Strona 1 z 1

1.4 TSI na wolnych obrotach lekko szarpie

: czw sty 21, 2010 13:34
autor: marecki26
Witam

od 1,5 roku posiadam golfa V z silnikiem 1.4 TSI 122ps, w chwili obecnej ma 40tys przebiegu, od przebiegu okolo 25 tys pojawily sie problemy z wolnymi obrotami, gdy jest silnik cieply gdy zimny, nie ma znaczenia, wskazowka sie faluje ale czuc na kierownicy i w aucie jak silnik szarpie, w serwisie VW powiedzieli ze nie zauwazyli takiej usterki :) oni nigdy nic nie widza, chyba ze auto juz nie jezdzi... silnik ma łańcuch rozrzadu, moze to byc wina ? swego czasu 2002r w POLO z silnikem 1.2 wystepowaly podobne problemy i byla to wina rozrzadu... jestem ciekaw czy ktos z was zauwazyl takie problemy z silnikiem. przy tej okazji jak sie zaczely problemy z obrotami pojawily tez sie problemy ze skrzynia, czasami nie chce wejsc jedynka, albo chaczy podczas zmieny biegów, domyslam sie ze to przez te obroty nie rowne.. .

prosze o info czy u kogos pojawily sie takie problemy i czy juz to ktos jakos rozwiazal.

dzieki i pozdrawiam

: wt sty 26, 2010 00:33
autor: luckyluc
Witam, co prawda nie mam VW, ale Octavie II FL z silnikiem 1,4 TSI i mam podobny problem do Twojego. Nierówna praca silnika i telepanie występuje tylko na biegu jałowym. Nawet przy rozgrzanym silniku. Samochód jest z grudnia 2009. Ma przejechanie ledwo 2500 km.

Poniżej wklejam filmik:


[youtube][/youtube]


Też tak masz ?

: wt sty 26, 2010 09:15
autor: tomekmys
Witam, gdy ja kupiłem auto to też lekko falowały obroty (na tyle, że dało się odczuć w środku auta), w serwisie zrobili mi uaktualnienie programu silnika :bigok: od tamtej pory mam spokój. Pozdrawiam.

: wt sty 26, 2010 09:39
autor: PinkFloyd
tomekmys pisze:Witam, gdy ja kupiłem auto to też lekko falowały obroty (na tyle, że dało się odczuć w środku auta), w serwisie zrobili mi uaktualnienie programu silnika :bigok: od tamtej pory mam spokój. Pozdrawiam.
ale to pewnie dotyczyło silnika 1,6 i serwisy znaja ta sytuację i jest dlatego pod ten silnik dostępny nowy soft. Co do TSI na jałowym chodza na zubozonej dawce paliwa i może czasami dzwinie chodzić ale nie powinien. W niektórych silnikach tak jest jak w dolocie zbierze się nadmiar nagaru z uwagi na prace na zubozonej dawce i wtedy oborty sa juz niestabilne ale najczesciej jest to powyżej przebiegu 80 tys km w silnikach TSI i FSI.

: wt sty 26, 2010 15:17
autor: luckyluc
Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, że w nowym samochodzie z przebiegiem 2500 km to nie jest normalna sytuacja. Byłem w ASO i powiedzieli, że to jest normalna praca silnika. Dla mnie dramat. To mam rozumieć, że gdy była cisza to praca była nienormalna?

: śr sty 27, 2010 08:53
autor: tomekmys
PinkFloyd pisze:
ale to pewnie dotyczyło silnika 1,6 i serwisy znaja ta sytuację i jest dlatego pod ten silnik dostępny nowy soft. Co do TSI na jałowym chodza na zubozonej dawce paliwa i może czasami dzwinie chodzić ale nie powinien. W niektórych silnikach tak jest jak w dolocie zbierze się nadmiar nagaru z uwagi na prace na zubozonej dawce i wtedy oborty sa juz niestabilne ale najczesciej jest to powyżej przebiegu 80 tys km w silnikach TSI i FSI.
No tak, dotyczyło to 1,6 no i jam mam przejechane 90.000 km., a nie 2,500. Sorry nie wiedziałem, że to trochę skomplikowane jest. Pozdrawiam.

: sob sty 30, 2010 01:01
autor: luckyluc
Podejrzewam, że może to być układ wydechowy lub cewka. Pytanie za 100 punktów czy można sprawdzić cewkę komputerem ?

: pt lut 26, 2010 12:07
autor: filipo2005
Witam, w końcu coś znalazłem na ten temat bo myslałem ze tylko mnie dopadła ta usterka. Posiadam Golfa V 1.4 Tsi 122ps 2007 grudzień, przebieg 33tys, wibracje zaczęły sie około 1200km temu. 2msc temu skończyła sie gwarancja, ale jak mowisz ze oni nic nie widza to pewnie u mnie tez by nic nie zobaczyli:P Byłem wczoraj u swojego mechanika co pracuje w VW, podpieliśmy kompa oczywiscie zero błedów, natomiast na biegu jałowym wahania sie obrotów nominalnie jest 640obr/min a potem spadek do 600obr/min i oczywiscie wyczuwalne drgania w całej kabinie. I tez nie wiem co robić bo to może być początek czegoś, ale czego? Mechanik powiedział ze albo cewka, albo wtrysk, i zeby jezdzić az jakiś bład wyskoczy, bo bez sensu naprawiac go metodą prób i błedów. Najbardziej martwi mnie to ze przejechałes juz z tym problemem 15 tys km.