Strona 1 z 2

Podpięcie sondy

: czw sty 21, 2010 10:53
autor: Tomekg1313
Witam! Mam pytanie czy ma ktoś schemat podpięcia lub zdjęcia sondy w mk III 1.8 AAM?
Mam taki problem że od początku posiadania swojego golfa mam poodcinane/porozrywane przewody od sondy na wysokości poduszki silnika i chciałbym teraz to pospinać tak jak książka pisze. Śmigam jużt ak dłuższy czas ale już mam dość tego że silnik na benzynie jest zalewanyi się ksztusi. Będe wdzięczny za wszelkie porady.

: czw sty 21, 2010 11:22
autor: MmAaZzIi
Tomekg1313, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nda+lambda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... lambda+mk3
Kolego jest tego sporo wpisz sobie w szukajke i na pewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie :bigok:

: czw sty 21, 2010 13:31
autor: Tomekg1313
Dzięki wielkie. Szukałem, ale nie jest to czego szukam. Ale mam kolejne pytanie. Jaka powinna być sonda w mkIII1.8 AAM? Czy na wiązce wychodzącej od sondy powinno być 4 przewody? Dwa białe, jeden szary i jeden czarny? Czy jeśli tak to: białe to grzałka, czarny masa, a szary to sygnał? I z jakimi przewodami powinny się łączyć na wiązce od po drugiej stronie złącza i do czego tamte przewody prowadzą? Poprawcie mnie jeśli coś pokręciłem i doradźcie jak to powinno wyglądać.

: czw sty 21, 2010 14:10
autor: mishabest
jeżeli masz 4 przewodową to białe - grzałka , czarny - sygnał , szary - masa. U mnie są 3 przewody z sondy, wtyczka na 4 przewody i ten czwarty zwierany jest do masy. Popatrze dzisiaj jak wyglądają kolory od strony komputera.

: czw sty 21, 2010 14:15
autor: Tomekg1313
Dzięki mishabest :kufel:
Jakim olejem zalewasz swoje vento?

[ Dodano: 21 Sty 2010 13:17 ]
O co chodzi z tym czwartym zwieranym do masy?

: czw sty 21, 2010 14:28
autor: mishabest
silnik 10w40 mobil , skrzynia mobil atf dexron 3

[ Dodano: 21 Sty 2010 13:29 ]
to znaczy że z sondy nie wychodzi kabel masowy, tylko ten 4 co jest we wtyczce jest podłączony śrubką do masy na silnik. zrobie fotke tylko nie wiem jak to będzie widać bo tylko telefonem :)

: czw sty 21, 2010 14:52
autor: Tomekg1313
Ok będę wdzięczny. Ja do siebie leje 15W40 castrola ale mi szklanki strasznie stukają i będę zmieniał te szklanki z uszczelniaczami od razu tylko jeszcze ciśnienie oleju mu zmierzę. Teraz ma przebieg 272000km i pali oleju 1-1,5 na 10tys i się zastanawiam czy po zmianie szklanek i uszczelniaczy można by mu zmienić olej na półsyntetyk i czy by się nie rozszczelnił silnik. Co o tym myślisz?

: czw sty 21, 2010 15:37
autor: mishabest
więc jest tak: od sondy 2 białe to grzałka i są połączone z białym z czerwonym paskiem i z brązowym z niebieskim paskiem. sygnałowy od sondy jest czarny i jest połączony z fioletowym , czwarty przewód od kompa to czarny ( u mnie dosztukowany brązowym bo się urwał od wtyczki) a we wtyczce sondy jest w tym mjejscu kawałek przewodu, który przykręca się do masy.
Obrazek

na foto troszkę to brudne więc kolorów nie bardzo widać, ale widać o co chodzi z tą masą :)

co do oleju to ja bym jeździł dalej na tym castrolu.

: czw sty 21, 2010 16:10
autor: Tomekg1313
Ok wielkie dzięki. Myślę że rozumiem. Po prostu ten czarny od kompa jest połączony z brązowym który z kolei siedzi sobie we wtyczce i jest przykręcony do masy. Czyli to tak jakby ten przewód od kompa po prostu był przykręcony żeby masował? Tak to rozumiem.

: czw sty 21, 2010 16:18
autor: mishabest
dokładnie tak jest :)

: czw sty 21, 2010 16:19
autor: Tomekg1313
Jeszcze jedno pytanko. Czy wiesz gdzie prowadzą te dwa przewody biały z czerwonym paskiem i brązowy z niebieskim paskiem i jeszcze ten jeden fioletowy (pewnie do komp) ale czy bezpośrednio?

: czw sty 21, 2010 16:41
autor: mishabest
wydaje mi się że bezpośrednio do kompa, ale które piny to już nie mam pojęcia

: czw sty 21, 2010 19:10
autor: Tomekg1313
Mishabest pomogłeś mi bardzo!!! :pub:
Właśnie sprawdzałem jak u mnie jest i w przyszłym tygodniu to pospinam. U mnie jest sonda jedno przewodowa i ten kawałek kabelka brązowego jak u Ciebie. Od strony kompa jest tylko fioletowy kabelek i czarny na mase. Tak że tylko tylko to pospinać zostało. Dzięki wielkie.

Ale sprawdzając jak u mnie jest trafiłem na jeden przewód wolno wiszący z jednej strony i wydaje mi się że to jest przewód masowy i teraz mnie to męczy od czego to jest. Z tej strony z której wolno wisi jest zakończony jak masowy przewód taką końcówką z dziurą. Ten przewód jest po prawej strony wtrysku. Najlepiej jak bym fotke przesłał to może ktoś by mi pomógł. Ale już dzisiaj nie dam rady. Dzięki wielkie

: czw sty 21, 2010 21:30
autor: mishabest
jak będziesz mógł to zrób fotkę, obadam u siebie co jest w tej okolicy :)
a u mnie sonda jest 3 przewodowa bo do automatów dawali z grzałką, w manualach z tego co wiem jest właśnie tak jak u ciebie czyli 1 przewodowa.