/

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 117 gości