Strona 1 z 2

nierówne obroty golf 3 2.0 gaz

: śr sty 20, 2010 20:14
autor: pawel_v
Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim golfem, tzn auto ma nierówne obroty na biegu jałowym, czasami gaśnie przy zatrzymywaniu. Zdiagnozowałem go vagiem i wyskoczyły mi błędy:oxygon sensor regulation 00537 lower limit 19-00, 0015 positoin sensor g40 16-00 signal outside specifications, o ile dobrze odczytuje, to błędy: hala w aparacie zapłonowym i sondy lambda. Nie pokoi mnie do dlatego że czunik hala był wymieniany jakieś 12 miesięcy temu a sonda 7 miesiecy temu. Proszę o pomoc

: śr sty 20, 2010 20:19
autor: Jesionvr6
jaki silnik oznaczenie?

: śr sty 20, 2010 20:35
autor: pawel_v
jeson pisze:jaki silnik oznaczenie?
niestety oznaczenia nieznam, ale jest to golf 3 2.0 ośmiozaworowy, 95r., jutro postaram się odnależc dokładne oznaczenie bo z tego co pamiętam powinno być na obudowie od rozrządu

: śr sty 20, 2010 21:13
autor: Jesionvr6
domyślam sie ze masz silnik ADY to z tymi obrotami zacznij najpierw od dokładnego wyczyszczenia przepustnicy

: śr sty 20, 2010 22:31
autor: pawel_v
jeson pisze:domyślam sie ze masz silnik ADY to z tymi obrotami zacznij najpierw od dokładnego wyczyszczenia przepustnicy
OK. wtym tygodniu ją wyczyszcze, dam znać jak będzie rezulatat

: śr sty 20, 2010 22:40
autor: kurczakpl
Czujnik halla pada bardzo często .koleżka 3 razy wymieniał w jednym roku.Teraz jeździ 2 lata i nic.Pozdro

: czw sty 21, 2010 00:21
autor: Gawior
Tyle że błąd Halla pokazuje na zgaszonym silniku zawsze.
Sam czujnik Halla jest jak żarówka, albo działa albo nie, albo działa w określonych warunkach ( na zimnym chodzi, a jak się nagrzeje silnik to nie działa i auto staje. Jak ostygnie to znowu zaczyna działać ).

: czw sty 21, 2010 10:54
autor: pawel_v
Gawior pisze:Tyle że błąd Halla pokazuje na zgaszonym silniku zawsze.
Sam czujnik Halla jest jak żarówka, albo działa albo nie, albo działa w określonych warunkach ( na zimnym chodzi, a jak się nagrzeje silnik to nie działa i auto staje. Jak ostygnie to znowu zaczyna działać ).
diagnozowałem auto na zapalonym silniku i błąd hala wyskakiwał, po usunięciu błedu i odpaleniu golfa ponownie błąd powracał

: czw sty 21, 2010 10:59
autor: Gawior
A nie masz tak że na przykład jak auto się nagrzeje dobrze czyli jakieś 20Km przejechane powiedzmy i auto gaśnie albo coś bardziej zauważalnego się z nim dzieje ?
Jaki czujnik Halla zakładałeś, w sensie lepszy czy chiński ?
Bo u mnie GAZZELO kosztuje 40-50zł, a Bosch - taki też mam aparat zapł. ( jak oryginał ) to koszt 150-170zł.

: czw sty 21, 2010 11:20
autor: pawel_v
z tego co zauważyłem to objawy te nie są zależne od temperatury silnika. Czasami poprostu zgaśnie jak jest zimny, lub też jak jest nagrzany. Nie raz na postoju jak chodzi na biegu jałowym zaczyna przygasać, jak mu dodam gazu to wcale nie reaguje tyle tylko że nie zgaśnie a obroty ma wtedy w granicach 300 - 400 , jak sciagne noge z gazu to odrazu zgaśnie, przy prubie odpalenia auto gasnie odrazu, i tak ma przez jakies 5 do 10 minut, pużniej chodzi normalnie tak jak by się samo naprawiło, mam wtedy spokuj ze 2 tygodnie aż wszystko zaczyna się od nowa :crazy:

Nie pamiętam jakiej firmy kupowałem czujnik, ale kosztował coś około 120zł

: pt sty 22, 2010 16:21
autor: Gawior
To czujnik nie był raczej marnej jakości. Ale czujnik halotronowy ( stosowany też w silniczkach szyb el. ) to jest proste urządzenie co wyłapuje "fale magnetyczne" i daje impuls tak najprościej mówiąc.

