Strona 1 z 1
Wyciek płynu chłodniczego na zewnątrz silnika
: pt sty 22, 2010 14:12
autor: mlodzian
Witam! Ostatnio zaczyna mnie martwic sprawa ubywającego płymu chłodniczego ze zbiorniczka. Otóż zalane petrygo po upływie 2-3dni znika do zera a konsekwencją jest niebieski płyn na zewnątrz silnika. Pytanie do was: Przeczytalem kilka stron i wynika z tego ze to uszczelka głowicy do wymiany czy tak? Dodam że kilka miesięcy temu miałem awarie wentylatora i doszło do sporego przegrzania. Prosze o pomoc
: pt sty 22, 2010 14:15
autor: oldstaszek
Jeżeli Ci wycieka na złożeniu głowicy z blokiem - to uszczelka głowicy.
: pt sty 22, 2010 14:16
autor: Paweł Marek
mlodzian, wiesz, powierzchnia zewnetrzna silnika jest w sumie dośc duża i ma króćce od płynu chłodzacego ktore mogą pękać i lać. Nic dokładniej nie opisałaś a juz przewidujesz droga naprawę.
: pt sty 22, 2010 14:19
autor: robert14-83
jeżeli przegrzałeś kiedyś motor to skutkiem tego może być uszkodzona uszczelka głowicy. a co za tym idzie wielkie prawdopodobieństwo znikającego płynu chłodzącego który może dostawać się do komory spalania albo na zewnątrz tak jak pisze kolega w poprzednim poście.
Ale aby tak było musisz wyeliminować inne przyczyny czyli wyciek płynu pękniętą chłodnicą lub nieszczelności w układzie chłodzenia. Otwórz maskę i oglądnij czy nie ma gdzieś jakiegoś wycieku. Wiele to Ci wyjaśni...
: pt sty 22, 2010 14:34
autor: mlodzian
: pt sty 22, 2010 14:36
autor: Paweł Marek
no to daj fotki albo jedź do mechanika. Majonez może być rzeczą normalną.
: pt sty 22, 2010 14:45
autor: robert14-83
na zdjęciach widać sam zaciek a nie wiadomo skąd to leci. czy z węża czy z bloku....
: pt sty 22, 2010 14:46
autor: mlodzian
zdjecie 3 zrobilem od spodu wkładajac reke z telefonem
: pt sty 22, 2010 14:49
autor: Paweł Marek
nieda rady ocenić z tych fotek, ale niewątpliwie takie wyraźne zacieki oznaczają spory wyciek płynu. Najpewniej z króćca od weża
: pt sty 22, 2010 14:54
autor: mlodzian
pamiętam ze jak zagrzał mi sie kidyś na tracie to po otworzeniu maski lało mi sie strumieniem po aswalcie i to wlasnie z okolicy tych zdjęć, mam nadizeje ze to nie uszczelka ;/ jak mi sie dzis uda to zrobie wiecej dokładniejszych zdjec dzieki za pomoc
: pt sty 22, 2010 15:38
autor: alyeksyey
stawiał bym również na uszczelkę miałem podobna przypadłość znikania płynu byłem u kilku mechaników i nie potrafili zdiagnozować problemu dopiero trafiłem na kumatego który zaczaił co sie dzieje otóż w moim przypadku płyn wywalało przelewem zbiorniczka jak sie okazało jedna ze szpilek głowicy sie zluzowała wynikiem czego było przedmuchiwanie kompresji z komory spalania do ukł chłodzenia . Po wymianie uszczelki problem znikł jak ręką odjąć w twoim przypadku proponował bym jak juz zdejmiesz głowice dać ją do sprawdzenia pod kątem mikropęknięć (być może wynik przegrzania) ponieważ nie wiem w jak wielkim stopniu ja przegrzałeś lepiej sprawdzić żeby sie nie okazało że po wymianie uszczelki problem pozostał i trzeba zdejmować ją jeszcze raz
: pt sty 22, 2010 16:56
autor: Gawior
Może być głowica ale nie musi. Jak się zagrzał to ciśnienie w układzie mogło wzrosnąć do tego stopnia że rozwaliło króciec wodny.
U mnie kiedyś jak zaczęło lać z pod głowicy po bloku w Peugeocie ( co było gołym okiem widać ) to miałem do planowania przede wszystkim płaszczyznę BLOKU !!! no i głowicy jak zawsze, ale to był w pełni aluminiowy silnik.
Koszt czegoś takiego spory ( wyjęcie całego silnika, rozbiórka wału i wyjecie tłoków itp, no i dopiero na maszynę ).
Ale Peugeot to specyficzne auto i w golfie nie słyszałem o takiej usterce ( co innego BMW ).
: pt sty 22, 2010 17:11
autor: oldstaszek
Fotka nr dwa pokazuje najlepiej - uszczelka głowicy.Tam nie ma nic prócz uszczelki.