Strona 1 z 1
niedziałające ogrzewanie i cięzko wchodzące biegi
: pt sty 22, 2010 10:37
autor: pestekk
Witam,
nie chciałem zakładać dwóch osobnych tematów, więc zapytam tu o dwie usterki które dręczą gofera. Mianowicie:
1. Cięzko wchodzą biegi (wszystkie) i to niezależnie czy od razu po odpaleniu czy po przejechaniu 50 km. Wiadomo po odpaleniu jest cięzej je wbić, natomiast po przejechaniu 100 km nie wchodzą lekko, tylko trzeba uzyc do tego pewnej siły.
2. Ogrzewanie, działa bardzo dobrze gsy jeżdże w mieście, wskazówka temperatury cieczy chłodzącej zatrzymuje się "po środku", natomiast gdy wyjadę w trzasę, to wskazówka ta spada do pierwszej kreski i tak się utzrymuje przez cały czas. Może mieć to jakiś wpływ na działanie skrzyni biegów?
Nie wiem przy jakich okolicznościach stały się te dwie w/w usterki, ponieważ w takim stanie kupiłem samochód. Jedyne co mogę napisać to Mk3 gti, silnik 2.0 ADY, 260 000 przejechane, rok 1995, instalacja gazowa.
: pt sty 22, 2010 10:51
autor: dziejo
1. Cięzko wchodzą biegi (wszystkie) i to niezależnie czy od razu po odpaleniu czy po przejechaniu 50 km. Wiadomo po odpaleniu jest cięzej je wbić, natomiast po przejechaniu 100 km nie wchodzą lekko, tylko trzeba uzyc do tego pewnej siły.
przesmaruj cały mechanizm wybierania biegów wraz z wodzikiem wchodzącym do skrzyni biegów
awaryjnie użyj WD-40 zobaczysz efekt
[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 09:52 ]
pestekk pisze:Może mieć to jakiś wpływ na działanie skrzyni biegów?
termostat felerny
kwalifikuje się do wymiany
nie ma wpływu na pracę skrzyni
: pt sty 22, 2010 14:34
autor: pestekk
Jako że nie jestem super oblatany w sparawach napraw aut, pytanie czy poradze sobie z tym przesmarowaniem mechanizmu wybierania, czy lepeij zlecić to mechanikowi? Pytam bo noe chce na darmo wyrzucać pieniędzy w błoto, jeśli okazało by się to dość łatwą czynnością. Na wymianę termostatu jestem umówiony już z mechaniorem, więc poinformuję czy pomogło:)
: pt sty 22, 2010 14:37
autor: Lukasz_mk2
pestekk, tylko przypadkiem nie kupuj termostatu w zwykłym sklepie za 15zł tylko kup oryginał w ASO za ok.80zł. Na forum bardzo często są posty typu "wymieniłem ale dalej to samo" - często się zdarza że tanie zamiennik wychodzą już zepsute prosto z fabryki
: pt sty 22, 2010 15:32
autor: URGI
Lukasz_mk2 pisze:pestekk, kup oryginał w ASO za ok.80zł.
Trochę dużo jak za termostat - poroponuje Ci kupić termostat firmy Wahler (Made in Germany)- koszt około 30zł, ostatnio wymieniałem u siebie bo też mi się silnik niedogrzewał na trasie. Teraz jest idealnie, trasa czy miasto - temperatura silnika utrzymuje się na stałym poziomie (wskazówka w pionie).
: pt sty 22, 2010 16:47
autor: Gawior
Co do biegów to przesmaruj WD-40 wszystkie wodziki co wyłażą z auta i idą do skrzyni ( jak patrzysz na silnik to bardziej z z tyłu, między blokiem, a akumulatorem - w sumie bardziej za nim ).
Co do termostatu to Wahler czy Vernet jest u mnie tak samo. Miasto i korki, bardzo częste światła ( na alejach ) mam 85-90st.C , a jak wyskoczę na dłuższą prostą ( nie musi być trasa ) to spada do 70-75st.C . Załuję trochę zakupu bo te 2 termostaty po 30zł i prawie miał bym już termostat w ASO ( tyle że u mnie krzyknęli mi za niego 137zł ).
: pt sty 22, 2010 17:31
autor: pestekk
wiec termostat wymieniony, jakis zamiennik za 30 pln, plus wymiana tyle samo. Jak na razie działa dobrze, ale czy tak jest rzeczywiście to sie okaze jutro (tarasa 200km). No i sprawdzę te wodziki jak radzicie. Dzięki za porady. Mam jeszcze problem z bijącą kierownicą, ale to nowy temat trza założyć. Repy pojszły:)
: pt sty 22, 2010 18:20
autor: dziejo
pestekk pisze:bijącą kierownicą
cisnienie w kołach
luz sworznia wahacza
luz drązka stabilizatora
luz końcówki drążka
ps
mysle ze to wina kół (wyważenie )
: pn sty 25, 2010 10:27
autor: pestekk
witam raz jeszcze zawrócę głowę. Chodzi mi o te wodziki co w temacie, postanowiłem się za nie dzisiaj wziąć. Jakiego smaru użyć do ich przesamarowania. Piszecie że awaryjnie moze to być WD-40, a jeśli chodzi o jakiś stały konkretny smar, coby się za szybko nie zużył?? I jeśli możecie to dajcie jakieś zdjęcie poglądowe tych wodzików lub zdjęcie spod maski na silnik i wodzik.