Strona 1 z 1

Jak wymienić linke ręcznego - tarcze

: pt sty 22, 2010 00:36
autor: Lucki
Witam. Jak zabrać się za wymianę linki hamulca recznego. Czas mnie goni bo przegląd sie zbliża no i mróz -20C idzie :) ?

Jakie linki kupić do ham. tarczowych ?

: pt sty 22, 2010 00:59
autor: gasiorx
ja wymieniałem rok temu ale mam hamulce bębnowe, linki kosztowaly jakies 50 zł a wymiana trwala kilka godzin bo niestety nie mialem kanalu ktory na pewno sie przyda generalnie wymiana bardzo prosta, u mnie sa dwie linki bezposrednio mocowane do dzwigni recznego i regulujesz naciag kazdej osobno co mi sie bardzi podoba a przy kolach wpialem w uchwyt i gotowe
pewnie u ciebie jest podobnie

: pt sty 22, 2010 03:30
autor: grandi
Co Ci się stało że chcesz wymieniać

: pt sty 22, 2010 08:59
autor: -=ren=-
generalnie jest kilka długości i niby z katalogu koleś w sklepie powinien ci dobrać, ale... niby podasz rok, wersję nadwozia i motor, ale na 90% przypadków dadzą ci złą linke...

najlepiej wyjąc stara podjechać do sklepu z linkami i niech dopasują podług starej...

wymiana banalnie prosta... odkręcasz przy lewarku od ręcznego obie linki. Potem wyciągasz pancerz na końcu tunelu pod autem (tam czasami korodują bądź się zapiekają te linki i może byc problem z wyjęciem - ale wtedy bierzesz narzędzie typu mors, lub inne szczypce chociażby kombinerki i z nimi łatwo sobie poradzisz). Przy zacisku są spinki, do zabezpieczania linki na ramieniu i spinka do zabezpieczenia pancerza i tyle... wymiana około godziny... obie strony... możesz to nawet robić bez zdejmowania kół. Ale łatwiej jest jak je zdejmiesz.

: pn sty 25, 2010 19:56
autor: Lucki
Co Ci się stało że chcesz wymieniać
kolego jedna jest zupełnie inna ( koło 7cm dłuższa, poza tym jedno koło hamuje a drugie ( właśnie z ta dłuższa) nie bardzo.

teraz zimno ale trzeba zrobić bo się diagnosta przywali :)

: wt sty 26, 2010 13:19
autor: grandi
Lucki pisze: kolego jedna jest zupełnie inna ( koło 7cm dłuższa, poza tym jedno koło hamuje a drugie ( właśnie z ta dłuższa) nie bardzo.

teraz zimno ale trzeba zrobić bo się diagnosta przywali :)
Popodkladaj z 3 nakretki w kabinie przy regulacji recznego i wyjdzie na to samo

: wt sty 26, 2010 13:45
autor: -=ren=-
grandi pisze:Popodkladaj z 3 nakretki w kabinie przy regulacji recznego i wyjdzie na to samo
no bez przesady... toż to hamulec bezpieczeństwa i patenty w stylu pana ziutka z garażu nie powinny mieć miejsca. A poza tym około 7 centymetrów to nie około 3 :D

różnica w linkach właśnie taka jest około 7 i chyba 11 centymetrów...

po wymianie linki może się okazać że zacisk i tak nie trzyma... i jest do zregenerowania

: wt sty 26, 2010 21:45
autor: Lucki
no bez przesady... toż to hamulec bezpieczeństwa i patenty w stylu pana ziutka z garażu nie powinny mieć miejsca. A poza tym około 7 centymetrów to nie około 3 :D

różnica w linkach właśnie taka jest około 7 i chyba 11 centymetrów...

po wymianie linki może się okazać że zacisk i tak nie trzyma... i jest do zregenerowania

Diagnosta dzisiaj podbił mi przegląd, nie patrząc nawet na ręczny :grin:, ale i jak mnie boli jego brak. Podniosłem auto do góry i sprawdziłem czy zacisk trzyma i ........ i linka po zaciągnięciu ręcznego w ogóle nie zaciska tak jakby gdzieś przyblokowana była. Jutro kupie obydwie linki i założę, zobaczymy co się będzie dziać :)