Najlepiej to go sprawdź i tyle.

Wykręć aparat zapłonowy i zdejmij złącze/wtyczkę do czujnika.
Oznaczenia na wtyczce/czujniku masz + 0 -
Pod + dajesz 12V , a pod - i dajesz minus :jezor:
Między zaciski + i 0 dajesz miernik i ustawiasz na zakres do 20V ( na moim mierniku tak jest), żeby mieściła się skala 12V.
Obracasz ośką aparatu i na mierniku powinno pojawiać się napięcie 12V i znikać w miarę kręcenia ( napięcie może być troszkę niższe niż te 12V ).
Przy wycięciu w tej blaszce w aparacie powinno być napięcie na mierniku ( czujnik halotronowy widzi magnes ), a gdy blaszka przesłania czujnik nie powinno być napięcia itd. itp.
Jak byś chciał sprawdzić czujnik na odpalonym aucie, bo też tak można ( nie podpinasz zasilania, tylko sam miernik ) to miernik nie nadąży ci z wyłapaniem przerwy między brakiem napięcia, a jego pojawieniem się.
Czujnik chyba najlepiej będzie sprawdzić jak coś się dzieje z autem.

: pt sty 22, 2010 16:41
autor: pawel_v
Gawior pisze:To czujnik nie był raczej marnej jakości. Ale czujnik halotronowy ( stosowany też w silniczkach szyb el. ) to jest proste urządzenie co wyłapuje "fale magnetyczne" i daje impuls tak najprościej mówiąc.

Najlepiej to go sprawdź i tyle.

Wykręć aparat zapłonowy i zdejmij złącze/wtyczkę do czujnika.
Oznaczenia na wtyczce/czujniku masz + 0 -
Pod + dajesz 12V , a pod - i dajesz minus :jezor:
Między zaciski + i 0 dajesz miernik i ustawiasz na zakres do 20V ( na moim mierniku tak jest), żeby mieściła się skala 12V.
Obracasz ośką aparatu i na mierniku powinno pojawiać się napięcie 12V i znikać w miarę kręcenia ( napięcie może być troszkę niższe niż te 12V ).
Przy wycięciu w tej blaszce w aparacie powinno być napięcie na mierniku ( czujnik halotronowy widzi magnes ), a gdy blaszka przesłania czujnik nie powinno być napięcia itd. itp.
Jak byś chciał sprawdzić czujnik na odpalonym aucie, bo też tak można ( nie podpinasz zasilania, tylko sam miernik ) to miernik nie nadąży ci z wyłapaniem przerwy między brakiem napięcia, a jego pojawieniem się.
Czujnik chyba najlepiej będzie sprawdzić jak coś się dzieje z autem.
Jak będzie troszke cieplej to zrobie tak jak piszesz. Dziękuje za porade

: pt sty 22, 2010 17:14
autor: Jesionvr6
przygasanie bedzie od przepustnicy raczej a nie od halla u znajomego w golfie padł hall w aparacie i mówi że nie ma odczuwalnej różnicy w jezdzie poza tym że odciecie przesuneło sie na 5200 obr/min a po skasowaniu błędu chodzi normalnie do pierwszego zgaszenia a pózniej jest to samo a nie ma nic wspólnego z biegiem jałowym

: pt sty 22, 2010 17:33
autor: sas_gti
jeson, przygasane może pochodzić jak najbardziej od halla. Od brudnego czujnika położenia przepustnicy też ale skoro na vagu na odpalonym wywala błąd halla to jak najbardziej jemu bym się przyjrzał najpierw.

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 16:34 ]
jeson pisze:u znajomego w golfie padł hall w aparacie i mówi że nie ma odczuwalnej różnicy w jezdzie poza tym że odciecie przesuneło sie na 5200 obr/min
to faktyczne nie ma żadnej różnicy :bajer:

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 16:38 ]
w tej chwili nie mam jak sprawdzić , niech zrobi to ktoś inny ale czy aby czasem kod błędu który podał kolega nie dotyczy czujnika położenia wałka rozrządu? Silnik to może być AGG lub ADY, tego nie wiadomo